Vapaaehtoisesti lapsettomien jouluketju!
Mitäs on luvassa/lasissa/suunnitelmissa? ;)
Minä käyn jouluaattona tapaamassa veljen perhettä, mutta muuten aion autuaasti kellua kylpylässä monta päivää :D
Kommentit (34)
Sori, tuossa yllä piti tietty lukea että kuuntelen joululauluja nonstoppina, autocorrect päätteli omiaan
Vierailija kirjoitti:
lapsivihamielisiä
taasko se alkaa.... ;)
------------------------------------------------
Soitellaan sukulaisille joulutoivotukset jonka jälkeen puhelimet kiinni. Sitten me käydään vaimon kanssa ulkona (perinteisesti pulkkamäessä, haaveeksi jää tällä kertaa), kokataan, saunotaan, naidaan, rentoudutaan.
Sohvan nurkassa yhdessä käpertyneenä <3
Käydään katsomassa molempien vanhempia aamulla mutta ilta ollaan vaan ja saunotaan, syödään hyvin.
Siskoni ja veljeni tulevat meille, mieheni paistaa kinkun leivinuunissa, minä aijon tehdä laatikot ja muut herkut. Katsellaan lumiukko ja Samu Sirkan joulutervehdys. Käydään saunassa + haudoilla ja tässä juuri aloin miettimään josko pitäisi mennä käymään ihan kirkossakin. Vielä työelämässä oleva isäni tulee illalla myös meille töistä päästyään ja silloin varmastikin syömme taas vähän lisää. Illalla jaamme myös lahjat ja me varmaankin soitamme joululauluja, jos täysiltä mahoiltamme pystymme. Mieheni ei ole kyllä musikantti, mutta hän ilmoitti voivansa säestää vaikka marakasseilla. :D Valvomme varmaankin melko myöhään, juomme viintä ja syömme juustoja. Nam! Voi olla että pelaamme Rappakaljaa tai Carcassonnea. En malta odottaa!
Hyppään huomisaamuna lentokoneeseen ja matkustan Tansaniaan. Kahden viikon reissu safarilla ja Kilimanjarolla.
Hei sinä masentunut yksinäinen. Älä ota stressiä mistään siivoamisista! Ihan vaan imuroit/moppaat keskiviikkona ja pistät irtotavarat kaapien ovien taakse. Se riittää! Vessaan suihkautat jotain tolua, tulee puhdas haju. Laitat parhaan pyyhkeen käyttöön.
Ostat valmiina omia herkkujasi. Et mitään mitä "pitäisi jouluna syödä".
Jouluaattona laitat kynttilät palamaan ja nautit hämärästä. Telkkarista lastenohjelmat pyörimään tai jos tykkäät Gossip Girlistä, niin sitten se! Käyt saunassa/suihkussa kynttilänvalossa. Kuivattelet tukkaa ja syöt herkkuja.
Sitten teet jotain mitä et ole koskaan tehnyt! Esim. menet joulukirkkoon vaikka et olisi uskovainen. Laulat täysin rinnoin kaikki laulut. Tai menet baariin yksin ja juot 2 drinkkiä joita et ole koskaan juonut. Juttelet tuntemattomille. TAI menet juoksulenkille, vaikka et olisi koskaan juossut. Hölköttelet, kävelet, puhiset ja hikoilet.
Illalla katsot jonkun komedian tai soitat jollekin tutulle.
Hyvää joulua.
ps. voit aina tulla myös tänne nettiin.
Yksinäni vietän joulun kuten aina. Minulle tämä ei ole mitenkään surullinen asia vaan oma valinta. Vanhemmille voisi kyllä mennä mutta en jaksa sitä jouluhössötystä, olen mieluummin yksin. Pienet kännit aion tempaista ja syödä pakastepizzaa.
Käyn äidin luona syömässä. Muuten en aio tehdä mitään erityistä arjesta poikkeavaa.
Olen sinkku ja vela. Vietän joulun mielelläni yksin. Olen tilannut jouluherkut (ei perinteiset, vaan kasvisravintolasta) kotiin, juon hyvää viiniä, nautin omasta rauhasta.
Olen jo siivonnut sen verran kuin viitsin, tavannut kavereita, antanut tai lähettänyt lahjat. Muutaman olen saanutkin, useamman ulkomailta. Avaan ne aattona ja kuuntelen jazzia.
En ole jouluihminen. Yhden tietyn miehen olisin voinut ottaa viekkuun, mutta menee se joulu näinkin.
On kutsuttukin pariin paikkaan joulunviettoon, mutta ei natsaa. Tämä on vaan hyvää aikaa lepäillä, lukea, siemailla viiniä.
Neljä joulun päivää menee töissä (paimentamassa muiden lapsia), mutta sitä ennen ja niiden jälkeen lomaa, joten aion nukkua ja valvoa silloin kun siltä tuntuu, syödä hyvin (joko tehdä jotain hyvää tai käydä ulkona syömässä, minä mitään jouluruokia tarvi), saunoa, pelata tietokoneella ja 3DS:llä, jutella isäni kanssa joulukuulumisia ja nauttia siitä, ettei tarvi ressata kenenkään muun joulusta. Sisarusten kanssa on jo vuosia sitten tehty sopimus, ettei tarvi miettiä eikä antaa mitään joululahjoja, vaan ollaan mielummin muuten yhdessä, syödään ja saunotaan. Tuleepahan myös ensimmäinen joulu yhdeksään vuoteen sinkkuna. Ihan tervetullutta on oma rauha. Enemmän tosin oikeastaan odotan uutta vuotta, kun silloin on kunnon herkut pöydässä ja talo täynnä hyviä ystäviä. :)
Siskon ja hänen miehensä kanssa ryypätään ja käydään äidin luona syömässä ja viettämässä aikaa. Ja ryypätään vähän lisää
Alkuviikosta siivoillaan ja käydään kaupassa, keskiviikkona tehdään piirakoita ja pipareita, paistellaan karjalanpaisti uuniin iltasella myöhään ja jätetään aamuun asti hautumaan.. nams! Aattona käydään kummankin perheen luona, varmaankin minun mummilassa syödään perheen kesken, ensi jouluna kun oma talo valmistuu, niin ollaankin sitten meillä leivinuunin äärellä valtavalla perheellä kaikki yhdessä :) Lahjat on jo ostettu ja suurin osa saatettu matkaankin, aattona ainoastaan kulkee kyläpaikkojen lahjat mukana :) Ilta ollaan sitten miehen kanssa kaksin, syödään, juodaa, saunotaan ja rakastellaan :) ehkäpä valvotaan pitkälle yöhön pelaten jotain lautapelejä :)
Yksinolo ei sinänsä haittaa, olen vaan vakavassa työuupumuksessa ja kaikenlaiset jouluvalmistelut tuntuu ylivoimaisilta. Mutta ehkä siivoan alkuviikosta sen minkä jaksan, sekin tuo jo tunnelmaa, kun yleensä muuten asuu sikolätissä. Sitten vähän kynttilänvaloa, suklaata ja elokuvia, niin eiköhän se siitä :)