Suuttuisitteko? Avopuoliso kertoi ystävättärelleen minusta näin...
Myönsin avopuolisolleni vihdoin olevani mustasukkainen avopuolisoni ystävänaisesta. Kerroin yksityiskohtaisesti, miltä minusta tuntuu ja mistä mustasukkaisuus johtuu. Minulla sattuu olemaan heikko itsetunto erinäisistä syistä johtuen ja koin tuon naisen kilpailijakseni. Pidin häntä kauniimpana ja miellyttävämpänä kuin itseäni ja aloin pelätä, että mieheni tunteet häntä kohtaan heräisivät uudelleen. Perusteettoman mustasukkaisuuteni takia mieheni ja ystävättären välit olivat viilenneet. Mutta mitä tekee mieheni: päättää kertoa kaiken avautumisestani suoraan naiselle korjatakseen heidän viilentyneet välinsä. Meillä on häät tulossa kuukauden päästä ja tuntuu, että en pysty antamaan tätä anteeksi miehelleni. Tunnen oloni petetyksi. Miten tämän asian voisi käsitellä sivistyneesti?
Kommentit (52)
Ensinnäkin en olisi miehen kanssa jolla on naisia " ystävinä", toisekseen viimestään tossa vaiheessa olisi entinen mies!
Eli sinä saat olla avoin, mies ei? Miehen pitää valehdella.
Ou nou 😨
Ulostuslääkettä ukolle ( salaa ) 😇
Vierailija kirjoitti:
Pieni vissi ero tässä oli se, että mies kertoi minun "salaisuuteni" eteenpäin pönkittääkseen omaa asemaansa ja minä uskoin vain OMAN salaisuuteni miehelle ja kuvittelin, ettei tällaisia asioita kerrota ihan jokaiselle eteenpäin. Eli en käsitä, missä vaiheessa tässä ollaan valehdeltu ja mitä? Ap
Ikävää, jos on kertonut ilman, että olisi puhunut ensin asiasta sinun kanssasi. Kokemuksesta voin kuitenkin kertoa, että ratkaisun avaimet ovat nyt käsillä - kun kaikki tietävät tilanteen, voidaan asiasta myös keskustella. Itsellä on joskus ollut vastaava tilanne, kun opiskelukaverin kihlattu oli takiani mustasukkainen. Tuli kyllä itse sanomaan asiasta, mutta homma selvisi viidessä minuutissa. Sen jälkeen ongelmaa ei enää ollut.
Ja mitä on tämä "miehet ja naiset eivät voi olla ystäviä"? 50% lähimmistä ystävistäni on miehiä ja ei, emme ole a) panneet ja b) kiinnostuneet romanttisesti toisistamme. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että eri sukupuolta olevat voivat ihan puhtaasti olla pelkkiä ystäviä??
Älä mene naimisiin sen typeryksen kanssa. Etsi parempi mies, saavat pitää "ystävättären" kanssa toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, jos on kertonut ilman, että olisi puhunut ensin asiasta sinun kanssasi. Kokemuksesta voin kuitenkin kertoa, että ratkaisun avaimet ovat nyt käsillä - kun kaikki tietävät tilanteen, voidaan asiasta myös keskustella. Itsellä on joskus ollut vastaava tilanne, kun opiskelukaverin kihlattu oli takiani mustasukkainen. Tuli kyllä itse sanomaan asiasta, mutta homma selvisi viidessä minuutissa. Sen jälkeen ongelmaa ei enää ollut.
Ja mitä on tämä "miehet ja naiset eivät voi olla ystäviä"? 50% lähimmistä ystävistäni on miehiä ja ei, emme ole a) panneet ja b) kiinnostuneet romanttisesti toisistamme. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että eri sukupuolta olevat voivat ihan puhtaasti olla pelkkiä ystäviä??
Jotkut voivat, useimmat eivät. En jäisi suhteeseen jossa pitäisi arvailla jatkuvasti ystävyyden luonnetta. En sellaista edes aloittaisi.
No onpans ikävä tilanne. Miehet kyllä ajattelevat toisella lailla kuin naiset, eli hän ei ilmeisesti ole tajunnut tekevänsä isommalti mitään virhettä (nainen kyllä heti tajuaisi).
Nuo naispuoliset ystävät on hankalia ymmärtää, miehelläni oli myöskin todella hyvä ystävä ja nalkutin tästä aikani ja tama ystävä jäi taka-alalle. En ole tästä edelleenkään pahoillani sillä olemme mieheni kanssa todella onnellisia ja nyt hänellä kyllä saa olla myös naispuolisia ystäviä, hän ymmärsi, että tilanne oli silloin toinen, sillä, en tuntenut miestäni vielä perinpohjin ja olin mustasukkainen, enää en ole koska tiedän, että pelkkä ystävyys on mahdollista.
Ymmärrän kyllä, että mies ja nainen voivat olla vain ystäviä keskenään. Tilanteessa on usko vain ollut koetuksella, sillä tiedän, että näillä kahdella on ollut säpinää joskus "ennen". Ehkäpä juuri sen takia olen ollut niin mustasukkainen heistä. Mielestäni on kuitenkin epäreilua, että minun "salaisuuksiani" levitellään muille, olivatpa ne kuinka hyviä ystäviä tahansa, sillä en ainakaan minä toivo tästä mitään kolmen kimppaa, jossa jaamme kaikki asiat toisillemme. Ap
Lasten ei pidä mennä naimisiin. Ainakaan keskenään...
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole avoimuuden eikä valehtelun kanssa mitään tekemistä, että ei levittele muiden intiimejä asioita eteenpäin.
Kyllä mä kokisin, että mua on loukattu, jopa petetty. Mun asioita miehellä ei ole oikeutta juoruta eteenpäin.. tai edes parisuhteen välisiä asioita. Ne ovat vain meidän kahden.
Valitettavasti nyt vaikuttaa siltä, että mies on valintansa tehnyt, jolle hän on lojaali hinnalla millä hyvänsä.
Itse lähtisin tuommoisesta suhteesta.
Hemmetin typerä mies! Ja törkeän tempun teki! Luulisi, että olisi käsittänyt pitää suunsa kiinni. Miksi ihmeessä niitä välejä piti mennä lämmittelemään ja paikkailemaan? Kyllä se on ihan selvä asia, että oma morsian on ykkönen ja muut kaverinaiset saavat pikkuhiljaa häivyttyä taustalle.
Onko miehesi ollut suhteessa tähän naiseen aiemmin? Jotenkin sain sen käsityksen viestistäsi, kun kirjoitit että pelkäät miehen tunteiden heräävän UUDELLEEN?
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/24/jenni-vartiainen-ystavyyden-yti… Kuinka moni katselisi tällaista ystävyyttä puolisoltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut voivat, useimmat eivät. En jäisi suhteeseen jossa pitäisi arvailla jatkuvasti ystävyyden luonnetta. En sellaista edes aloittaisi.
Useimmat eivät? Nyt on kyllä melkoinen väite. Onko tämän taustaksi jotain konkreettista? Jos lähdetään fiilispohjalta väittelemään, niin minä väitän, että useimmat kyllä tähän pystyvät. Tai sitten kaikki tuttavapiirini henkilöt ovat jotenkin todella poikkeuksellisia.
No jaa, minä kyllä ymmärrän miestäkin. Olen itse se ystävänainen johon uusi naisystävä on alusta asti suhtautunut todella kylmästi ja torjuvasti ja asteittain vähentänyt minun ja lapsuudenkaverini yhteydenpitoa. Kun mies oli sinkku tapasimme monta kertaa kuukaudessa, naisen tultua kuvioihin tapaamisia oli enää ehkä kolme vuodessa ja niistäkin tämä nainen sai hirveän raivarin.
Mies selitti minulle että nainen on mustasukkainen, ja kyllähän se tuntui helpommalta hyväksyä kuin että olisin joutunut arvailemaan mitä pahaa olen tehnyt ansaitakseni moisen inhon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat eivät? Nyt on kyllä melkoinen väite. Onko tämän taustaksi jotain konkreettista? Jos lähdetään fiilispohjalta väittelemään, niin minä väitän, että useimmat kyllä tähän pystyvät. Tai sitten kaikki tuttavapiirini henkilöt ovat jotenkin todella poikkeuksellisia.
Minä perustan väitteeni omaan lähipiiriini, sinä omaasi. Kumpi on oikeassa? Sillä ei ole itselleni merkitystä sillä toimisin kuten aiemmin sanoin. En aloittaisi suhdetta miehen kanssa jolle joku toinen nainen on tärkeä. Minusta ei siihen olisi. Nostan hattua että sinusta on ja toivon vilpittömästi ettet tule koskaan sen vuoksi pettymään.
Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/24/jenni-vartiainen-ystavyyden-yti… Kuinka moni katselisi tällaista ystävyyttä puolisoltaan?
Jos mun mieheni paras ystävätär kutsuisi miestäni "vähän niinku aviomieheksi", niin voi olla että vetäisin herneet aika syvälle nenään. Ehkä polyamorisesti suuntautuneilta tällainenkin ystävyys luonnistuu, jossa jaetaan puoliso jonkun toisen kanssa (vaikkakin vain platonisesti, mutta silti).
Mutta miksi nainen saa kertoa ystävättärilleen kaikki miehen asiat? Esim.munan koko ja minkälainen mies on sängyssä, sehän kerrotaan eteenpäin heti ekan kerran jälkeen kun on oltu sängyssä. Kaikki muukin heti kun jotain tietoa on saatu kerättyä.
Voi ei, miten tyypillistä miehen käytöstä! Sietämätöntä. Enkä kyllä tiedä, miten tuota enää voi korjata. Ainoa on, että ystävänainen ois reilu ja mukava ja tulisi sun puheille. Ei se varmaan oikeesti oo niin ihmeellinen ku luulet ja voi olla, että hän katsookin sua ylös päin ja kokee alemmuutta.
Mutta jos se nainen on miehesi perään tai muuten ikävä tyyppi, niin sai kyllä kaikki aseet käsiinsä... :-(