Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maistraatissa vihityt!

Vierailija
21.12.2015 |

Millaisessa vaatetuksessa menitte? Onko kukkakimppu pakollinen! Entä todistajat maistraatin henkilökunnan ulkopuolelta? Miten tilaisuus hoidettiin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, miten kukkakimppu voisi olla pakollinen? Ovella on vahtimestari ja ratsaa morsiamen, että onko varmana tuoreeet ruusut ja pionit!

Vierailija
2/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vain aika ja mene paikalle, vatteilla ei väliä jaseremonia kestää muutaman minuutin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli semmonen ns. tavallinen mekko. Ei siis mikään hääpuku. Miehellä oli puku. Tietenkään ei ole pakko ostaa kukkakimppua ja todistajina meillä oli omia kavereita, ilmeisesti on myös mahdollista saada sieltä todistajat.

Vierailija
4/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli iltapuku ja kukkakimppu ja miehellä saketti. Todistajina oli molempien vanhemmat ja isovanhemmat. Siitä sitten jatkettiin kuvauksiin ja juhliin. Meillä oli loppujen lopuksi aika perinteinen hääjuhla, kirkko-osuus vain jäi pois joten vieraat tulivat suoraan ruoan ja juoman ääreen :>

Vierailija
5/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli todistajat maistraatista ja mulla oli päällä vain valkoinen tunika, olin raskaana ja en siihen tilaisuuteen ruvennut mitään mekkoa ostamaan. Pari minsaa meni ja todistusten kans kotiin. Me ei vaihdettu siellä edes sormuksia vaan ostettiin myöhemmin :)

Vierailija
6/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihkimiseen meni n. 5min, meillä oli todistajat omasta takaa. Ja vaatetuksena tais olla toppavaatteet, kun ulkona oli liki 30 pakkasta, autosta lämppäri rikki ja matkaa autolla n. tunti suuntaansa. Ei ollut kukkia, mutta sormukset ja suukot vaihdettiin.

Vierailija
7/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7kk raskaana joten mulla oli musta joustava kotelomekko ja sen päällä harsomainen tunika. Ei kukkia. Todistajina appikset ja yksi lapsista.

Naurettiin että se oli meidän yhdessäolon ajan nopein "naiminen" - alle 5 min:)

Kotona juotiin kakkukahvit perheen kesken ja juhlat pidettiin kesähelteellä 6kk myöhemmin ystäville.

Vierailija
8/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n 7kk raskaana, mulla hääpuku ja miehellä tietysti puku 😊 Meillä oli vain muutama todistaja/ vieras. Siitä menimme meille kahvituksille, mihin äitini ja isäpuoleni oli tehnyt ihan huippu upean kakun.

Vierailija
9/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli isot häät, 120 vierasta. Maistraatista tuli vihkijä juhlapaikalle. Oli hääpuku päällä, ja muutenkin juhlava tilaisuus.

Vierailija
10/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli valkoinen pitsimekko (ei hääpuku vaan sellanen lyhyempi) ja yksi ruusu. Miehellä puku. Meillä oli kaikki vieraat myös maistraatisssa, mutta niitä ei paljoa ollut, vain lähisuku.

Vierailija
11/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan papinkin kutsua kotiin tekemän pienen vihkiäisen , vain lähimpien läsnäollessa. Tai kesällä vaikka takapihalle. Miks imenette mielummin johonkin maistraattiin? Kylmä ja ankea virastotalo.

Vierailija
12/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voihan papinkin kutsua kotiin tekemän pienen vihkiäisen , vain lähimpien läsnäollessa. Tai kesällä vaikka takapihalle. Miks imenette mielummin johonkin maistraattiin? Kylmä ja ankea virastotalo.

Yleensä maistraattivihkimisen syy on se, ettei kuuluta kirkkoon.

Vierailija
13/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on ihan sama missä mennään, vieraitakaan ei tule.

Vierailija
14/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kuulu kirkkoon, joten maistraattivihkiminen meilläkin oli. Olin kolmannella kuulla raskaana ja koska ajatuksissa oli, että häät ovat meidän ainoat häät, olimme pukeutuneet niihin sopivalla tavalla. Minulla oli hääpuku ja hieno kukkakimppu, meikki ja hiukset tiptop. Todistajina lähimmät.

Vierailija
15/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteilla ei ole väliä, mutta vaatteet on pakolliset. Voit mennä ihan tavallisissa vaatteissa, joissa muutenkin liikut julkisilla paikoilla.

Kukkia, sormuksia jne. ei tarvitse olla. Vieraita ei tarvitse olla yhtään, jos ei halua.

Jos haluat todistajiksi maistraatin työntekijät, se pitää sanoa aikaa varatessa, että ovat paikalla ajoissa eikä tarvitse lähteä etsimään pitkin toimistohuoneita.

Vierailija
16/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteilla ei ole väliä, mutta vaatteet on pakolliset. Voit mennä ihan tavallisissa vaatteissa, joissa muutenkin liikut julkisilla paikoilla.

Kukkia, sormuksia jne. ei tarvitse olla. Vieraita ei tarvitse olla yhtään, jos ei halua.

Jos haluat todistajiksi maistraatin työntekijät, se pitää sanoa aikaa varatessa, että ovat paikalla ajoissa eikä tarvitse lähteä etsimään pitkin toimistohuoneita.

Ai niin, koko toimitukseen menee n. 5 minuuttia ja ennen vihkimistä täytetään lomake + kysytään vaihtuuko toisen vihittävän sukunimi. Vihkimisen jälkeen saa vihkitodistuksen.

Vierailija
17/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme pukeutuneet ihan tavallisesti eikä ollut kukkia. Todistajat oli talon puolesta, paikalla oli meidän lisäksi vanhempamme. Menimme vihkimisen jälkeen kahville. Isot hääjuhlat pidimme siitä muutaman kuukauden päästä.

Vierailija
18/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tämän miinuspeukuttajia koska tämähän on aivan totta. Omassa perheessä oli yhdet häät joissa maistraatin vihkijä tuli hääpaikalle vihkimään. Vihkitilaisuus kartanon holvikellarissa oli unohtumattoman kaunis! Omalla kohdalla ei paikalla ollut väliä kun juhlat oli tosiaan seuraavana kesänä kotipihalla.

Vierailija
19/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mekko ja hiuksissa kukkia, ei kimppua. Miehellä tais olla farkut ja joku pitkähiainen t-paita. Todistajina mun isä, mun paras ystävä sekä miehen paras ystävä. Vihkimisen jälkeen käytiin syömässä, ja siitä faija läks kotiin ja me lähdettiin isommalla porukalla bailaamaan. Parhaat häät ikinä :D

Vierailija
20/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan juhlavaatteet siellä. Miehellä puku ja mulla valkoinen, polvimittainen mekko. Mekko oli ihan hääpukuliikkeestä mutta ei tosiaankaan mikään prinsessa-kermakakku-hörhelö. Kukkakimppu oli ja vieraina vanhemmat ja sisarukset. Pakollisiahan juhlamekot ja kimput eivät ole.