Miksi syömishäiriöinen nainen on "uhri", mutta juomishäiriöinen mies on säälittävä alkkis?
Eli miksi näin? Jos nainen possuttelee tai oksentelee, "ei syy ole hänen" vaan häntä paapotaan ja yritetään parantaa. Sen sijaan viinaa juovaa miestä ei liiemmin auteta koska alkoholistia ei voi kukaan pelastaa. Viinan kanssa läträävää miestä halveksitaan, mutta ruoalla itsensä pilaavaa naista paapotaan kuin lasta.
Kommentit (23)
Itse olen syömishäiriöstä aikoinaan kärsinyt ja nyt mieheni kärsii alkiholismista. Itse näen meissä molemmissa samaa! Masennusta, itse kriittisyyyttä, riittämättömyyttä, toisten ihmisten luomat paineet jne. Ja totta! Minua kukaan koskaan pitänyt mitenkään poikkeavana tai " säälinyt", mutta miestäni pidetään petona ja minua säälitään, miksi?! Mieheni juo vain kotona 4 seinän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syömishäiriöstä aikoinaan kärsinyt ja nyt mieheni kärsii alkiholismista. Itse näen meissä molemmissa samaa! Masennusta, itse kriittisyyyttä, riittämättömyyttä, toisten ihmisten luomat paineet jne. Ja totta! Minua kukaan koskaan pitänyt mitenkään poikkeavana tai " säälinyt", mutta miestäni pidetään petona ja minua säälitään, miksi?! Mieheni juo vain kotona 4 seinän sisällä.
Ai sä oot taas se, jonka mies juo päivittäin, mutta se ei haittaa elämäänne ollenkaan.
Jos yrittää tehdä tällaisia vertailuja, miksi niihin ei voi laittaa samoja lähtökohtia???
Juomishäiriöistä naista ei varmasti nähdä yleisesti yhtään sen enemmän uhrina kuin miestäkään. Päinvastoin, saa varmaan vielä ekstrahalveksuntaa ja syyllistystä.