Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kuuden kilon kinkku olla uunissa koko yön?

Vierailija
22.12.2015 |

Yleensä laitan kinkun uuniin viiden maissa aamuyöllä, mutta nyt en haluaisi herätä sitä tekemään.

Voinko laittaa koko yöksi, esim klo 23 uuniin? Ja haluaisin herätä aattoaamuna yhdeksän maissa. Ajattelin kääriä folioon ja kuorruttaa sitten iltapäivällä ennen ruokailua.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään tähän vielä, että kinkku oli ulkona sulamassa 1,5 vuorokautta ja sisälämmössä n. 5 tuntia ennen uuniin menoa. En tiedä sisälämmöstä, mutta mittari upposi hyvin lihaan, kuten veitsi vanhaan ihmiseen :-)

Vierailija
22/25 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunti per kilo on ihan liikaa. Mulla on kinkku noin sadassa asteessa joka joulu, noin kuuden kilon kinkku, ja se kestää 4-5 tuntia, ylikypsäksi asti.

Näin siis jo parinkymmennen joulun ajan.

Täysin paskaa ja huono provo siinäkin mielessä, että kaikki käyttävät lihalämpömittaria, joten et edes onnistu pilaamaan kenenkään kinkkua. 100 asteessa 6 kilonen kinkku ei valmistu 4 tunnissa ylikypsäksi mitenkään päin.

Kyllä muuten valmistuu, kun et heitä sitä uuniin kylmänä. Sisälämpötila kun on suositeltu 10 astetta ennen uuniin panoa, se on ylikypsä eli noin 78 astetta jo alle viidessä tunnissa.

Ja sinnikäs paksan jauhaminen idiootilla kinkkutrollilla vaan jatkuu ja jatkuu...

Ylikypsän raja menee 83 asteessa arvon pässi.

http://www.snellman.fi/fi/blogi/tommi/joulukinkun-paistaminen

Näin paistat joulukinkun paistopussissa. Voit tehdä samoin myös, jos paistat sen ilman pussia.

1. Jos paistat kinkun sähköuunissa tai leivinuunissa, lämmitä uuni ensin 200 asteeseen.

2. Huuhtele ja kuivaa joulukinkku. Jätä verkko kinkun ympärille.

3. Laita joulukinkku paistopussiin ja työnnä paistomittari kinkkuun niin, että sen kärki on keskellä kinkkua. Jos kinkussa on luu, varo ettei mittari osu siihen.

4. Aseta kinkku rasvapuoli ylöspäin uunin ritilälle keskitasolle tai alemmas kinkun koosta riippuen. Laita alle uunipelti ja kaada sille vähän vettä, jotta kinkusta tippuva neste ei pala kiinni. Tee tämä varsinkin silloin, kun paistat kinkun ilman paistopussia.

5. Paista kinkkua 200 asteessa noin puoli tuntia, jotta paistuminen lähtee vauhtiin. Laske sen jälkeen uunin lämpötila 100 asteeseen. Kiertoilmauunissa kinkun paistoon riittää noin 20 astetta alhaisempi lämpötila. Laske kinkun paistoaika niin, että paistat kinkkua uunissa noin 1,5 tuntia per kilo.

hei sinä kusipää idiootti: ota kakkulat päähäsi ja hae aamulääkkeesi, se kun näkyy unohtuneen. Tsiisus minkä vihakohtauksen saat aikaan selvästä asiasta.

"Aika vaihtelee kinkun koon, muodon ja alkulämpötilan mukaan."

http://www.k-ruoka.fi/joulu/joulukinkku/kinkun-paisto/?gclid=CNi3rZCq78…

Minä olen oikeasti aina saanut kinkun ylikypsäksi noin sadassa asteessa alle viidessä tunnissa. Koko kinkuilla on jouluista riippuen ollut 5-6 kiloa. Saat minun puolestani meltota minkä jaksat, todennäköisesti sinun ja minun ero on siinä, että olen todella odottanut, kunnes kinkun sisälämpötila on se 10 astetta, jolloin se paistuu nopeasti.

On aika selvää, että ohjeissa annetaan aika, jolla kinkku ei varmuudella ole raakaa sisältä, koska se on terveysriski. Jokainen näkee totuuden sillä sisälämpömittarilla. 

