Mies seurasi kotiovelle baarin jälkeen
Turussa tapahtunutta siis viime yönä... Asun melko keskustassa ja kävelin yhden aikaan baarista kotiin. Noin puolessa välissä matkaa tämä ulkomaalainen huonoa englantia puhuva mies alkoiseurata ja hokea vaan "sex sex sex". En ollut missään kaatokännissä, ja yritinkin koko matkan sanoa että häipyisi, mutta ei. Tuli kotiovelle asti kunnes sain työnnettyä miehen pois ja laitettua oven kiinni. Nyt ahdistaa...
Varoituksena siis kaikille Turussa asuville, että tällaista täälläkin. Itselleni oli ensimmäinen kerta... Tarvii varmaan hankkia jonkinlainen pippurisumute laukkuun jos meinaa yöelämään lähteä. Kauhistuttaa ajatella että mitä olisi voinut käydä jos olisin ollut enemmän päissäni??
Saas nähdä pysyykö tämä ketju täällä vai poistetaanko heti. Tästä aiheesta kun ei saa keskustella.. :)
Kommentit (52)
Tee rikosilmoitus. Just oli se poliisin tiedote että "pelkästä" ahdistelusta ja seuraamisesta kannattaa tehdä rikosilmoitus koska samat tekijät todennäköisemmin syyllistyvät vakavampaan seksuaalirikokseen myöhemmin. En jaksa puhelimella etsiä lähdettä mutta löytynee helposti googlella, tässä tai viime kuussa julkaistu tiedote.
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus. Just oli se poliisin tiedote että "pelkästä" ahdistelusta ja seuraamisesta kannattaa tehdä rikosilmoitus koska samat tekijät todennäköisemmin syyllistyvät vakavampaan seksuaalirikokseen myöhemmin. En jaksa puhelimella etsiä lähdettä mutta löytynee helposti googlella, tässä tai viime kuussa julkaistu tiedote.
"Helsingin poliisi vetoaa: Ilmoittakaa aina lievältäkin tuntuvasta seksuaalisesta ahdistelusta"
Tee tosiaan ap rikosilmoitus. Toissa kesänä mua lähti neljän ulkomaalaisen miehen auto (huutelivat autosta englanniksi ja halusivat että tuun kyytiin). Soitin hätäkeskukseen, kerroin rekkarin ja he kiittelivät ilmoituksesta ja sanoivat että aina pitää tuollaisista ilmoittaa. Sanoivat myös että lähettävät poliisipartion jututtamaan miehiä. En tosin tiedä mitä sitten tapahtui, kun ei koskaan poliisi palannut asiaan, tosin tuossa ei ollut (vielä) mitään rikosta kuitenkaan tapahtunut.
90-luvulla, kun täällä Mikkelissä oli runsaasti somaleja olimme ystäviäni kanssa keskustassa ja siihen ilmestyi sitten mies tuttavuutta hieromaan. emme osanneet pelätä tai ajatella mitään pahaa..
ystäväni, jolla on parempi kielipää jutteli sitten siinä miehen kanssa englanniksi jotakin mm. ravintoloista. olimme vasta 14-vuotiaita ja päällä meillä oli tyyliin farkkutakit sekä farkut, minulla taisi olla lippiskin. oli syksyinen alkuilta, emme olleet humalassa tai mitään. kunhan kulutimme aikaa.
no kuitenkin, kun aloimme tehdä kotiin lähtöä mies rupesi seuraamaan. hän oli jalan, me pyörällä mutta talutimme koska ystäväni jutteli yhä tämän miehen kanssa (luulimme että on vain tulossa sattumalta samaan suuntaan)... ei enää tosin naureskellen, vaan selvästi jo ärtyneenä... äkkiä mies kävi kiinni ystäväni pyörän sarveen ja alkoi hokea "sex!sex!sex!" ystäväni huusi suomeksi että "päästä vittu irti!" ja potkaisi miestä kohti, jolloin tämä kavahti pois ja poljimme kovaa kotiin. en tiedä kertoiko ystäväni vanhemmilleen, minä ainakaan en.
tapauksen jälkeen sitten pelkäsinkin pitkään kaikkia afrikkalaisen oloisia miehiä :(
mitä hittoa noille miehille on oikein uskoteltu, kun luulevat että seuraamalla ja hokemalla " sex!love!sex! nainen heittää jalat auki ! :O
varmaan kaikki yksin liikkuvat suominaiset liehuvine hiuksineen ovat näiden tyyppien mielestä potentaalisia horoja...
En tosiaan käsitä miten miehet luulevat, että on OK seurata kotiin asti naista. Itselle sattui elokuussa tällainen tapaus (oli kantasuomalainen mies) ja ei enää nappaa kulkea yksin edes keskellä kaupunkia vaan aina se kaveri mukaan :/
Se on vaan creepyä ja tungettelevaa seurata.
Vierailija kirjoitti:
mitä hittoa noille miehille on oikein uskoteltu, kun luulevat että seuraamalla ja hokemalla " sex!love!sex! nainen heittää jalat auki ! :O
varmaan kaikki yksin liikkuvat suominaiset liehuvine hiuksineen ovat näiden tyyppien mielestä potentaalisia horoja...
kulttuuri+älyllinen vajavuus+asenne (ei mitään mielenkiintoa kotoutumiseen, kunhan tekevät vahinkoa aina kun siihen on mahdollisuus).
Olin 12v. kun keski-ikäinen mies seurasi ja ruinasi seksiä. Onneksi se paksukainen ei jaksanut juosta kun pistin tennareilla tossua toisen eteen. No opin ja meni monta vuotta ennen kuin lähdin hengaileen kylille uudestaan. Tämä tapahtui pikkukaupungissa, ennen mamujen aikaa.
Toinen oli 20 kieppeissä kun yksi mies saattoi minut yökerhosta bussiin. Kutsuin hänet myöhemmin kylään kun minulle oli tulossa muitakin vieraita. Mielestäni oli selvää alusta asti, että suhdetta tai seksiä ei tule. No sain tästä miehestä "ystävällismielisen" vainoojan. Hän kuljeskeli kotikadullani ja lyöttäytyi seuraan aina kun olin lähdössä jonnekin. Mikään puhe ei mennyt perille. Hän ei tehnyt mitään, joten poliisikaan ei tehnyt mitään. Jossain vaiheessa hän varmaan sitten löysi uuden uhrin.
Vierailija kirjoitti:
Olin 12v. kun keski-ikäinen mies seurasi ja ruinasi seksiä. Onneksi se paksukainen ei jaksanut juosta kun pistin tennareilla tossua toisen eteen. No opin ja meni monta vuotta ennen kuin lähdin hengaileen kylille uudestaan. Tämä tapahtui pikkukaupungissa, ennen mamujen aikaa.
Toinen oli 20 kieppeissä kun yksi mies saattoi minut yökerhosta bussiin. Kutsuin hänet myöhemmin kylään kun minulle oli tulossa muitakin vieraita. Mielestäni oli selvää alusta asti, että suhdetta tai seksiä ei tule. No sain tästä miehestä "ystävällismielisen" vainoojan. Hän kuljeskeli kotikadullani ja lyöttäytyi seuraan aina kun olin lähdössä jonnekin. Mikään puhe ei mennyt perille. Hän ei tehnyt mitään, joten poliisikaan ei tehnyt mitään. Jossain vaiheessa hän varmaan sitten löysi uuden uhrin.
Siis näissä ei ollut kyse maahanmuuttajista, näin selvyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan käsitä miten miehet luulevat, että on OK seurata kotiin asti naista. Itselle sattui elokuussa tällainen tapaus (oli kantasuomalainen mies) ja ei enää nappaa kulkea yksin edes keskellä kaupunkia vaan aina se kaveri mukaan :/
Se on vaan creepyä ja tungettelevaa seurata.
Sanoisin että suurinosa noista miehistä jotka naisia seurailevat tasan tarkkaan tietävät että se EI ole ok seurailla naisia. Ja se on osa syy miksi seurailevatkin, sillä he osoittavat olevansa yhteiskunnan sääntöjen yläpuolella. Tutkimusten mukaan monet raiskaajat ovat elämässään usein vallankäytäjiä ja persoonaalisuushäiriöisiä, psykopaatteja ja narsisteja. Esim. muslimimies ei saisi olla kaksin naisen seurassa, eli muslimi joka seurailee naista, rikkoo oman uskontonsa sääntöjä.
Onpa kamalaa. On käynyt itsellenikin enkä tehnyt siitä mitään numeroa. Nauratti vaan, niin tapahtumahetkellä kuin jälkeenpäinkin. Miksi teette kaikesta niin dramaattista?
N28
Mitä hyötyä on puhelimessa puhumisesta? Poliisin mukaan se ei estä esimerkiksi päällekarkausta mutta sen sijaan vie huomiota pois ympäristöstä. Eli et kuule vaikka askelia.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kamalaa. On käynyt itsellenikin enkä tehnyt siitä mitään numeroa. Nauratti vaan, niin tapahtumahetkellä kuin jälkeenpäinkin. Miksi teette kaikesta niin dramaattista?
N28
Luetko koskaan uutisia? Suurinosa puskaraiskauksista tapahtuu juuri noin että mies lähtee seuraamaan naista, alkaa jossain vaiheessa kärttää seksiä ja kun nainen ei sitä halua, mies raiskaa.
Vierailija kirjoitti:
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28Luetko koskaan uutisia? Suurinosa puskaraiskauksista tapahtuu juuri noin että mies lähtee seuraamaan naista, alkaa jossain vaiheessa kärttää seksiä ja kun nainen ei sitä halua, mies raiskaa.
Joidenkin on kiellettävä järkipuhe viimeiseen asti jotta voi pysyä kuplassaan loppuunasti.
Naiset, ostakaa sellainen ranteeseen laitettava (näyttää urheilukellolta) hälytin. Ja jos joku seuraa, soittakaa poliisit.
Muakin kerran vuosia sitten seurasi kantasuomalainen mies. Oltiin juteltu baarissa ja sitten lähdin yöbussille. Hän tulikin sitten samaan bussiin. Istuttiin eri paikassa eikä edes juteltu matkalla, mutta hän jäi samalla pysäkillä pois kuin minä ja pyysi päästä mun luo yöksi! Kieltäydyin ja hän valitteli, että ei pääse enää sieltä millään kotiinsa. Hän sit seurasi mua koko matkan pysäkiltä kotiin. Sanoin, että jos tulee yhtään lähemmäs, soitan poliisit. Pidin puhelinta kädessä. Siihen se ukko sit jäi alaovelle, kun livahdin sisälle. Onneksi alaovet oli lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28Luetko koskaan uutisia? Suurinosa puskaraiskauksista tapahtuu juuri noin että mies lähtee seuraamaan naista, alkaa jossain vaiheessa kärttää seksiä ja kun nainen ei sitä halua, mies raiskaa.
Nimenomaan. Ensin lyöttäydytään juttusille ja seurataan. Sitten raiskataan.
Jos heität banaanin kadulle, ne kiinnostuvat enemmän siitä.
Olisit soittanut poliisille niin olisi saatu luku tilastoihin. Nyt jäi huhun asteelle.
Mitähän noille oikeasti on kerrottu länsimaisista naisista jos ne kuvittelee että se riittää että kulkee perässä ja hokee sexsexsex. Jotenkin vajaa täytyy olla.