Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAMASUJEN alkuviikko (ma-ti)***

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goblin: Tänää olin siellä työhaastattelussa ja hyvin meni. Mulle vähän jo luvattiin sitä paikkaa, mutta mitä ihmettä teen kun pitäisi sitten varmaan kuukauden päästä kertoa että olenkin raskaana?????? Se olis eka sijaisuus ja vakinaistaminen tulisi kuulemma kyseeseen sijaisuuden jälkeen kun eläköityminen on niin monella edessä. Voi hitsi!!

Mulla on taas ollut huono olo tänään.. Nukuin tytön kanssa päikkärit ja sen jälkeen tuntui kamalalta.. Äsken söin vähän pitsaa ja se paransi oloa, mutta en uskaltanut paljon syödä. Selkää ja masua särkee, on tosi vilu ihan kuin kuumeessa ja väsyttää kamalasti! meidän tyttö vielä nukkui tänään päikkäreitä kuuteen saakka joten ei meinata millään saada sitä nukkumaan vaikka yleensä se menee nukkumaan kasilta tai puoli ysiltä. Yleensä en anna sen nukkua kuin neljään mutta se oli mummolassa koko päivän joten ressukka oli ihan poikki enkä malttanut herättää..

Ihanaa kun on oireita silti. Tuntuu muuten että masu olisi jo kasvanut.. Turpoaako se jotenkin näillä ekoilla viikoilla vai kuvitteleeko sitä??

Nazu rv 6 +???

Vierailija
22/49 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaan lokamasuja ilmaantuu! Kaveri just ilmotti, että on viidennellä viikolla, et niillekin tulee lokakuussa vauva! Me ihan innostuttiin hössöttään ja puhuttiin jo synnytykset ja kaikki:)

Oon oikein iloinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ennen kouluun lähtöä kirjottelen..

Eikös pixelina olekin helmis?Muistelen ihan niin,meillä tyttö syntyi jo tammikuussa 04 mut helmiksiin kuuluttiin.Nimimerkki oli sanz,salasana kadonnut muististani joten piti keksiä uusi =)

Olo on kuin ei olisi raskaana jos ei ota huomioon kovaa väsymystä ja vessassa käymistä.

Wades 5+0

Vierailija
24/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut axelaralle pikkuisen sykkeen löytymisestä! Tosi aikaisessa vaiheessa teillä syke näkyi, hyvät laitteet taisi olla. Mä joudun vielä viikon jännäilemään ultraa... Mielessä se on koko ajan. Kun vaan näkisi, että siellä oikeasti on pikkuinen. Tuntuisi niin kamalalta, jos olisikin tuulimuna tai kehitys pysähtynyt alkuunsa.

Fiikunakin joutuu vielä odottelemaan seuraavaa ultraa! Peukkuja, että ensi kerralla syke löytyy :)

Kukas se olikaan joka kehui abc:n tuplia? Kerrotko vähän lisää niistä kolmipyöräisistä eli kulkeeko hyvin lumi/loskakeleillä, saako niihin kantokoppaa, onko erikseen säädettävät selkänojat ja jalkatuet? Tuo 250e tuntuu kyllä kohtuuhinnalta.

Nyt takaisin opiskelujen ääreen. Gradu on pakko saada tehtyä ennen äippälomaa ja ihan alussa olen sen kanssa. Tiukille menee...

S-I ja Lumikukka 7+0

Vierailija
25/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tuon lokakuisiin ilmoittautumisen jälkeen...

Olo on todellakin epätodellinen ei jotenkin pysty käsittämään että on raskaana...

Ei oikeastaan edes ole minkäänlaisia oireita tosin vielä niitä kerkee ilmaantumaan.

Jonkunlaista väsymystä tosin on eikä aina jaksaisi juosta tuon reilu vuotiaan perässä kun se tekee jotain ei toivottua...

No nyt täytyy mennä viihdyttämään tuota pojan koltiasta ettei se tuhoa ihan koko kämppää...Heh!

Toinenpieni

rv 5+

Vierailija
26/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypi heti kirjoitella tänne... Heräsin jo ennen seitsemää, kun mies lähti töihin enkä saanu enää nukuttua. Eilen tein testin viimeinkin, kun toivuin flunssasta ja pääsin testia ostamaan. Vahvat plussat tulivat!!

Olo on ihmeellinen, kummalista ajatella, että tuolla masussa on joku pieni nyt taas. Viime raskaudessa en meinannut uskoa todeksi vauvaa ennen ekaa ultraa. Ei ole sen kummempia tuntemuksia ja onneksi ei ainakaan vielä sitä pahaa oloa. Mut ihanaa odottaa taas...

Eli meidän perheeseen kuuluu 1v4kk ikäinen poika, mies ja minä.

Nyt täytyy lähteä laittamaan pojalle aamiaista. Palaan joskus myöhemmin.

Vierailija
27/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin katsottiin kolmella eri koneella ennen kuin löytyi ;)

A & Kirppu h6+5 (6+0)

Vierailija
28/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wades:Kyllä olen helmis. Meillä on helmikuussa 04 syntynyt poika. :) Meillä näyttää olevan taas la. lähekkäin.

Hyvä olo täällä edelleen, mitä nyt nukuttaa tosi paljon. Jotain 22-8 tulee nukuttua. Nyt olis kiire töihin, joten enpä enempiä kirjoittele.

Mukavaa päivänjatkoa!

Pixelina rv 5+0

Wades:

Äkkiä ennen kouluun lähtöä kirjottelen..

Eikös pixelina olekin helmis?Muistelen ihan niin,meillä tyttö syntyi jo tammikuussa 04 mut helmiksiin kuuluttiin.Nimimerkki oli sanz,salasana kadonnut muististani joten piti keksiä uusi =)

Olo on kuin ei olisi raskaana jos ei ota huomioon kovaa väsymystä ja vessassa käymistä.

Wades 5+0

Vierailija
29/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille uusille plussanneille! Onko omaa mielikuvitusta, vai onko tässä erityisen monta kakkosen odottajaa nyt pinoutunut? Muistelen, että kun esikoista odotettiin, niin pinossa oli paljon nimenomaan esikoisen odottajia, nyt tuntuu että kaikilta löytyy jo ainakin yksi... :)

IIRIS: Mulla on muuten sama juttu, eli gradu pitäisi saada valmiiksi. Olen tehnyt sitä " vasta" 1,5 v, piti saada johdanto valmiiksi jo ennen esikoista eli n. vuosi sitten näihin aikoihin piti olla valmiina, mutta pyh pah, se jäi kokonaan. Nyt olen rohkeana varannut jo seminaarista I-vaiheen esittelypäivän 23.3. eli silloin pitäisi olla johdanto kasassa. Itse koko gradun sitten ajattelin jättää joskus silloin syyskuussa, päiviäkään en itse asiassa ole vielä katsellut. Kuinka paljon sinä olet päässyt liikkeelle homman kanssa?

Ja AXELARAlle myös onnea sykkeestä :)

Vähän lisääkin VR-ULTRASTA ja SYKKEESTÄ: Varasin meille ultran päivälle 6+3, eikös silloin pitäisi ihan ok jo sykkeen näkyä? Olisihan sen myöhemminkin voinut ottaa, mutta tuo pv on viimeinen mahdollinen ennen kuin lähdetään sukulaisiin tytön kanssa ja haluan " jotain" varmuutta ennen lähtöä, koska jos oksentelen siellä niin kyllähän kaikki arvaavat ja tulee siis vahingossakin suvulle kerrottua.

).( - Pahoinvoinnin alkeet on esiintyneet toistaiseksi iltaisin, mikä sopii mulle, ehtisi päivällä tehdä hommia. Muuten on ok olo, paitsi että esikoisella 11kk on sairastelun jäljiltä unirytmit vissiin sekaisin ja kävelyn opettelukin vaikuttaa yöuniin, heräsi noin klo 4 itkemään kovaan ääneen ja itki sylissäkin vielä pitkään lähes hysteerisesti. Tänään pitkästä aikaa panen tytön pihalle ulos, toivottavasti se auttaa vakioimaan rytmiä.

Coe rv 4+1

Vierailija
30/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signorina-Iiris kyseli rattaista lisätietoa, eli erikseen voi selkänojia säätää, meidän rattaissa on sellaiset hieman monimutkaiset nauhasäätöjutut, mutta ihan toimivat kuitenkin. Meillä esikoiselle ostettiin Emmaljungan yhdistelmät, ja niiden jälkeen nuo tuntui vähän pelkistetyiltä, mutta hintaansa nähden ovat tosi hyvät olleet. Isot ilmapyörät on, me asutaan maalla, hiekkatien varressa, joten tiet on välillä surkeassa kunnossa lumesta ja loskasta, mutta hyvin pääsee eteenpäin.Se mikä miusta oli tosi hyvä noissa, on väliseinä, ei hirmu korkea, mutta semmonen että esikoinen ei vauvaa suorilla päässyt tönimään. Vauva sai rauhassa pötkötellä omalla puolellaan. Erillisestä kopasta en tiedä, saako noihin. Meillä vauva nukkui makuupussissa noissa, jos oltiin liikkeellä. Muuten nukkui päiväunet vaunuissa. 1,5v on rattaat meillä nyt olleet, ja tyytyväinen olen ollut, Emmaljungan tuplat maksoi sillon kaksi kertaa enemmän, ja onneksi uskallettiin ostaa nuo, en kadu = )

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Hinpu 6+3?

Vierailija
31/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis kolmas luultavasti tulossa. Lapsi ei ole nyt ollut kovin tietoinen valinta, vaikka niin ei pitäisi voida sanoa, kun on käyttänyt " luomuehkäisyä" . Että eilen tein tosiaan sen plussan, ja vieläkin olen ihan vuoristoradalla tuntemuksista. Olenko onnessani vain kauhuissani. Kai se sama fiilis on muutenkin joka kerta? No, pahoinvointia, eikä rintojen kiristystä eikä yhtään mitään ole vielä havaittu. Toivottavasti ei tulekaan. =)

Kaksi pientä 2v10kk & 1v2kk pitää kyllä vauhdissa ilmankin!

Ja just tosiaan huomasin, että pienempi oli käynyt uimassa vaatteet päällä eilisessä kylpyvedessä. Kivoja yllätyksiä näin isinkin jäljiltä mahtuu kyllä päivään!

Vierailija
32/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kyllä ihan käypät vehkeet, ainoa vika on se niiden leveys, jolla ei aina mahdu kaupoista ulos kassojen vierestä... Mut ulkoilukäyttöön siis hyvät. Kaupassa olen äynyt sitten niin, etä vauva kantoliinassa/repussa, ja isompi tavallisissa ykkösvaunuissa.

Vierailija
33/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tuntemuksia et ois raskaana muutakun et vois nukkua koko ajan mut kuopus ei siihen mahollisuutta anna.Mä aattelin käydä ostamas emmaljungan kaksosten rattaat kun ny ens viikkoja tulee tarpeeks et " uskaltaa" suunnitella eteenpäin-monta keskenmenoa kokeneena.En oo viel varannu neuvolaakaan jos sit vaiks huome soittelis.Mut päivän jatkoja poika jo kaipaa seuraa!

Vierailija
34/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole vielä neuvolaa varannut, ajattelin sitte kuopuksen seuraavassa neuvolassa sen samalla varata, se on joskus kuun vaihteessa ja silloinhan viikkoja n. 8

Kiinnostaisi kyllä kovasti se alkuraskauden ultra, vaan empä taida raaskia sinne mennä ellen äkisti tässä rikastumaan satu :D

Kaksostenrattaat ovat meillekin hankinnassa kun ikäeroa tulee 1v 2vkoa. Mitähän kannattaisi ottaa huomioon niitä hankkiessa? Leveys? Millä leveydellä mahtuu useimmista ovista ja porteista? Kun kuitenkin mahd. leveet olisi lapsille mukavat mutta sitten jos niiden kanssa ei mihinkään pääse niin...

Kokemuksia kolmipyöräisistä?

Vaikeaa tämä elämä tuntuu joskus olevan... :)

Caby 5+3

Vierailija
35/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski täydellinen väsymys tänä aamuna, jalat oli ihan kankeina eilisestä noin 10km kävelystä, joten tänään ajattelin ottaa pienet torkut lasten kanssa, täytyy siis kohta mennä ennen kuin hoitotyttö ehtii herätä.

Aika pitkäksi alkaa nämä kahden päivän pinot jo venyä, kun meitä on jo niin monta mukana eli ehdotan omaa pinoa joka päivälle ettei näitä olisi niin raskasta lukea :) Mitä mieltä muut?

Kaksi viikkoa pitäisi vielä ultraa odottaa, kun otin sen vast viikolle 9+2, kun luulen, että silloin viikkoja oikeasti 7-8, enkä halua liian aikaisin mennä, ettei tule hukka reissu. Onko kaikki muut menijät menossa jo viikolla 6+? Femedasta sanoivat, että kannattaa tulla vasta viikolla 7+ ja kun sanoin että luulen la:n siirtyvän, niin ehdotti tuota 9+2. Kaksi viikkoa tuntuu ikuisuudelta...

Kati 7+2

Vierailija
36/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinpu mietiskeli, että mahtuukohan abc-rattaisiin kantokoppa, tutuillamme on kyseiset rattaat ja kyllä niihin mahtuu. Näitä rattaita on itseasiassa monilla tutuillamme ja keneltäkään en ole kuullut huonoa palautetta, harmittaa, ettei tullut itsekin ostettua! Olis saatu yli puolet halvemmalla, kun ostamamme emmaljungat. Tosin meillä on kyllä ollut rattaidemme iso tavarakori kovassa käytössä ja yleensä vielä täynnä, joten abc-rattaiden tavarakori olisi meille kyllä liian pieni.

nöpö + masuasukki rv7+1

Vierailija
37/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkilleen tääl kirjoitellu.Nyt pari päivää hieman oksettanu,mutta aika vähän.Maha on hurjan turvonnu ja kun kerrottiin jo kaikille niin anoppini sanoi et huomas mahasta että oon raskaana.aika jännä.Siis neuvola on vasta rv 10+3,mutta nopeastihan nää viikot menee. Eka ultra on miulla tup np ultra tai sit se rakenne ultra.Siis missä kohtaa se vauva näin alussa on.Onko se ihan navan alla vai vielä alempana?Kyllä tuli aikaseen kaikille raskaudesta kerrottua.toivottavasti nyt kaikki menee hyvin.

Vierailija
38/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena liityn teidän ' kasvavaan' joukkoonne :D

Vapaapäivää viettelen ja ihan hyvä niin kun meidän kuusivuotias tyttö alkoi eilen oksennella ja ripuloida aika rajusti.. :/ Kauhulla odotan, millon muut lapset (pojat 9&5) alottaa sen saati minä ite tahi miäs...

Muuten olen aika hyvin säästynyt pahoinvoinnilta, eipä sitä ole pahemmin ollut aikaisimmissakaan odotuksissa paitsi ekassa. Vässymys kyllä vaivaa ainakin iltaisin ja töiden jälkeen ja siellä ollessani... Lauantaina nukuin kellon ympäri...

Närästystä olen harmikseni tuntenut ihan ekasta viikosta alkaen. Yäks!

Jatkoja toivoopi äippä rv6

Vierailija
39/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään edelleen oireettomana, viikkoja kasassa 6. Varasin ultran viikolle 8 ja jotain, joten pitäisi saada varmistus asiasta, että vauva on matkassa mukana.

Abc-tuplista, olisiko jollain linkkiä kyseisiin rattaisiin. Olen meinannut ensin emmaljungan twin ceroxeja, mutta kun hyvät vaunut meiltäkin löytyy, niin jotku kakkos rattaat tuplina vois olla hyvä ajatus.

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!

Vierailija
40/49 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hurjasti onnea jokaikiselle plussanneelle!

Löysin kuvan näistä vaunuista, itse ainakin taidan ostaa nuo ABC:t. Meillä on esikoisella yhdistelmävaunut ja ne on aivan mahtavat!

http://www.engbaby.com/FI/ABC-Design/ABC2.html

Tuosta linkistä avaatte sen sisarusrattaat-kohdan niin ne on varmaan ne mitä on tarkoitettu täällä :)

Kannatan pinoa joka päivälle, mahdoton huiske meissä lokakuisissa! :)