Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se finni vai herpes

Anonyymeli
19.12.2015 |

Hei,

Minulla on huulessani punainen näppy. Se on osittain huulessa ja osittain siinä normaalilla iholla sen yllä, mutta hitusen enemmän sitä näppyä on kuitenkin itse huulessa. Katselin kuvia huuliherpeksestä niin tuollainen näppy toki on mutta sen näpyn keskellä on valkoinen pallo, ihan niin kuin finnissä. Eli ulkoapäin se näyttää ihan tavalliselta finniltä, ja siinä on keskellä sitä valkoista juttua, jonka voisi halutessaan puhkaista.

Onko se siis finni? Kuvan voisin toki ottaa mutta se on kuin finni, mutta vain huulessa. Se ei ol kipeä eikä sitä edes tunne usein että sellainen on siinä. Tosin minulla oli viikko sitten JUURI samassa kohtaa kyseenalainen näppy, ja nyt se on palannut. Mutta tosiaan keskellä sitä valkoista juttua, eli finniltä se näyttää mutta se on vain tuossa ylähuulessa, huom huulen ulkopuolella tietysti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä AP, tässä vielä kuva sittenkin

http://aijaa.com/ZpKyZr

Vierailija
2/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finniltä tuo minusta näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finni.

Vierailija
4/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas

Joo finniltä se kyllä vaikuttaa mutta olen kuullut jostain että huuleen ei periaatteessa voisi tulla finniä koska siinä ei ole sellaisia rauhasia tms? Kuitenkin, miten se selittyy että finni oli samassa paikassa viikko sitten ja nyt se on taas siinä. En tiedä finneistä mutta herpekselle se on ainakin tyypillistä että se uusii samaan kohtaan yleensä..

Vierailija
5/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up! Kumpi se on?

Vierailija
6/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo finni on. Puristettavassa kunnossakin vielä :D

Vierailija
7/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo finni se taitaa olla, koska tässä on sekin että herpeshän on yleensä kipeä ja siinä tuntuu turvotusta, kutitusta sun muuta, mutta tätä ei tosiaankaan tunne edes. 

Se vain mietityttää, että miksi tässä samassa kohdassa oli viikko sitten samallainen finni? Se lähti itsestään ja nyt siinä täysin samassa kohdassa on taas, että miksihän.

Vierailija
8/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on ihan samallaine nyt! Kertokaas tosiaan että onko se finni ja millä perusteella?? Uppppp

Vierailija
9/12 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi olla huulissakin finnejä, itellä ollut vaikka missä. Googleta fordyce spots, nekin on ihohuokosia johon kertynyt likaa. En tiedä on ko sinulla koska kuva on tosi sumuinen mutta mulla on ja joskus nekin tulehtuu.

Vierailija
10/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se herpes ??

Vierailija
11/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on kertokaa

Vierailija
12/12 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm se voisi olla myös perioraalidermatiitti eli suunympärysihottuma. Itsellä tulee tollasia, mutta pienempiä välillä ja ne on kipeitä ja jää pitkäksi ajaksi helottamaan. Ne mun huulinäpyt paranee hitaammin kuin finnit. Metronidatsoli-voide on auttanut onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä