Miksi jotkut haluavat adoptiolapsen, vaikka on omiakin?
Sehän on selvää, etteivät lapset ole perheessä samassa asemassa.
Kommentit (10)
Olen itse ajatellut, voisinko adoptoida, mutta en ehkä rakastaisi kuin omaani. Tuntuu mahdottomalta ajatukselta, että rakastaisin jotain toisen synnyttämää kuin itse synnyttämääni. Varmaan rakastaisin omaani paljon enemmän ja katuisin koko adoptiota.
omia ei tule lisää. En usko, että adoptoidut ovat samassa asemassa.
on yksi oma ja toinen ei onnistu. Kyllä silloinkin on adoptoitu heikommassa asemassa. On kai niitä adoptiolapsia saatavilla maailmalta vaikka kuinka paljon, mutta neuvonnassa taitaa olla ruuhkaa. Siksi on kai sitten tysää, että monilapsiset adoptoivat lisää.
Kysykää keneltä tahansa, jolla on adoptoituja omia lapsia ja biologisia omia lapsia asiasta. Vanhemmat rakastavat heitä yhtä paljon. Jos itse on niin ahdasmielinen, ettei sitä tajua, ei kannata olettaa kaikkien muidenkin olevan.
Tunnen perheen, jossa molempia lapsia, ja kaikki yhtä rakastettuja ja kaikki sisarukset samanarvoisia. Ja adoptiossa lapselle etsitään kotia, ei vanhemmille lasta. Joten ei ole kyse siitä kuka " tarvitsee" lapsen eniten.
Kuinka moni juuri synnyttänyt voi sanoa rakastavansa lasta suunnattomasti ja olevansa kiintynyt juuri tähän lapseen eikä geeniperimäänsä? Eikö rakkaus ja kiintymys synny vasta ajan kanssa?
Meidän perheessä on oleva sekä biologinen ja adoptoitu lapsi. Mieheni pääsee helpommalla, hänen kiintymyksensä pohjaa muuhun kuin biologiaan, minä taas saan ensi kertalaisena opetella kiintymyksen ilman perimää.
Onnettomia perheitä syntyy pelkillä biologisilla lapsillakin. Adoptiolasta haluavat joutuvat edes miettimään etukäteen tulevia ongelmia , harvemmalta edes kysytään positiivisia odotuksia adoptiosta. Suhteellisen tavallista lapsiperheen arkea se elämä on lasten alkuperästä huolimatta.
Olisimme adoptoineet, JOS omia ei olisi suotu.
Ja mitä se muuten sulle kuuluu, noin yleensäkään.
niin ajattelepa miten ihanaa on, ettei niitä adoptiolapsia tule vahingossa kenellekään. Muutenhan sullekin voisi käydä niin!
ärsyttävästi esitetty. Ehkä tarkoitus onkin saada jotkut suuttumaan.