Älkää uskoko trollia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunti per kilo on ihan liikaa. Mulla on kinkku noin sadassa asteessa joka joulu, noin kuuden kilon kinkku, ja se kestää 4-5 tuntia, ylikypsäksi asti.

Näin siis jo parinkymmennen joulun ajan.

Täysin paskaa ja huono provo siinäkin mielessä, että kaikki käyttävät lihalämpömittaria, joten et edes onnistu pilaamaan kenenkään kinkkua. 100 asteessa 6 kilonen kinkku ei valmistu 4 tunnissa ylikypsäksi mitenkään päin.

Kyllä muuten valmistuu, kun et heitä sitä uuniin kylmänä. Sisälämpötila kun on suositeltu 10 astetta ennen uuniin panoa, se on ylikypsä eli noin 78 astetta jo alle viidessä tunnissa.

Ja sinnikäs paksan jauhaminen idiootilla kinkkutrollilla vaan jatkuu ja jatkuu...

Ylikypsän raja menee 83 asteessa arvon pässi.

http://www.snellman.fi/fi/blogi/tommi/joulukinkun-paistaminen

Näin paistat joulukinkun paistopussissa. Voit tehdä samoin myös, jos paistat sen ilman pussia.

1. Jos paistat kinkun sähköuunissa tai leivinuunissa, lämmitä uuni ensin 200 asteeseen.

2. Huuhtele ja kuivaa joulukinkku. Jätä verkko kinkun ympärille.

3. Laita joulukinkku paistopussiin ja työnnä paistomittari kinkkuun niin, että sen kärki on keskellä kinkkua. Jos kinkussa on luu, varo ettei mittari osu siihen.

4. Aseta kinkku rasvapuoli ylöspäin uunin ritilälle keskitasolle tai alemmas kinkun koosta riippuen. Laita alle uunipelti ja kaada sille vähän vettä, jotta kinkusta tippuva neste ei pala kiinni. Tee tämä varsinkin silloin, kun paistat kinkun ilman paistopussia.

5. Paista kinkkua 200 asteessa noin puoli tuntia, jotta paistuminen lähtee vauhtiin. Laske sen jälkeen uunin lämpötila 100 asteeseen. Kiertoilmauunissa kinkun paistoon riittää noin 20 astetta alhaisempi lämpötila. Laske kinkun paistoaika niin, että paistat kinkkua uunissa noin 1,5 tuntia per kilo.

hei sinä kusipää idiootti: ota kakkulat päähäsi ja hae aamulääkkeesi, se kun näkyy unohtuneen. Tsiisus minkä vihakohtauksen saat aikaan selvästä asiasta.

"Aika vaihtelee kinkun koon, muodon ja alkulämpötilan mukaan."

http://www.k-ruoka.fi/joulu/joulukinkku/kinkun-paisto/?gclid=CNi3rZCq78…

Minä olen oikeasti aina saanut kinkun ylikypsäksi noin sadassa asteessa alle viidessä tunnissa. Koko kinkuilla on jouluista riippuen ollut 5-6 kiloa. Saat minun puolestani meltota minkä jaksat, todennäköisesti sinun ja minun ero on siinä, että olen todella odottanut, kunnes kinkun sisälämpötila on se 10 astetta, jolloin se paistuu nopeasti.

On aika selvää, että ohjeissa annetaan aika, jolla kinkku ei varmuudella ole raakaa sisältä, koska se on terveysriski. Jokainen näkee totuuden sillä sisälämpömittarilla. 

Älkää uskoko trollia.

Kukahan tässä nyt trolli on... se joka varoittaa luottamasta kelloon ja katsomaan mieluummin sisälämpömittaria vai se, joka usuttaa laskemaan 1,5 h per kilo ja luottamaan siihen, että mikään muuttuja ei voi vaikuttaa asiaan...

Vierailija
24/25 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olet laittanut kinkun kylmänä uuniin, aikaa menee 60-80 astetta kiloa kohden. "

Mitä? Mistä näen, että 80 astetta aikaa kiloa kohti on kulunut?

Vierailija
25/25 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kinkku valmis, söin tuoreeltaan niin että rasva vaan tirisi suupielistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän