Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä juo

Vierailija
21.12.2015 |

Olen 15 vuotias tyttö. Olen tämän joululoman isälläni ja nyt olen huomannut että isäni on nyt joka päivä juonut olutta pitkin päivää. Hän koittaa peittää tölkin avaamisesta tulevan äänen sillä että pitää hanaa päällä korkatessaan tölkin. Onko normaalia että isä saattaa vaikka 1 päivällä korkata kaljan ja päivän mittaan sitten niitä tölkkejö kertyy ainakin 6. Illalla hän on yleensä "pöhnässä" ei siis mitenkään kaatokännissä tms, vaan sellainen ärsyttävä ja jankkaa asioita, ei ota asioita tosissaan.. Vituttaa jos tämä joulu menee siinä että isä on pöhnässä ja minä istun huoneessani.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pojastaan pappia toivoi, poika lauloi, lauloi ja joi!!! Äiti toivoi, poika joi.

Vierailija
22/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu, ettet halua olla isäsi luona, niin suosittelen sinua menemään Suomen Punaisen Ristin Nuorten Turvatalolle Tampereella. Nimi kuulostaa pahemmalta mitä onkaan, tuo on mukava paikka viettää aikaa, siellä on aina joku aikuinen jolle puhua ja mahdollisesti muitakin nuoria. Voit mennä vain käymään tai tarvittaessa jäädä jopa yöksi. Voit myös vain soittaakin sinne, niin voitte keskustella tilanteesta. Olen ollut siellä, suosittelen! 

Turvatalo on Hämeenkadulla, vastakkaisella puolella Sokosta, lähellä Nordeaa. Osoite on Hämeenkatu 22 C. 

https://www.punainenristi.fi/toimipisteet/nuorten-turvatalo-tampere

Kannattaakin ottaa yhteyttä jo tänään. Tuo paikka tulee olemaan täynnä! Mieti ap oletko oikeasti vaarassa vain onko kyse vain siitä, että sinulle ei ole kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on lapissa lomalla, äitille kertominen ei auta. Sukulaiset asuu mikkelissä/saksassa. Eli en voi mennä minnekkään muualle. Ei kai auta muu kuin pysytellä pois kotoa mahdollisimman paljon

Vierailija
24/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on lapissa lomalla, äitille kertominen ei auta. Sukulaiset asuu mikkelissä/saksassa. Eli en voi mennä minnekkään muualle. Ei kai auta muu kuin pysytellä pois kotoa mahdollisimman paljon

Mik-si et voi men-nä äi-ti-si kans-sa lo-mail-e-maan sin-ne lap-piin?! Lap-pii pää-see esim. ju-nal-la.

Vierailija
25/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että osaat arvostaa sitä apua mitä sinulle yritetään tarjota. Kiukuttele sitten yksinäsi, kun apu ei tunnu kelpaavan.

Vierailija
26/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä sinulle joka mun äitiä vähätteli; mun äiti on lapissa lomalla, äiti ei tiedä tästä kuviosta paljoakaan ja olen vasta nyt huomannut tämän ongelman (käyn muuten isällä vain 2 kertaa kuukaudessa). Tilanne on minulle vaikea, koska meidän perheessä ei koskaan olla oltu avoimia eikä tunteita näytetä ainakaan isällä. Kello on kaksi päivällä ja nyt jo 4 kaljaa korkattu puolentoista tunnin sisällä. Kiitos niille jotka oikeasti auttaa, eikä vaan arvostele ja vähättele☺️

Vierailija
27/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mik-si et voi men-nä äi-ti-si kans-sa lo-mail-e-maan sin-ne lap-piin?! Lap-pii pää-see esim. ju-nal-la.

Koska lomat on sitovia, niitä ei voi muuttaa, tämä loma on isän loma joten tänne on pakko tulla. Se lukee sopimuksessa. Ja mitenkäs luulet minun pääsevän lappiin junalla kun ei ole rahaa? Ja mitähän seuraa siitä jos yhtäkkiä lähden jonnekkin saatanan lappiin äidin luo eikä kukaan tiedä mitään siitä? Haloo

Vierailija
28/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä sinulle joka mun äitiä vähätteli; mun äiti on lapissa lomalla, äiti ei tiedä tästä kuviosta paljoakaan ja olen vasta nyt huomannut tämän ongelman (käyn muuten isällä vain 2 kertaa kuukaudessa). Tilanne on minulle vaikea, koska meidän perheessä ei koskaan olla oltu avoimia eikä tunteita näytetä ainakaan isällä. Kello on kaksi päivällä ja nyt jo 4 kaljaa korkattu puolentoista tunnin sisällä. Kiitos niille jotka oikeasti auttaa, eikä vaan arvostele ja vähättele☺️

Hei!

Ymmärrän mitä joudut kokemaan. Suosittelen kuitenkin, ettet edes yritä saada täältä vauvan sivulta mitään järkeviä vastauksia.

Kysele ennemmin tuolta päihdelinkin foorumilta.

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=2

Tsemppiä!

Vierailija
29/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi puhua äidillesi??? Äitisi ei ole lomalla vanhemmuudesta koskaan. Hänellä on velvollisuus auttaa sinua!

