Sairaalloisen lihava
Moi!
Joku toinen kirjotteli tänne otsikolla "vaikean ylipainoinen" ja mietin että voisinhan minäkin kirjoittaa tänne ylipainostani. Olen 165cm ja painan 140kg, bmi on 51. Olen sairaalloisen lihava, liikkumiseni on kömpelöä ja minun pitää "tunkea" itseni autoon suuren kokoni vuoksi. Olen ollut lapsesta asti 10kg ylipainoinen mutta 23 ikäisenä aloin todenteolla lihomaan. 13 vuotiaana painoin jo 67kg. Tilanteeni alkaa olla erittäin paha. Läski on kerääntynyt mahaani enimmäkseen, jaloissa on vähän, sekä käsissä. Mitä te, jotka olette normaalipainossa, ajattelette kaltaisistani ihmisistä?
Ja te joilla on paljon ylipainoa, miten saitte painon kohoamaan?
Kommentit (31)
Hyi helvetti. Läskit on lähtökohtaisesti vastenmielisiä ihmisiä. Miksette laihduta? Ei se oo vaikeeta.
Kiinnostaa, että miksi lihoit? Ihan vaan liian ahnas ruokahalu, vai oliko takana jotain henkistä ongelmaa? Entä nykyään, kun sinunhan tulee syödä tosi paljon ylläpitääksesi kiloja: Miksi et laihduta? Etkö pysty vai etkö yksinkertaisesti tiedä, miten sinun tulisi syödä?
Ihan uteliaisuudesta kyselen. Itselläni ei ole ylipaino-ongelmaa, mutta parillakin hyvällä ystävällä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Läskit on lähtökohtaisesti vastenmielisiä ihmisiä. Miksette laihduta? Ei se oo vaikeeta.
Kuule laihduttaminen tän painosena on vaikeaa, ei mahdotonta mutta vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Miksette laihduta? Ei se oo vaikeeta.
Ei ole vaikeaa. Sen kun lopettaa kaiken syömisen ja juo pelkästään vettä, sillä laihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa, että miksi lihoit? Ihan vaan liian ahnas ruokahalu, vai oliko takana jotain henkistä ongelmaa? Entä nykyään, kun sinunhan tulee syödä tosi paljon ylläpitääksesi kiloja: Miksi et laihduta? Etkö pysty vai etkö yksinkertaisesti tiedä, miten sinun tulisi syödä?
Ihan uteliaisuudesta kyselen. Itselläni ei ole ylipaino-ongelmaa, mutta parillakin hyvällä ystävällä kyllä.
Kuten tuossa tekstissä sanoin, olen lapsesta asti ollut lihava +10kg. 23 vuotiaana molemmat vanhempani kuolivat onnettomuudessa ja hain ruuasta lohtua. Nyt monen vuoden jälkeen huonot ruokailutottumukset ovat jääneet ja sillä ylläpidän painoani, joka ärsyttää minua suunnattomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt vähemmän kuin kulutat. Ihan yhtä helppoa se on kaikilla, ei siihen mitään poppakonsteja tarvita tai intiaanien laihtumistansseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt vähemmän kuin kulutat. Ihan yhtä helppoa se on kaikilla, ei siihen mitään poppakonsteja tarvita tai intiaanien laihtumistansseja.
Kai tajuat että siihen tarvitaan liikuntaakin? Jos ap:lla on huono kunto, ei painokaan lähde noin vain putoamaan
Mikset käy lihavuusleikkauksessa? Eikö elämä ole aika tuskaista tuossa kunnossa? Kaikki mikä muille on yksinkertaista ja nopeaa on tuossa kunnossa hemmetin raskasta ja väsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy lihavuusleikkauksessa? Eikö elämä ole aika tuskaista tuossa kunnossa? Kaikki mikä muille on yksinkertaista ja nopeaa on tuossa kunnossa hemmetin raskasta ja väsyttävää.
Kyllä, elämä on tuskallista kun joka päivä pitää miettiä että mahtuuko tuohon tai tuohon. Rappusten kävely on jo raskasta. Lihavuusleikkauksista olen lukenut ja harkitsen mennä sellaiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat että siihen tarvitaan liikuntaakin? Jos ap:lla on huono kunto, ei painokaan lähde noin vain putoamaan
Ei tarvita liikuntaa. Laihtumisesta 90% on ruokavaliota, eikä ap varmaan edes pysty mitään järkevää liikuntaa harrastamaan. Ei ihmekään jos ihmiset ei laihdu jos sellainen perusasia iskostu päähän, että "syöt vähemmän kuin kulutat" => laihdut. Jos syöt vähemmän kuin kulutat, ja et laihdu, ilmoittaudu lähimmän yliopistosi fyysikan laitokselle termodynaamisena ihmeenä, saadaan suomen ja maailman energiatalous kuntoon Av-mammoilla jotka onnistuvat jotenkin kiertämään termodynamiikan lait.
Oletko hakenut apua terveydenhuollosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, elämä on tuskallista kun joka päivä pitää miettiä että mahtuuko tuohon tai tuohon. Rappusten kävely on jo raskasta. Lihavuusleikkauksista olen lukenut ja harkitsen mennä sellaiseen
Lihavuusleikkaukseen päästäksesi sinulla täytyy olla todettuja laihdutusyrityksiä (esim. ryhmälaihdutus sairaalassa) ja sinun pitää pystyä omatoimisesti pudottamaan painoasi, ennen kuin sinut edes hyväksytään leikkausjonoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen käynyt heidän kanssaan keskusteluita ylipainostani ja sen laihduttamisesta. Eilen sain laihdutus ohjelman jota alan noudattamaan ensi vuoden alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuusleikkaukseen päästäksesi sinulla täytyy olla todettuja laihdutusyrityksiä (esim. ryhmälaihdutus sairaalassa) ja sinun pitää pystyä omatoimisesti pudottamaan painoasi, ennen kuin sinut edes hyväksytään leikkausjonoon.
Selvä, siihen taitaa sitten mennä vähän aikaa..
Vai tykkäätkö olla ylipainoinen? Jotkut ihmiset tykkäävät olla lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinä olet laihduttanut? Milloin? Miten/millä menetelmällä? Onko painosi sen jälkeen pysynyt samana? Miten ihosi palautui? Tarvittiinko plastiikkakirurgiaa vai laihdutitko vain muutaman kilon? Millaisista ruoista tai ruokailutavoista jouduit lopullisesti luopumaan? Mikä sinua motivoi? Mitä teit niinä hetkinä, kun iski uskon puute?
Kerro nyt mahdollisimman yksityiskohtaisesti, jotta emme häiritsisi silmääsi vastenmielisyydellämme vaan meistä tulisi yhtä täydellisiä kuin sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vai tykkäätkö olla ylipainoinen? Jotkut ihmiset tykkäävät olla lihavia.
Ajattelin pari vuotta sitten että tämä ylipainoisena olo on hirveää mutta toisaalta nyt en pidä sitä niin kauheana ajatuksena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen käynyt heidän kanssaan keskusteluita ylipainostani ja sen laihduttamisesta. Eilen sain laihdutus ohjelman jota alan noudattamaan ensi vuoden alusta.
Ensi vuoden alusta? Mikä estää aloittamasta tänään? Ethän vain ajattele, että koska puolentoista viikon kuluttua aloitat "uuden elämän" (laihdutuksen) niin nyt on lupa mässätä entistäkin enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Minulle lääkäri sanoi, että vain 17% leikatuista on oireettomia leikkauksen jälkeen. Lopuilla on jotain komplikaatioita. Olen samoissa mitoissa kuin ap enkä halua lihavuusleikkaukseen.
Säälin lähinnä. Toivottavasti pääset helpompaan painoon vielä.