Vierailija

Minulta olisi tarkoitus poistaa roikkuva vatsa ja rinnat nostaa sinne missä olikin alkujaan. Onko kellään kokemusta tällaisesta operaatiosta julkisella puolella ja miten etenee? Miten parantumiset ja toipuminen on ollut? Mikä saattaisi estää leikkauksen?

• ylös 12
  • alas 2

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Väärä palsta. Täällä on kaikilla lihavilla säästöliekki ja kilpirauhasen vajaatoiminta niin isoista pudotuksista ei ole kokemusta. 

• ylös 25
  • alas 17
Vierailija

Vau! Hieno saavutus! Kokemusta ei itsellä ole kylläkään. Olen pudottanut 30 kiloa tässä ja rinnat roikkuu jonkun verran. Pitäisiköhän itsekin mennä lääkärille keskustelemaan tästä?

• ylös 10
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Väärä palsta. Täällä on kaikilla lihavilla säästöliekki ja kilpirauhasen vajaatoiminta niin isoista pudotuksista ei ole kokemusta. 

Joo on minullakin aineenvaihdunnan lamaava lääkitys ollut,lapsia, patologinen laiskuus, eroja ja muita syitä, mutta tässä ollaan.
Ap

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Miten julkisella saa : ( Itsellä laihdutettu yli 50kg ja paikat roikkuu jonkin verran, etenkin rinnat. Haluaisin myös leikkauksen 

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vau! Hieno saavutus! Kokemusta ei itsellä ole kylläkään. Olen pudottanut 30 kiloa tässä ja rinnat roikkuu jonkun verran. Pitäisiköhän itsekin mennä lääkärille keskustelemaan tästä?

Siihen on ihan selkeät kriteerit. Mittanauhalla selviää. Löytyy netistä. Itselläni roikkuu tyhjät pussit niin että nänni on 29cm päässä kaulakuopasta. En esim pysty tutkimaan rintojani koska käsiini jää pelkkä ihomytty.
Ap

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten julkisella saa : ( Itsellä laihdutettu yli 50kg ja paikat roikkuu jonkin verran, etenkin rinnat. Haluaisin myös leikkauksen 

Terveyskeskuslääkäri kirjoittaa lähetteen. Nykyään nämä iholeikkaukset on osa laihdutuskaarta. Lääkäri vielä kiitti minua tehdystä työtä. Yksi diabeetes 2 tyyppi vähemmän.
Ap

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuslääkäri kirjoittaa lähetteen. Nykyään nämä iholeikkaukset on osa laihdutuskaarta. Lääkäri vielä kiitti minua tehdystä työtä. Yksi diabeetes 2 tyyppi vähemmän.
Ap

Siis onko sulla ihosta terveyshaittaa? Itse laihdutin yksin ilman lääkäriä tai miteen painonvartioita jne niin en varmaan saa sitten :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyi vittu. Kaikkea sitä joutuu runkatessa lukemaan. Mitä piti mennä läskihuorautumaan? Helpommalla ja halvemmalla pääsette kun läskiinnytte uudestaan entisiin mittoihinne. Niinhän teille käy jokatapauksessa.

:D

Ap

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis onko sulla ihosta terveyshaittaa? Itse laihdutin yksin ilman lääkäriä tai miteen painonvartioita jne niin en varmaan saa sitten :(

Haitaksi riittää jo se että ei voi pitää oikeankokoisia vaatteita. Kyllä saumat tekee kipeää ja ei kantti riitä uimahalliin. Maha valahtaa uikkarin lahkeista. Rintaliivejä ei löydy oikeaa kokoa ja pystyn laittamaan rintani kaksinkerroin. Haitta on myös sosiaalinen haitta. Jos se haittaa sinun seksielämää niin sekin on syy. Minä olen miehiltä henkistä väkivaltaa saanut kuulla myös ihan tarpeeksi.
Ap

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Haitaksi riittää jo se että ei voi pitää oikeankokoisia vaatteita. Kyllä saumat tekee kipeää ja ei kantti riitä uimahalliin. Maha valahtaa uikkarin lahkeista. Rintaliivejä ei löydy oikeaa kokoa ja pystyn laittamaan rintani kaksinkerroin. Haitta on myös sosiaalinen haitta. Jos se haittaa sinun seksielämää niin sekin on syy. Minä olen miehiltä henkistä väkivaltaa saanut kuulla myös ihan tarpeeksi.
Ap

Mahtavaa, että pääset leikkaukseen ja tosiaan onnea pudotuksesta! Unohdin sen sanoa. Pitää katsoa miten tää mun maha asettuu jumpalla ja puhtaasti syömällä kun läskiäkin mulla vielä vähän on vaikka bmi alkaa olla jo 21. Kaikki mahassa. Jos ei muuten niin pitää yrittää itsekin vaatimalla vaatia : (

Vierailija

Ja itse laihdutin, koska ravitsemusneuvojan eväillä lihoin. VHH ja on 5 vuotta pysynyt pois. Olen laihtunut vielä dieetin jälkeen parikymmentä kiloa. Nyt vasta itse tajusin hakea leikkausta.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riittävätkö pelkät sosiaaliset syyt julkiselle?

Ei riitä :-(

Pitää olla FYYSISTÄ haittaa; esim vatsanahan alle ihopoimuihin tulee ihottumaa etc....

Ja vaikka terveyskeskus lääkäri laittaa lähetteen eteenpäin niin pkastiikkakirurgi tekee päätöksen

Vierailija

Kun minä olin rintojen pienennysleikkauksessa (siis ihan normaalipainoisena), huonekaverina oli nainen joka oli pudottanut painoa 30-40 kg. Hän oli siellä rintojen korjausleikkauksessa, aiemmin oli tehty leikkaus jossa oltiin otettu roikkuva vatsanahka pois, joka ei vetäytynyt laihduttaessa. Hän kertoi, että tuon vatsaleikkauksen jälkeen kivut oli ihan hirveät, mutta hän oli lopputulokseen tyytyväinen. Sen verran isoista leikkauksista kyse, että ne tehtiin kahteen eri otteeseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mahtavaa, että pääset leikkaukseen ja tosiaan onnea pudotuksesta! Unohdin sen sanoa. Pitää katsoa miten tää mun maha asettuu jumpalla ja puhtaasti syömällä kun läskiäkin mulla vielä vähän on vaikka bmi alkaa olla jo 21. Kaikki mahassa. Jos ei muuten niin pitää yrittää itsekin vaatimalla vaatia : (

Kiitos. Rohkeasti vaan koittamaan sinne lääkärille ja kysymään mielipidettä :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja itse laihdutin, koska ravitsemusneuvojan eväillä lihoin. VHH ja on 5 vuotta pysynyt pois. Olen laihtunut vielä dieetin jälkeen parikymmentä kiloa. Nyt vasta itse tajusin hakea leikkausta.
Ap

Tarkoitin tuolla siis vain, että en ole lääkärin valvonnassa sitä tehnyt tai koskaan lihavuuteni vuoksi lääkärissä käynyt niin mietin että saisinko sitten leikkaustakaan jonka sanoit kuuluvan laihdutuskaareen, en että olisin jotenkin parempi kuin joku joka laihduttanut lääkärin neuvoilla jne. Siis jos tulkitsin oikein, että otit sanomiseni niin. Menit siis vain lääkärille ja kerroit paljonko laihduit ja vaadit leikkausta? Oliko sulla hautumia? Roikkuiko sulla ihan alapään päällä vai? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyi vittu. Kaikkea sitä joutuu runkatessa lukemaan. Mitä piti mennä läskihuorautumaan? Helpommalla ja halvemmalla pääsette kun läskiinnytte uudestaan entisiin mittoihinne. Niinhän teille käy jokatapauksessa.

Runkkaa sinä vain hiljaa kopissasi. Sen pidemmälle kun et tule koskaan pääsemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin rintojen pienennysleikkauksessa (siis ihan normaalipainoisena), huonekaverina oli nainen joka oli pudottanut painoa 30-40 kg. Hän oli siellä rintojen korjausleikkauksessa, aiemmin oli tehty leikkaus jossa oltiin otettu roikkuva vatsanahka pois, joka ei vetäytynyt laihduttaessa. Hän kertoi, että tuon vatsaleikkauksen jälkeen kivut oli ihan hirveät, mutta hän oli lopputulokseen tyytyväinen. Sen verran isoista leikkauksista kyse, että ne tehtiin kahteen eri otteeseen.

Niin minäkin ajattelin että kivut on hirveät, mutta jos olen 2 yli nelikiloista lasta synnyttänyt luomuna niin ajattelin sinnitellä :D
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että itselläni siis pienennettiin rintoja ja ns. nostettiin ne takaisin oikeille paikoilleen (olivat siis isot, raskaat ja roikkuvat, kudosta lähti leikkauksessa kilon verran). Toipuminen oli nopeaa, mitään hirveitä kipuja ei ollut missään vaiheessa, ei edes suoraan leikkauksen jälkeen. Ihan normaalia särkylääkettä söin pari päivää, ihan normaalilla annoksella ja siinä se. Tikeissä tuntui parina ensimmäisenä päivänä jomotusta.

Jonkun aikaa leikkauksen jälkeen ei saa nostella/kantaa edes maitopurkkia, minä tosin jouduin vähän nostelemaan leikkauksen jälkeisenä päivänä kotiuduttuani, mutta ei siitä mitään haittaa tullut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap

Tarkoitin tuolla siis vain, että en ole lääkärin valvonnassa sitä tehnyt tai koskaan lihavuuteni vuoksi lääkärissä käynyt niin mietin että saisinko sitten leikkaustakaan jonka sanoit kuuluvan laihdutuskaareen, en että olisin jotenkin parempi kuin joku joka laihduttanut lääkärin neuvoilla jne. Siis jos tulkitsin oikein, että otit sanomiseni niin. Menit siis vain lääkärille ja kerroit paljonko laihduit ja vaadit leikkausta? Oliko sulla hautumia? Roikkuiko sulla ihan alapään päällä vai? 

Juuri näin. Marssin lääkärille kuvien kanssa siitä miltä ennen näytin. Roikkuu vatsa nytkin alapään päällä ja pystyn nostamaan vatsani ylös kun pistän sormen napaan. Uppoaa kokonaan siihen nahkamyttyyn. Saan myös sen taiteltua sivulta toiselle. Kaksi kertaa päivässä pesen vatsan alta ja kuivaan hyvin. Maha on kuin kreppipaperia.
Ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.