Vierailija
32/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmaan muuten hyvä neuvo, mutta Lappi ei ole yksi pieni paikkakunta, johon pääsee junalla. Se on kuules aika laaja. Juna menee Rovaniemelle saakka ja sieltä voi olla vaikka parisataa kilsaa perille. Lisäksi tarvitaan rahaa, jota ap:llä ei välttämättä ole.

Sinun kannattaisi soittaa äidille, jos hän vaikka haluaa/voi auttaa. Lisäksi tuo nuorten turvatalo kuulostaa hyvälle. Itselläni meni sun ikäisenä joulut pilalle, kun äiti ryyppäsi yhdessä osoitteessa ja isä toisessa. Fiilis ei tosiaan ollut mikään mukava eikä jouluinen.

Otan osaa ja haluan sulle sanoa, että voit sitten aikuisena luoda omat mukavat jouluperinteet ja unohtaa tämänhetkisen olotilan. Lohduta itseäsi sillä, että vaikka nyt on paska joulu, niin tulevaisuudessa teet itsesi näköiset mukavat joulut itsellesi ja mahdollisille lapsillesi. Juuri sun iässä minä päätin, ettei mun lasten tarvitse kokea sitä mitä minä olen kokenut. Ja että mun lapsille tulee mukavat joulut. Näin olen myös tehnyt.

Tiedän ettei se kaueasti sua nyt lohduta, mutta oon hengessä mukana ja toivotan sulle mukavia tulevia jouluja ja onnellisia uusia vuosia!

nimim. lapsena alkoholistivanhemmista kärsinyt.

Vierailija
33/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lomat on sitovia, niitä ei voi muuttaa, tämä loma on isän loma joten tänne on pakko tulla. Se lukee sopimuksessa. Ja mitenkäs luulet minun pääsevän lappiin junalla kun ei ole rahaa? Ja mitähän seuraa siitä jos yhtäkkiä lähden jonnekkin saatanan lappiin äidin luo eikä kukaan tiedä mitään siitä? Haloo

Voi pyhä jeesus...Mikään sopimus ei velvoita lasta tapaamaan vanhempaa, jonka luona hän ei tunne oloaan turvalliseksi. Ota nyt herran jumala asiosta  vähän selvää. Sinulla on vanhemmat, jotka velvollisia turvaamaan sinun turvallisuuden ja vaikka keskeyttämään lomansa, jos sinulle ei ole asiat hyvin. Kai sinun äidilläsi puhelin on johon voit soittaa?!

Vierailija
34/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käykö isäsi töissä? Juoko silloinkin?

Etkö voi sanoa sille että haluat sen olevan selvä silloin kun olet sen kanssa?

Nuorena jouduin sietämään kanssa faijan juopottelua, ei ollut edes pöhnässä vaan ihan naamat, sellainen mahdollisuus oli aina että sammuisi hyvissä ajoin ja saisi jouluillan olla rauhassa.

Tiedän miten perseestä se on, jos asuisit lähempänä voisit tulla jouluksi meille.

Vierailija
35/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etko usko puhetta kun sanotaan että sinne äidin luo ei voi mennä niin sittenei voi mennä.

Montako kaljaa sinä olet juonut kun noin jankkaat ?

Vierailija
36/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena jouduin sietämään kanssa faijan juopottelua, ei ollut edes pöhnässä vaan ihan naamat, sellainen mahdollisuus oli aina että sammuisi hyvissä ajoin ja saisi jouluillan olla rauhassa.

Tiedän miten perseestä se on, jos asuisit lähempänä voisit tulla jouluksi meille.

Käy töissä, eikä juo silloin. Olen miettinyt että nyt kun on loma niin juo varmaan siksi enemmän kun ei tarvitse käydä töissä jne.. Olen vai huolestunut, kun en ennen tälläistä ole kokenut ja jos tämä juominen vaikka lisääntyy. Isä ei tiedä että tiedän hänen juovan tuon verran, koska hän luulee että vesihanan valuttaminen peittää korkkaus-äänen. Eniten ärsyttää se käytös ja olemus millainen hän on juodessaan; hidas, ei ota asioita vakavasti, jankuttaa ja vaikuttaa juuri sellaiselta pöhnäiseltä.

Vierailija
37/37 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy töissä, eikä juo silloin. Olen miettinyt että nyt kun on loma niin juo varmaan siksi enemmän kun ei tarvitse käydä töissä jne.. Olen vai huolestunut, kun en ennen tälläistä ole kokenut ja jos tämä juominen vaikka lisääntyy. Isä ei tiedä että tiedän hänen juovan tuon verran, koska hän luulee että vesihanan valuttaminen peittää korkkaus-äänen. Eniten ärsyttää se käytös ja olemus millainen hän on juodessaan; hidas, ei ota asioita vakavasti, jankuttaa ja vaikuttaa juuri sellaiselta pöhnäiseltä.

Ja vielä: ja juuri siksi en voi sanoa hänelle, koska hän ei tiedä minun tietävän. Hän todennäköisesti suuttuu, kieltää asian ja ilmapiiri pilaantuu loppuviikoksi.. Jos käytös alkaa muuttua pahemmaksi niin sitten olisi ehkä helpompi sanoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi