Mies ei tue päätöstäni opiskella
Kerroin avokille, että haen opiskelemaan ensi keväänä. Mies ei ole ollenkaan innoissaan tästä, koska opiskeluaikana en tienaa, kuten nykyään. Jää lomareissut tekemättä jne. No, selväähän on, että tulotasoni tippuu, mutta minua ei ollenkaan haittaa, jos muutaman opiskeluvuoden ajan elän niukemmin. Koulutan itseni alalle, jossa varmasti on töitä ja josta olen pitkään haaveillut. Olen myös laskenut budjetin, jossa otan huomioon säästöt, opintotuen ja opintolainan. Rahat riittävät reilusti kaikkiin säännöllisiin menoihin ja ylikin jää.
Ärsyttää kun mies ajattelee kaiken rahassa. Meillä molemmilla on pohjalla vain toisen asteen tutkinto ja molemmat olemme tyytymättömiä nykyisiin töihimme/aloihimme. Mies ei kuitenkaan halua kouluttautua, koska ei halua olla köyhä opiskelija. Minä taas nautin uuden oppimisesta ja ajattelen, että opiskelu on sijoitus tulevaisuuteen. En halua loppu ikääni olla töissä, joista en pidä ja joissa en voi edetä mihinkään.
Kommentit (25)
Rationaalisesti ajatteleva yksilö tähtää juurikin pitkällä tähtäimellä. Ei ole järkeä jäädä jumittamaan alemmalla koulutuksella työtehtäviin, joista ei voi edetä jos mahdollisuus on "kärsiä" pienellä tulotasolla pari vuotta ja saavuttaa korkeampi koulutus + etenemismahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kannustaisin miestä opiskeluun tai alan vaihtoon, jos hän sellaista miettisi. Hän ei viihdy nykyisessä työssään, joka on yksitoikkoista ja huonosti palkattua. Miehellä olisi kyllä kykyjä ja päätä vaativampiinkin hommiin, mutta jostain syystä hän näkee nykyiseen duuniinsa jämähtämisen ainoana vaihtoehtona. Myöskään minä en saa enää mitään irti nykyisestä työstäni. Meidän ajattelutavassa on vain sellainen ero, että minä en halua jäädä paikalleni ruikuttamaan, vaan yritän tehdä jotakin asioiden muuttumisen eteen. Mies taas ajattelee vain niitä kuukausittain tilille tupsahtavia euroja.
Ap
Tuo homma kaatuu 90 % varmuudella, jo pelkästään siihen, että miehesi rakastui aikoinaan toiseen ihmiseen. Opiskele, mutta varaudu edellämainittuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kannustaisin miestä opiskeluun tai alan vaihtoon, jos hän sellaista miettisi. Hän ei viihdy nykyisessä työssään, joka on yksitoikkoista ja huonosti palkattua. Miehellä olisi kyllä kykyjä ja päätä vaativampiinkin hommiin, mutta jostain syystä hän näkee nykyiseen duuniinsa jämähtämisen ainoana vaihtoehtona. Myöskään minä en saa enää mitään irti nykyisestä työstäni. Meidän ajattelutavassa on vain sellainen ero, että minä en halua jäädä paikalleni ruikuttamaan, vaan yritän tehdä jotakin asioiden muuttumisen eteen. Mies taas ajattelee vain niitä kuukausittain tilille tupsahtavia euroja.
Ap
Tuo homma kaatuu 90 % varmuudella, jo pelkästään siihen, että miehesi rakastui aikoinaan toiseen ihmiseen. Opiskele, mutta varaudu edellämainittuun.
Huhhuh millaisia sekopäitä täällä kommentoi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Huhhuh millaisia sekopäitä täällä kommentoi :D
Sekopää tai ei, näitä samassa tilanteessa olevia on nähty niiiin monta, ettei enää jaksa hetkauttaa suuntaan eikä toiseen. Toinen haluaa muuttaa asioita ja toinen ei, miten luulet, että käy?
Niin ja lisätään vielä, että olemme lapsettomia. En voi saada lapsia, eikä kummallakaan meistä ole kiinnostusta alkaa esim. adoptioprosessiin vielä vuosikausiin.
Ap