Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän kuukauden tulot yli 4000€, raha ei riitä mihinkään!

Vierailija
22.12.2015 |

Niinpä! Alkaa suoraan sanottuna vituttamaan tämä tilanne, olen tehnyt tämänkin kuukauden töitä ihan hulluna ja nyt kuukauden tulos on yli 4000€ ja lisää laskutuksia on vielä tulossa. Silti maksut on ihan jäätävät, olen yrittäjä. Miten helvetisti tässä valtiossa pitää tienata että alkaa jäämään jotain palkkaa itselleen? Nyt raadan vain saadakseni laskupinon pienemmäksi ja selvitäkseni päivästä seuraavaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiii, onpa sulla rankkaa!

Vierailija
2/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeesti ihan helvettiä tämä, olen jäämässä äitiyslomalle piakkoin ja pakko raataa raskaana ollessa että saan kaikki yrityksen kulut maksettua. Katsoin juuri verkkopankista että 4200€ on tullut yrityksen tilille tässä kuussa ja siellä on nyt 300€ jäljellä kun on mennyt vakuutusmaksut, asuntolaina, toisen lapsen päivähoitomaksut ja kaikki netit ja puhelimet. Ja tuosta summasta pitää maksaa vielä valtiolle omien laskutusten arvonlisäverot. Yritin tehdä ihan hirveästi töitä että olisi vara järjestää esikoiselle ihana joulu mutta ihan vituiksi menee. Ei riitä mihinkään. Ihan itkettää kun olen jo niin poikki töstä raatamisesta että selviydyin edes äitiyslomalle asti. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on yrityksen ja omat rahat noin sekaisin?

Vierailija
4/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole vähän niin kuin palkkaa millä maksat hoitomaksut ja asuntolainan? Ei meille muillekaan omaisuuksia jää niiden jälkeen.

Vierailija
5/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeesti ihan helvettiä tämä, olen jäämässä äitiyslomalle piakkoin ja pakko raataa raskaana ollessa että saan kaikki yrityksen kulut maksettua. Katsoin juuri verkkopankista että 4200€ on tullut yrityksen tilille tässä kuussa ja siellä on nyt 300€ jäljellä kun on mennyt vakuutusmaksut, asuntolaina, toisen lapsen päivähoitomaksut ja kaikki netit ja puhelimet. Ja tuosta summasta pitää maksaa vielä valtiolle omien laskutusten arvonlisäverot. Yritin tehdä ihan hirveästi töitä että olisi vara järjestää esikoiselle ihana joulu mutta ihan vituiksi menee. Ei riitä mihinkään. Ihan itkettää kun olen jo niin poikki töstä raatamisesta että selviydyin edes äitiyslomalle asti. -Ap

Maksat yrityksen tililtä teidän perheen menot? Okei... taitaa mennä firman ja omat rahat aika lailla sekaisin.

Vierailija
6/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teet yrityksesi kirjanpidon? 

Vierailija
7/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat yrityksen tililtä teidän perheen menot? Okei... taitaa mennä firman ja omat rahat aika lailla sekaisin.

Kirjanpito on lapasessa varmasti. :---D Ja lapanen Arto Merisalon povitaskussa.

Vierailija
8/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuseikka se miten rahoja siirrän omalle tilille ennen maksua. Sekasin minusta on kyllä tämä systeemi, missä näillä laskutuksilla ei voi edes haaveilla siitä että jäisi rahaa omaan käyttöön, voisi ostella jotain mukavaa yms. Työmäärä että saa kasaan jo tuon yli 4000€ on ihan sairas, työpäivät jatkuu yömyöhään ja stressi vie kohta tukan päästä. Mutta ketään ei ole kelle tästä edes puhua, kukaan ei usko miten hirveitä maksuja mulla koko ajan on ja miten vaikea yhtälö tämä on! -Ap

Vierailija
9/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpäs sitä viisastellaan :) oletko koskaan kuullut siitä että yrityksen tililtä voi nostaa omalle tilille myös rahaa omiin menoihin? Luettelin tässä menoja, en eri tilien välistä rahansiirtoa. Ai että kun naurattais tämä viisastelu jos ei itkettäisi oma tilanne. -Ap

Vierailija
10/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilitoimisto tekee. Yrityksen tililtä maksan firman menot. Omalle tilille siirrän rahaa omiin pakollisiin maksuihin yksityisottoina. Toiminimi yritysmuotona.

Vierailija
11/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpäs sitä viisastellaan :) oletko koskaan kuullut siitä että yrityksen tililtä voi nostaa omalle tilille myös rahaa omiin menoihin? Luettelin tässä menoja, en eri tilien välistä rahansiirtoa. Ai että kun naurattais tämä viisastelu jos ei itkettäisi oma tilanne. -Ap

Kuule, et ole ainoa, jolla rahat on vähissä, kun kaikki perheen pakolliset maksut on maksettu yhden ihmisen kk-tuloilla. Ei se sinun yrittäjyytesi vika ole. 

Vierailija
12/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilitoimisto tekee. Yrityksen tililtä maksan firman menot. Omalle tilille siirrän rahaa omiin pakollisiin maksuihin yksityisottoina. Toiminimi yritysmuotona.

Eihän Sinun henkilökohtaiset käytettävissä olevat tulot mitenkään ole 4000 euroa kuukaudessa, vaikka yrityksesi laskuttaakin 4000 eurolla kuukaudessa! 

Vierailija
13/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lapsen isä? Osallistuuko kustannuksiin?

Vierailija
14/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole vähän niin kuin palkkaa millä maksat hoitomaksut ja asuntolainan? Ei meille muillekaan omaisuuksia jää niiden jälkeen.

Kiitos tästä kommentista. Tuntuu että palkkatöissä käyvät kaverit ja tutut shoppailee jouluostoksia ja tekee asioita vailla stressiä. Ihan kateeksi käy, mutta ei tätä omaa tilannettakaan nyt voi kädenkäänteessä vaihtaa toiseen. Ainoa vaihtoehto on tehdä vielä-vähän-enemmän-töitä. Joka tuntui sekin surkealta vaihtoehdolta kun on jo tästäkin ihan poikki. En tiedä yhtään mitä palkkatyössä käyville jää omaan käyttöön rahaa kuussa, oletan kuitenkin että enemmän kun katson kaverien kulutustottumuksia. -Ap

Vierailija
15/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oliko tuo 4000 € siis summa jonka olet saanut laskutettua joulukuussa? Kyllä kai sen nyt urpompikin ymmärtää, että se ei riitä tosiaan vielä juuri minkäänlaisen palkan maksamiseen itselle. Ehkäpä vika on ennemminkin siinä, että et osaa hinnoitella työtäsi järkevästi tai on aika kannattamaton ala, jos tuollaista laskutussummaa varten on pitänyt niska limassa tehdä töitä.

Vierailija
16/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt joulukuussa töitä 5 päivää ja niistä on laskutus sitä luokkaa että nettona käteen jää n. 2500€. Ei hurjasti, mutta enpä ole raatanutkaan niska limassa, vaan ottanut rennosti.

Että omalla kohdalla tää yrittäjyys on ihan jees

Vierailija
17/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis oliko tuo 4000 € siis summa jonka olet saanut laskutettua joulukuussa? Kyllä kai sen nyt urpompikin ymmärtää, että se ei riitä tosiaan vielä juuri minkäänlaisen palkan maksamiseen itselle. Ehkäpä vika on ennemminkin siinä, että et osaa hinnoitella työtäsi järkevästi tai on aika kannattamaton ala, jos tuollaista laskutussummaa varten on pitänyt niska limassa tehdä töitä.

Onko oikeasti niin? Ei paljoa enempää voi tehdä. Tai voi mutta voi olla että tulot romahtaa entisestään jos alkaa ylihinnoitella. Perhe-elämä estää täysipainoisemman paneutumisen yritystoimintaan, lasta on huomioitava illat ja työpäivä loppuu kun leikaten klo 16. Jos voisi jatkaa vaikka joka päivä kuuteen - seitsemään voisi tulos olla vähän parempikin mutta yhtälö on vaikea. -Ap

Vierailija
18/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tehnyt joulukuussa töitä 5 päivää ja niistä on laskutus sitä luokkaa että nettona käteen jää n. 2500€. Ei hurjasti, mutta enpä ole raatanutkaan niska limassa, vaan ottanut rennosti.

Että omalla kohdalla tää yrittäjyys on ihan jees

Hieno juttu! Kuulostaa siltä mitä kannattava yrittäjyys tulisi ollakin. -Ap

Vierailija
19/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn palkkatyössä. Palkkani on 3800€. Tililleni tulee 2400€ kuukaudessa. Pakolliset maksut (laina, vastike, auton käyttökulut, puhelimet jne.) nielevät 2000€ kuukaudessa. Jäljelle jää 400€, eukon kotihoidontuki 400€ ja lapsilisät 330€. Tästä 1130€ summasta kustannetaan ruoka ja päivittäistavarat, kaikkien vaatetus ja polttoaineet. 100€ kuukaudessa menee säästöön seuraavaa joulua varten, koska vaimo tykkää juhlia isosti eikä muuten ikinä pyydä itselleen mitään. En tajua kuinka vaimo saa sen riittämään, mutta ei tässä tosiaan mitään shoppailla (paitsi jouluna) tai matkustella koskaan.

Vierailija
20/29 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siis, että töitä riittäis jos ehtisit vaan enempi tekemään? Eli kalenteri aika täynnä? Millainen sun tuntilaskutus on? Tuo 4000 € tulee jo siitä että olis kuussa 100 tuntia laskutettavia tunteja hinnalla 40€.

Eli tolla yhtälöllä ei ois vielä tehty töitä niska limassa, mut onko sun hinta vielä halvempaa?

Itse teen mieluummin vähän vähemmän töitä kunnon hinnalla kuin haalisin helvetisti asiakkaita jotka halvan hinnan perässä.

Kiinnostais AP mikä on sun ala?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme