Sairaalloisen lihava
Moi!
Joku toinen kirjotteli tänne otsikolla "vaikean ylipainoinen" ja mietin että voisinhan minäkin kirjoittaa tänne ylipainostani. Olen 165cm ja painan 140kg, bmi on 51. Olen sairaalloisen lihava, liikkumiseni on kömpelöä ja minun pitää "tunkea" itseni autoon suuren kokoni vuoksi. Olen ollut lapsesta asti 10kg ylipainoinen mutta 23 ikäisenä aloin todenteolla lihomaan. 13 vuotiaana painoin jo 67kg. Tilanteeni alkaa olla erittäin paha. Läski on kerääntynyt mahaani enimmäkseen, jaloissa on vähän, sekä käsissä. Mitä te, jotka olette normaalipainossa, ajattelette kaltaisistani ihmisistä?
Ja te joilla on paljon ylipainoa, miten saitte painon kohoamaan?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vai tykkäätkö olla ylipainoinen? Jotkut ihmiset tykkäävät olla lihavia.
Ei kukaan tykkää olla lihava, toiset sietää sitä paremmin kuin muut, mutta kukaan ei todellakaan voi tykätä olla todella lihava (bmi yli 40) Ehkä joku sanoo niin suojautuakseen joltain vittuilijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan tykkää olla lihava, toiset sietää sitä paremmin kuin muut, mutta kukaan ei todellakaan voi tykätä olla todella lihava (bmi yli 40) Ehkä joku sanoo niin suojautuakseen joltain vittuilijalta.
Kaverini bmi on 43 ja hän haluaa vain lihoa enemmän eikä laihtua
Laihduttaminen on aika helppoa kun pääsee alkuun. Painon pitäminen pudotetuissa lukemissa on todella vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini bmi on 43 ja hän haluaa vain lihoa enemmän eikä laihtua
Johtuu siitä että on luovuttanut. Ei usko koskaan pääsevänsä ns normaaliin painoon niin jatkaa mieluummin valitsemallaan linjalla.
Tuossa kunnossa tuntuu aika mahdottomalta että voisi laihtua niin harva sitä jaksaa edes yrittää. Eikös suurin osa niistä dieettiohjelmien osallistujistakin liho takaisin.
Niin meni mullakin 130kiloa rikki aikoinaan, mutta nyt on pudonnut 30 kiloa. Ja olen kuin eri ihminen. Suonenvedot ja iskias estää liikkumista, esim. fillarilla en uskalla ajatellakaan tekeväni mitään, eikä uimaankaan uskalla, mutta aina kun on parempi päivä, kävelen hissukseen puolesta tunnista tuntiin ja venyttelen kuminauhoilla lattialla.
Kyllä se paino sieltä putoaa ilman leikkauksiakin, kun uusii ruokavalionsa ja syö puolet pienempiä annoksia. Ei todellakaan tarvitse nälässä olla, eikä pelkkää rahkaa vetää naamariin purkkikaupalla. Karkki- ja mässypäivä kerran viikkoon. Muttei silloinkaan mitään sikailua.
Asennetta kehiin! Aloita vaikka lisäämällä veden juontia. Mä linkoilen lisäksi porkkana- ym. mehuja. Iho voi hyvin ja elimistö kiittää. Kyllä sinäkin onnistut, jos minäkin.
Olin kans lohtusyöppö, edesauttajina kaksi hakkavaa alkoholisti-isäpuolta ja äidin jalustalle nostama velipuoli. Rankka konkurssi perheessä, kaikki meni. Oma parisuhteeni kariutui miehen alkoholisoitumiseen, ja seuraava pettämiseen. Siinäpä sitä, kerrakseen, mutta tekosyinä näitäkin voi käyttää. Silti voi laihtua.
Onnea sinulle yritykseen. Muistathan, ettet aloita mitään dieettiä, vaan remppaat ja tuuletat ullakkosi täydellisesti ja ajan kanssa. Malttia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy lihavuusleikkauksessa? Eikö elämä ole aika tuskaista tuossa kunnossa? Kaikki mikä muille on yksinkertaista ja nopeaa on tuossa kunnossa hemmetin raskasta ja väsyttävää.
Minulle lääkäri sanoi, että vain 17% leikatuista on oireettomia leikkauksen jälkeen. Lopuilla on jotain komplikaatioita. Olen samoissa mitoissa kuin ap enkä halua lihavuusleikkaukseen.
Minä olen 130kg/172cm, enkä myöskään halua lihavuusleikkaukseen, ensinnäkin se on vaarallinen ja inhottava leikkaus, ja toiseksi, mun mahalaukku on pieni muutenkin, mun ongelma ei ole suuret määrät ruokaa, vaan se mitä syön ja kuinka vähän kulutan.
Olen vielä kaikkiin autoihin mahtunut ilman tunkemista, mies on 115-120kg/188cm, ja sen kanssa mahdutaan pieneen autoon jopa yhtäaikaa.
Ap taitaa olla niitä läskejä joilla on keskivartalo kuin tynnyri tai pallo, ja raajat on laihat, minä olen taas sitä mallia että käsivarret ja reidet on tosi paksut (on toki mahaakin), sääret on normaalin "muotoiset" ja nilkat ihan ok, varmaankin siitä johtuen että mulla on pitkät jalat. Minä en ole lapsena ollut lihava, aikuisena vasta aloin lihoa, ja masennus, stressi ja unettomuus on ollut siihen suurena syynä että lihoin, enkä saa laihdutettua. Näissä kiloissa olen ollut jo toistakymmentävuotta. Syön todella vähän oikeaa ruokaa, ja todella vähän juon vettä, vaikka tiedän että pitäisi. Elän usein päiviä pelkällä suklaalla ja jugurtilla. Varsinkin kun on töissä ja on kiire, ja koko ajan on väsynyt/uupunut, ja tuntuu että on äärirajoilla, jää syömättä päivällä ja illalla kun lapset on nukkumassa voi hetken rentotua telkkarin ääressä ja syödä suklaata, palkita itsensä siitä hyvästä että selvisi taas yhden päivän hengissä.
Mulla on ollut liki vuoden aktiivisuusranneke, ja sen mukaan mä kulutan päivässä n. 2500 kaloria, mun peruskulutus on 2000 kaloria. Ja varmaan sitten keskimääräin syön tuon verran kun kulutan koska paino on pysynyt kilon tarkkuudella tänä vuonna samassa. Askeleita tulee 4000-8000 päivässä. Pitäisi liikkua enemmän, mutta en jaksa. Ja pitäisi vaihtaa ruokavalio täysin jotta saisi kuituja, vitamiineja ym. mutta en jaksa sitäkään vaikka miten päätän edellisenä iltana nukkumaan mennessä. Koskaan en ole onnistunut muutamaa kiloa enenpää laihduttamaan, ei riitä motivaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy lihavuusleikkauksessa? Eikö elämä ole aika tuskaista tuossa kunnossa? Kaikki mikä muille on yksinkertaista ja nopeaa on tuossa kunnossa hemmetin raskasta ja väsyttävää.
Kyllä, elämä on tuskallista kun joka päivä pitää miettiä että mahtuuko tuohon tai tuohon. Rappusten kävely on jo raskasta. Lihavuusleikkauksista olen lukenut ja harkitsen mennä sellaiseen
Lihavuusleikkaukseen päästäksesi sinulla täytyy olla todettuja laihdutusyrityksiä (esim. ryhmälaihdutus sairaalassa) ja sinun pitää pystyä omatoimisesti pudottamaan painoasi, ennen kuin sinut edes hyväksytään leikkausjonoon.
Selvä, siihen taitaa sitten mennä vähän aikaa..
Vain julkisen puolen leikkauksiin vaaditaan laihdutus ennen leikkausjonoa. Yksityisellä puolella leikkaukseen pääsee ilmankin. Itselläni se "terveydenhuollon ohjauksessa tehty laihdutus" oli kuukauden kestänyt laihdutus enellä, painoa lähti vajaa 10 kg. Tuon laihdutuksen jälkeen pääsin leikkausjonoon. Leikkauksessa kävin just. Ekan viikon jälkeen leikkauksesta painoa lähtenyt 5 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Läskit on lähtökohtaisesti vastenmielisiä ihmisiä. Miksette laihduta? Ei se oo vaikeeta.
Kuule laihduttaminen tän painosena on vaikeaa, ei mahdotonta mutta vaikeaa
Syöt vähemmän kuin kulutat. Ihan yhtä helppoa se on kaikilla, ei siihen mitään poppakonsteja tarvita tai intiaanien laihtumistansseja.
Nii, eihän ap ees jaksais mitään laihtumistansseja tanssia
En välttämättä mieti mitään, ainakaan tälläisillä keleillä. Kesähelteellä taas saatan vähän sääliä että sulla saattaa olla aika kuuma.
Olen itse ollut ylipainoinen. Olen 174cm ja painoin 100kg kun lähdin laihduttamaan. Nyt olen laihduttanut parisenkymmentä kiloa, vielä olisi 6 kiloa jäljellä niin olisin täysin tyytyväinen, painaisin sitten 75kg.
Itse tiedän että se lihominenkin tapahtuu vähän salakavalasti. Ei uskoisi, mutta totta se on. Itse olen lapsesta asti ollut "vähän pyöreä", joten kai voisi sanoa että olen lihomiseen taipuvainen.
En myöskään siksi ajattele mitään erityistä todella lihavista, koska tiedän että joskus sairaus aiheuttaa sen lihavuuden, tai sairauden hoito.
Mutta niin. Joskus jos näen sairaalloisen ylipainoiset vanhemmat, joilla on sairaalloisen ylipainoiset lapset, tunnen vihaa. Oikeasti puhdasta vihaa. Ihminen saa kyllä tehdä itselleen mitä haluaa, mutta pitääkö niiden lastenkin terveys ja tulevaisuus pilata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Läskit on lähtökohtaisesti vastenmielisiä ihmisiä. Miksette laihduta? Ei se oo vaikeeta.
Kuule laihduttaminen tän painosena on vaikeaa, ei mahdotonta mutta vaikeaa
Syöt vähemmän kuin kulutat. Ihan yhtä helppoa se on kaikilla, ei siihen mitään poppakonsteja tarvita tai intiaanien laihtumistansseja.
Nii, eihän ap ees jaksais mitään laihtumistansseja tanssia
Onnitteluni näppärästä lohkaisusta! Miksi kuitenkin tunnen vain sääliä kaltaisiasi kohtaan? t:normipainoinen
Lääkäri sanoi että aloitan ohjelman ensi vuonna - että jouluna saan syödä