Voisiko jouluaaton kalat ja leikkeleet yms laittaa tarjoiluastioihin jo huomenna?
Päälle vain kelmua ja jääkaappiin odottelemaan? Ärsyttää kun mulla menee aina aattona monta tuntia ruokien esillepanoon, näin voisi sitä nopeuttaa. Mutta säilyykö ne sitten huonommin kun on vakuumeistaan poistettu?
Kommentit (5)
Meillä jouluruuat, kalat tehdään jääkaappiin vasta aaton-aattona. Meillä ei ole niin tarkaa tuon ésillepanon suhteen. Tärkeintä on se että on helppo laittaa takaisin jääkaappiin ja tämän takia otetaan paljon ruokaa suoraan noista samoista astioista eikä edes takaisin niitä siirretä.
Siitä ollaan tarkkoja, siis minä olen, että mikään ei jää pöydälle lämpenemään. Nyt kun on näin lämmintä niin kinkkukin pitää saada jääkaappiin.Kun on kylmempää niin on voinut olla ulkona jossain sopivassa tilassa kylmässä.
Kyllä ne säilyy huonommin jos tyhjiöpakattu vakuumi avataan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jouluruuat, kalat tehdään jääkaappiin vasta aaton-aattona. Meillä ei ole niin tarkaa tuon ésillepanon suhteen. Tärkeintä on se että on helppo laittaa takaisin jääkaappiin ja tämän takia otetaan paljon ruokaa suoraan noista samoista astioista eikä edes takaisin niitä siirretä.
Siitä ollaan tarkkoja, siis minä olen, että mikään ei jää pöydälle lämpenemään. Nyt kun on näin lämmintä niin kinkkukin pitää saada jääkaappiin.Kun on kylmempää niin on voinut olla ulkona jossain sopivassa tilassa kylmässä.
Kyllä ne säilyy huonommin jos tyhjiöpakattu vakuumi avataan.
No, tarkoititkin huomista :), eli sitä aatonaattoa. Voit varmaan laittaa huomenna jo kaiken valmiiksi. Voithan kumminkin jättää osan vakuumeihinsa.
Hyi en kyllä söis. Etkö voi delegoida hommia niin saisitte aattona nopsaan kaikki pöytään?
Huomenna siivutan graavikalat valmiiksi
Vähiten vaivaa on laittaa suoraan pöytään odottamaan. Niin tehtiin ennenkin ja jouluruuat olivat viikonkin pöydässä.