Sori mammat, mutta mun mielestä nyt on lähes täydellinen sää
Hyviä asioita siinä, että joulukuun loppupuolella on + 8 astetta lämmintä:
1) Myös astmaatikkomies pääsee urheilemaan ulkona, hänelle ei oikein hikilenkit pakkasella sovi
2) Ei tule liukastumisonnettomuuksia, sairaanhoitopiirit säästävät miljoonia
3) Roskapussin voi viedä sadan metrin päähän neuletakissa, ei tarvitse verhoutua untuvatakkiin ja pipoon vain jotta ei tuupertuisi heti kotiovelle
4) Pukeminen ja riisuminen ei muutenkaan vie niin paljoa aikaa, hyvä asia mm. päiväkodeille
5) Saa hyvällä omatunnolla löhöillä sohvalla teekupin ja hyvän kirjan kanssa, ei tarvitse lunastaa hyvän ihmisen palkintoa tekemällä tuhannen kilometrin vaelluslenkkiä ja postaamalla kuvia lumisista puista
Kommentit (31)
Ihanan lämmintä oli pyöräillä aamulla. Tampere
Oulussa on juuri kohdassa 2 kuvattu keli, siis se, mitä AP:llä ei ole. Täällä on tiet pelijäällä... mielummin olis sitä lunta, niin ei olis näin liukasta.
Onhan täälläkin nätti sää 5 astetta lämmintä ja aurinko paistaa. Tosin sää sopii paremmin syksyyn tai alkukevääseen kuin jouluun :(
Minä tykkään myös. Lumi ja pakkanen, yöks.
Toivottavasti kesälläkin on tämmöistä 10-15 astetta. Jos kerran kunnon talvea ei saa niin en tosiaan jaksa jotain 30 asteen helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä asut Suomessa, jos puolet (normi)vuoden säästä ei ole mieleesi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä asut Suomessa, jos puolet (normi)vuoden säästä ei ole mieleesi? :D
Onneksi Helsingissä ei mene puolta vuotta lumessa kahlaamiseen ja lipsutteluun. Neljä kuukautta vielä kestää, nyt ei onneksi tarvi sitäkään :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kesälläkin on tämmöistä 10-15 astetta. Jos kerran kunnon talvea ei saa niin en tosiaan jaksa jotain 30 asteen helteitä.
Toivon sitäkin, kovat helteet ne vasta inhottavia ovatkin!
T. AP
No joo, jos jotain positiivista tästä löytyy niin se ettei tarvitsee varoa liukastumista koko aikaa
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointi on keksitty, niin autoon kuin asuntoonkin.
Kunnon helteet -tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointi on keksitty, niin autoon kuin asuntoonkin.
Kunnon helteet -tervetuloa!
Ai koko kesä pitäisi viettää sisällä?
Hirveä sää, ei yhtään lunta jouluviikolla. Nautin vanhan ajan talvesta, ja kantohangesta, ja valokuvaus on kivaa, saa liikuntaa ja upeita kuvia. En hae mitään superihmisen titteliä, liikunta on todella hyväksi nivelsairaalle. Olen liikunnan ansiosta pystynyt pitkittämään tekonivelleikkausta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä sää, ei yhtään lunta jouluviikolla. Nautin vanhan ajan talvesta, ja kantohangesta, ja valokuvaus on kivaa, saa liikuntaa ja upeita kuvia. En hae mitään superihmisen titteliä, liikunta on todella hyväksi nivelsairaalle. Olen liikunnan ansiosta pystynyt pitkittämään tekonivelleikkausta.
Eihän tuo sää liikuntaa estä, monia se jopa kannustaa liikkumaan. Esimerkiksi työmatkapyöräilykausi on pidentynyt monilla merkittävästi.
Minäkin pidän leudosta säästä . Mutta silmääni pisti tuo nro 3: roskapussi sadan metrin päähän? Missä niin kaukana jäteastiat? OT.
unohdit ap vielä sen kivan jutun ettei tarvitse tehdä lumitöitä :)
Hei ap, minä olen täydellisesti samaa mieltä kanssasi. En kaipaa, enkä toivo valkeaa joulua.
Ap on niin oikeassa! Mutta yksi huomattavan hyvä asia vielä unohtui: lämmityskustannukset ovat paljon alhaisemmat!
Mua tämä lumettomuus ja vesisateet vaan masentavat. Onhan se pyöräily toki helpompaa eikä jäädy, mutta kyllä minun mielestäni lumi kuuluu talveen, ja pakkanen. Tätä saatanan tylsää säätä on kuitenkin suurin osa vuodesta, joten siksi kesä ja talvi on ihania vuodenaikoja kun on niin erilaista!
Ei valittamista minullakaan. Ainoastaan se että lapset eivät pääse pulkkamäkeen on huono juttu.