Jouluaatto selvinpäin?
En ole ikinä ymmärtäny alkoholon käyttöä Jouluaattona. MInun mielestä se on pyhäinhäväistys itse tapahtumaa ja rikos ihmisyyttä vastaan. Jouluaattona kuuluu hiljentyä, eikä suinkaan ryypätä kämppää sekaisin ja kusta Joulukuuseen. MOni sankari ajaa myös perheensä lumihankeen. Tänä "talvena" tosin näyttää, ettei pelkoa lumesta sentään ole. Olenko ainoa, joka ei ole koskaan maistanut alkoholia Jouluaattona, eikä tule koskaan niin tekemäänkään.
Kommentit (28)
Me kyllä askarrellaan päisämme sinun laisille lahjapakkauksista mitaleja ja laitetaan postiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtäny alkoholon käyttöä Jouluaattona. MInun mielestä se on pyhäinhäväistys itse tapahtumaa ja rikos ihmisyyttä vastaan. Jouluaattona kuuluu hiljentyä, eikä suinkaan ryypätä kämppää sekaisin ja kusta Joulukuuseen. MOni sankari ajaa myös perheensä lumihankeen. Tänä "talvena" tosin näyttää, ettei pelkoa lumesta sentään ole. Olenko ainoa, joka ei ole koskaan maistanut alkoholia Jouluaattona, eikä tule koskaan niin tekemäänkään.
Et ole ainoa. Haluan viettää joulun perheeni kanssa selvinpäin ja nauttia täysin aistein tunnelmasta joka saavutetaan vain jouluna. Minulle joulun tunnelma on sellaista mitä en halua pilata pienelläkään päihtymyksellä. Nyt jo vanhempana oppinut odottamaan joulua samallalailla kuin lapsena. Odotan sitä kun aattona lähimmäiseni ja minä kokoonnumme yhteen, halaan heitä pitkään ja olen kiitollinen miten hienoja ihmisiä minun elämässäni on
Kyllä minä ruuan kanssa juon pari lasia viiniä ja olen silti selvinpäin.
Aion riipasta pienet kännit jouluaattona. Kippis!
Minä en ryyppää KOSKAAN, juon toki joulunakin alkoholia. En ymmärrä miksi en niin voisi tehdä. Minusta tuo sinun ehdottomuutesi enemmän ihmetyttää.
Oletpa ehdoton. Minulla on kultainen keskitie. Alkoholi ei ole pannassa, mutta mitään kännejä ei vedetä.
Ei kai alkoholin käyttö tarkoita aina sitä että ollaan kännissä :O
Oih, ainutkertainen lumihiutale avautuu viinankiroista. 😂
Toiset meistä osaavat juoda hillitysti eivätkä kuse joulukuuseen. Ikävää, että sinulla on alkoholiongelma, mutta onneksi osaat olla selvinpäin.
Aion olla jouluaaton pienessä sievässä, tissuttelen aamupäivästä asti😊 Kunnon kännejä en vedä, ellei sitten lipsahda vahingossa illalla/yöllä paljutellessa. Ei sekään tosin haittaisi, sitten nukutaan seuraavana päivänä vähän pidempään.
Muuta vaihtoehtoa ei siis ole kuin raivoraitis tai hillitön sekopäinen känni?! Itse juon jouluattona ruuan kanssa yhden lasin punaviiniä, aivan järkyttävää!
Hyvä ap. Mitä, jos muutkin kokeilisivat antaa lapsilleen raitisjoulu? Raitisjoulu, jolloin lasten ei tarvitsi miettiä, että kukaan seureesta olisi humaltunut. Jo muutamasta viinilasillisesta lapsi huomaa aikuisen käytöksen muutoksen ja se voi olla pelottavaa. Aina ei tarvita kaatokännejä, että lapsi kokee olonsa epävarmaksi. Miksi on vaikeaa jättää jouluna alkoholi pois? Aikuisten juhlia riittää pikkujouluista uuteenvuoteen. Miksi on vaikeaa antaa lapselle täysiraitis joulu?
Jos juo kalojen kanssa snapsin ja jouluoluen ja kinkun kanssa lasin punaviiniä niin miksi kusisin joulukuuseen...meillä on kyllä vessa missä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Mitä, jos muutkin kokeilisivat antaa lapsilleen raitisjoulu? Raitisjoulu, jolloin lasten ei tarvitsi miettiä, että kukaan seureesta olisi humaltunut. Jo muutamasta viinilasillisesta lapsi huomaa aikuisen käytöksen muutoksen ja se voi olla pelottavaa. Aina ei tarvita kaatokännejä, että lapsi kokee olonsa epävarmaksi. Miksi on vaikeaa jättää jouluna alkoholi pois? Aikuisten juhlia riittää pikkujouluista uuteenvuoteen. Miksi on vaikeaa antaa lapselle täysiraitis joulu?
Jos lapsi kestää normaalina lauantaina aikuisen yhden (1) saunajuoman, lapsi kestää jouluna aikuisen yhden (1) saunajuoman tai yhden (1) lasillisen viiniä.
Meilläkin raitistellaan jouluaatto. Joulusaunassa menee pari olutta, punkkua hupenee illallisella puolisen pulloa per nenä, kahviin kuuluu konjakki ja illan mittaan mittaan nautiskellaan hiukan glögiä. Siinä kaikki. Käytännössä ollaan siis selvin päin.
Kyllä se rehellisesti sanottuna melkoista kärvistelyä on näillä määrillä. Juhlinta alkaa sitten joulupäivän aamusta.
Kyllä olet ainoa. Olet kerrassaan hieno ihminen.