Hammaslaminaatit "turhamaisista syistä"?
Hammasluuni on luonnostaan erittäin tumma ja keltainen. Minulle on tehty kaksi valkaisua (vastaanotolla), eivätkä nekään tehonneet - hampaat vaalenivat kyllä, mutta vaikutus kesti vain muutaman kuukauden.
Valkaisu oli inhottava toimenpide ja eiväthän ne nyt kovin terveellisiäkään ole. Siksi haluaisin löytää jonkin pysyvämmän ratkaisun, koska en halua tuhota hampaitani säännöllisillä valkaisuilla. Olen miettinyt hammaslaminaatteja tai hampaiden päällystämistä muovilla. Valitettavasti kaikki hammaslääkäriasemat eivät suostu muovikuoria tekemään. Toisaalta oikeat laminaatit tulisivat maksamaan koko ylähammasrivistöön tyyliin 5000e :( Eikä mulla ole sellaisia rahoja.
Suostutaanko missään edes tekemään laminaatteja hampaisiin, joissa ei ole muuta vikaa kuin väri?
No saahan niitä esteettisistä syistä, mutta se tosiaan maksaa paljon. Ja useimmat hammaslääkärit, muut kuin erikoistuneilla esteettisen hoidon asemilla, eivät noita kuorituksia sun muita oikein suosittele, kun siinä täytyy hioa niin paljon pois omaa tervettä hammasta.