Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos joululahjoista! (Täällä saa kiittää muutkin)

Vierailija
19.12.2015 |

Täällä on valitettu kamalasti joululahjoista. Minä haluan kiittää (jo etukäteen). Jos sinäkin haluat kiittää, ole hyvä.

Mieheni sukulainen oli lähettänyt meidän lapselle joululahjan, hain eilen postista. Tämä tuli yllättäen, koska miehen isä ei tästä lähisukulaisestaan pidä, ja siksi mies ei lapsuudessaan juurikaan häntä nähnyt, nytkin vain harvoin. En tiedä mitä paketissa on, mutta minua liikutti kauniisti prinsessapaperiin paketoitu lahja meidän pienelle neidille. Jouluja tai syntymäpäiviä ei ole ollut takana vielä monta, mutta koko sinä aikana isovanhemmat, kummit tai muut sukulaiset eivät ole muistaneet lasta kertaakaan, vaikka muille lahjoja annetaan. Haluan kiittää tätä lahjan lähettänyttä pariskuntaa sydämeni pohjasta. On aivan sama, mitä paketista löytyy, minä liikutuin jo kauniista eleestä. Lapsemme saa meiltä muutaman joululahjan, mutta tuntuu ihanalta, että joku perheen ulkopuolinenkin on häntä ajatellut. Kiitos!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, isovanhemmat eikä kummit ole muistaneet yhtenäkään syntymäpäivänä eikä jouluna vaikka muita muistavat? Ymmärsinkö oikein? Miksi olette tuollaisten kanssa tekemisissä?

Vierailija
2/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat sukua ja kummit ovat ihania ihmisiä. En tiedä mikä isovanhempia vaivaa, mutta ilmeisesti eivät pidä tarpeellisena ostaa mitään. Minä saan omana syntymäpäivänäni vanhemmilta yleensä n. 50 euroa tilille, mutta lasta ei ikinä ole muistettu. Saan varmaan lokaa niskaani kun sanon tämän, mutta viime jouluna minulla pääsi vessassa pieni itku kun lapsi ei isovanhemmilta mitään saanut vaikka siellä joulun olimme. Me taas muistimme kaikkia isovanhempia melkein 150 euron edestä per pariskunta mieleisillä lahjoilla, joka on opiskelijapariskunnalle iso raha. Tänä vuonna olemmekin sitten joulun opiskelupaikkakunnalla kaukana sukulaisten luota eikä mekään lahjoja lähetetä. Tämä ei nyt pointti ollut, vaan se, että minulle merkitsi että joku lastamme muisti, silmät aivan kostuivat. Kaunis kiitos siitä! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

("isovanhempipariskuntia" on siis kolme, koska toisen vanhemmat eronnut) AP

Vierailija
4/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen kaikille, jotka kunnioittavat toivettani eivätkä tuputa minulle jouluna turhaa roinaa. Kiitos, ettet lahjo.

Vierailija
5/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pienelle neidille"

Vierailija
6/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"pienelle neidille"

Niin? t. ei-ap

Kiitos työpaikalle, ihanaa suklaata!

Vierailija
7/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaat toivat aivan ihania lahjoja. Minulle tuli todella hyvä mieli varsinkin eräästä kortista, jossa oli kiitetty ystävällisin sanoin hyvästä opetuksesta. Tuli sellainen olo, että tekee mieli rentoutua hyvin lomalla, että on tammikuussa valmis taas opettamaan ja innostamaan lapsia.

Vierailija
8/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat sukua ja kummit ovat ihania ihmisiä. En tiedä mikä isovanhempia vaivaa, mutta ilmeisesti eivät pidä tarpeellisena ostaa mitään. Minä saan omana syntymäpäivänäni vanhemmilta yleensä n. 50 euroa tilille, mutta lasta ei ikinä ole muistettu. Saan varmaan lokaa niskaani kun sanon tämän, mutta viime jouluna minulla pääsi vessassa pieni itku kun lapsi ei isovanhemmilta mitään saanut vaikka siellä joulun olimme. Me taas muistimme kaikkia isovanhempia melkein 150 euron edestä per pariskunta mieleisillä lahjoilla, joka on opiskelijapariskunnalle iso raha. Tänä vuonna olemmekin sitten joulun opiskelupaikkakunnalla kaukana sukulaisten luota eikä mekään lahjoja lähetetä. Tämä ei nyt pointti ollut, vaan se, että minulle merkitsi että joku lastamme muisti, silmät aivan kostuivat. Kaunis kiitos siitä! AP

Joulussahan on tärkeintä, että panos - tuotos -suhde on kohdillaan eli jos annan satasen lahjan, vaadin samanlaisen itselleni.

Miten on ap, millaisella lahjalla muistitte tuota paketin lähettäjää vai kävikö niin, että hän ei saakaan vastavuoroisesti mitään? Mahtaa tuntua kurjalta muistaa perhettänne, mutta te ette ole vaivautuneet pakettia lähettämään.

Vierailija
9/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos äidilleni rahasta, 50 e. Muita lahjoja en sitten saakaan. 

Vierailija
10/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha lapsenne oli viime jouluna? Jos vauva, niin ajattelivat varmaan että ei se sitä lahjaa kuitenkaan ymmärrä. 

Vierailija
11/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun sitä ihmiset osaisikin kiittää! Annoin juuri kummitytölleni ja hänen perheelleen lahjan. Äiti otti lahjan vastaan, ojensi käden minua kohden (tuskin katsoi  minuun päinkään), survoi lahjan laukkuunsa, eikä sanonut mitään! Samaan aikaan istuttiin kahvilassa, minun tarjoamia herkkuja syömässä. Ja kiitosta ei kuulunut siitäkään! Eikä mitään kohteliasta kommenttia edes, että tarjoomukset olisivat olleet hyviä, kiva juttu tarjota heille kahvilahetki tms... No, enempiä kahvilakeikkoja ei heidän kanssaan tule, niin että minä tarjoaisin heille mitään. Eikä sen enempää joululahjojakaan.