Jos miehenne sanoisi menevänsä kaverin kanssa syömään
ravintolaan ja pelaamaan pari bilistä klo 7, mihin aikaan odottaisitte että hän olisi kotona noin suunnilleen?
Ilmoittaisiko hän, jos aikookin tulla vasta puoli 3 aikaan yöllä?
Jos kuukausi aiemmin hän olisi mennyt ihan vaan muutamalle kaljalle ja tullut 3 aikaan yöllä kotiin tuhannen päissään ilmoittamatta koko iltana yhtään mitään että pari kaljaa nyt venyykin, ilmoittaisiko hän tämän syömiskeikan venyvän, koska tietää että puoliso viimeksikin suuttui ja loukkaantui??
Itse pidän ihan normaalina asiana, että tuossa tilanteessa sille puolisolle ilmoitetaan, että nyt taitaakin mennä myöhään, ettei turhaan tarvitse odotella ja ehkä huolestuakkin, olen kai hirmu väärässä kun sain huudot niskaani kun loukkaannuin ja suutuin kun ei tullut viestin viestiä taaskaan.
Eli miehen logiikan mukaan minun on ihan ok mennä tästä kaverin kanssa syömään ja mitään ilmoittamatta tulla sitten joskus yöllä kotiin, tai aamulla, tai seuraavana iltana... Missähän se raha menee tämän logiikan mukaan, että pitää ilmoittaa?
Kommentit (53)
Vähän vaikeeta tekstiä ap:n aloitus, kannattaa ehkä jutella miehen kanssa koska kukaan ei lue toisen ajatuksia. Ja aikakäsitykset ovat näköjään erilaiset.
Sano, että laita txt jatkossa jos meneekin myöhempään, puolille öin niin voin mennä rauhassa nukkumaan. Tai laita itse, tai soita lyhyt puhelu, meen nukkumaan, sulla on kaikki ok. Mies tuskin tykkää tekstarista huonoa mutta jos ei vastaa niin siinähän pyörit taas hikisenä sängyssä. Poliisit soittaa jos jotain vakavampaa tapahtuu. Jos se taas pettää sua niin ei se soita ja kysy et onks ok pettää.
Mä ilmaisen itseni selkeästi, elämä on helpompaa. "Meillä harrastetaan seksiä tänään kello seitsemän, olit sitten rakkaani paikalla tai et."
No jos aikoo syödä kaikessa rauhassa ensin ja sitten vasta suunnata pelaamaan, kyllä oletan että siinä yli puolenyön menee. Ja koska olen silloin jo nukkumassa, en todellakaan toivo mitään tekstari-ilmoitusta kotiintuloajasta. Tulee kun tulee. On toistaiseksi osannut tulla aika hiljaa ja älynnyt mennä sohvalle nukkumaan, jottei herätä minua kesken unien.
Mun mielestä tarvitse ilmoittaa - ei mulle ole merkittävää tuleeko mies kotiin klo 23 vai 03, en menetä siinä mitään jos olen tiennyt että hän jossain on. Olen kuitenkin pyytänyt että jos jää kaverille yöksi keskustaan, laittaa viestin niin tiedän ettei mitään ole sattunut. Ei aina kyllä muista laittaa mutta soittaa sitten heti herättyään - tiedän jo odotella rauhassa ennen kuin alan soittelemaan perään. En itsekään muista/jaksa aina raportoida eikä tarvitsekaan, joskus ilta vain venyy kun on hauskaa - ei silloin pitäisi joutua miettimään että onko tämä nyt ok ja saankohan vielä olla täällä, emme kuitenkaan ole lapsia. Eräs ystäväni itseasiassa erosi jonkin aikaa sitten koska ei kestänyt kun tyttöystävä aina tenttasi kotiintuloajan, suuttui jos siitä myöhästyi yhtään ja välillä vaati aikaistamaan sitä parilla tunnilla...
No tässä nyt ei ollutkaan kyse siitä, että pitäisi miettiä että saako olla. Vaan siitä, että voisi sille kumppanilleen ilmoittaa, että meneekin myöhempään mitä piti. Ihan nyt kaksi eri asiaa
Jos mies sanoisi että saattaa venähtää, ap alkaisi tivata kuinka pitkään venyy. Jos mies ei osaa minuutilleen kertoa, alkaa mökötys.
Kyllä joku virkamies ilmoittaa jos jotain sattuu, ei tartte sen takia valvoa tai soitella perään
Riippuu mun mielestä pariskunnasta ja tavoista, kuten n. 90 % kaikista tällaisista "Onko ok"-jutuista.
Jos miehellä on tapana tulla syömästä parin tunnin päästä, voisin arvostaa jos ilmoittaisi että menee myöhään. Meillä kavereiden kanssa syöminen on pidemmän kaavan juttu johon kuuluu yhdessäolo vahvemmin kuin se syöminen, joten olettaisin tosiaan että jos 19 aloitellaan niin lähemmäs puoltayötä menee. Siihen päälle vielä biljardia kavereiden kanssa, mihin oletettavasti kuuluu taas hengailua eikä pelkkää suorittamista, niin 3 yöllä on minusta ihan realistinen aika odottaa miestä kotiin.
Miksi et kysynyt kun mies lähti, jos tiesit ennestään että on erilaisia käsityksiä siitä koska tullaan kotiin?
Mun mielestä jos menee illalla syömään ja pelaamaan niin kyllä siinä menee helposti keskiyöhön ja voi mennä vaikka aamuyöhön. En jäisi odottamaan, miksi pitäisikään jos toinen menee viettämään mukavaa iltaa niin helposti se venyy. Ihme kyttäämistä jos aikuisen ihmisen pitää joku kotiintuloaika ilmoittaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi niistä kolmesta asiasta, joihin ei pidä miehen suusta uskoa. :D
Menen vaan yhdelle...
Koitan vaan vähän sormella..
Lainaa satanen, maksan takaisin...
Eli olen tietoinen, että reissu saattaa vähän venähtää niin en ota siitä hikeä.
Samaa sarjaa, kuin jos vaimo sanoo, että "illalla voidaan sitten rakastella". Tämä tarkoittaa oikeasti, että ensi kuussa saattaa käydä flaksi.
Tämä on se karu totuus.
Kaverin mies sanoi menevänsä parille. Eikä näkynyt pariin viikkoon.
Tämäkin olisi varmaan teille ok?
Onhan mies aikuinen ja tekee niin kuin tykkää.
Eihän siihen puhelimeen tarvitse vastata, koska on aikuinen ja on vastuussa ainoastaan itsestään.
Miten pitkään asuisitte yksin asunnossa, jos miestä ei näy eikä häneen saa yhteyttä?
Me osataan mieheni kanssa keskustella asioista. Jos mieheni sanoo lähtevänsä Penan kanssa syömään ja pelaamaan bilistä klo 19-> kysyn häneltä että osaatko sanoa suunnilleen kotiutumisaikaa, vai meinaatteko vielä jatkaa siitä johonkin? Mies vastaa luultavasti että en tiedä vielä. Jos ei jatketa muualle niin tuun kotiin n.23, jos jatketaankin niin pistän lähempänä viestiä. Myöhemmin sitten tulee viesti jossa lukee joko "Ei jatketakaan mihinkään. Lähden nyt tuleen kotiin. Nähdään kohta rakas. <3" Tai "Mennään vielä baariin. Ilmottelen sitten kun tiedän koska oon lähdössä kotiin. Nähdään myöhemmin rakas. <3
Puolin ja toisin ilmotellaan muutenkin missä mennään, ja laitetaan viesti kun tullaan kotiin jos toinen ei ole kotona. Kyseessä ei ole meillä mikään toisen kyttääminen, vaan tapa ottaa toinen huomioon. Ilmoittelutapa syntyi meillä kun kuljin töissä sadan kilsan päässä kotoa, niin mieheni toivoi että laittaisin aina viestiä kun olen perillä, ettei hän murehdi olenko joutunut kolariin tms. Tapa on sitten jäänyt myös lyhyemmille matkoille. Ja baarireissuiltaan mies on aina ihan omatoimisesti laitellut silloin tällöin viestiä, mikä on minusta mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Me osataan mieheni kanssa keskustella asioista. Jos mieheni sanoo lähtevänsä Penan kanssa syömään ja pelaamaan bilistä klo 19-> kysyn häneltä että osaatko sanoa suunnilleen kotiutumisaikaa, vai meinaatteko vielä jatkaa siitä johonkin? Mies vastaa luultavasti että en tiedä vielä. Jos ei jatketa muualle niin tuun kotiin n.23, jos jatketaankin niin pistän lähempänä viestiä. Myöhemmin sitten tulee viesti jossa lukee joko "Ei jatketakaan mihinkään. Lähden nyt tuleen kotiin. Nähdään kohta rakas. <3" Tai "Mennään vielä baariin. Ilmottelen sitten kun tiedän koska oon lähdössä kotiin. Nähdään myöhemmin rakas. <3
Puolin ja toisin ilmotellaan muutenkin missä mennään, ja laitetaan viesti kun tullaan kotiin jos toinen ei ole kotona. Kyseessä ei ole meillä mikään toisen kyttääminen, vaan tapa ottaa toinen huomioon. Ilmoittelutapa syntyi meillä kun kuljin töissä sadan kilsan päässä kotoa, niin mieheni toivoi että laittaisin aina viestiä kun olen perillä, ettei hän murehdi olenko joutunut kolariin tms. Tapa on sitten jäänyt myös lyhyemmille matkoille. Ja baarireissuiltaan mies on aina ihan omatoimisesti laitellut silloin tällöin viestiä, mikä on minusta mukavaa.
Näin sen pitää mennä. Ei ole kyse siitä ettei saisi mennä. Saa mennä ja pitää hauskaa, mutta jos kotiin tulot poikkeaa paljon siitä mitä arvaa toisen luulevan niin on se toisen huomioonottamista että ilmoittaa.
Niitä kilareita ja happamia naamoja on taatusti paljon vähemmän jos asiallisesti ja ystävällisesti ilmoittaa.
Tuntuu että varsinkin miehillä on sellaista ajatusta että tuollainen huomioiva käytös on sitä että ollaan tossun alla.
Näin ei ole.
Olen loukkaantunut jos mies tulee kotiin ennen kello 04-06 aamuyöllä. :D Kerran yritti tulla firman bileistä jo klo 21 kotiin, onneksi sain suostuteltua sen menemään työkavereidensa kanssa saunaan.
Haluan pikkupäissäni roikkua av:lla ja kuunnella Kikkaa rauhassa.
Pari kierrosta biljardia, kuten aloituksessa mainittiin. Jos siinä menee koko yö niin johan on ihme?