Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ehkäistä virtsatietulehdus?

Vierailija
19.12.2015 |

Pari kertaa ollut nyt ilman mitään ymmärrettävää syytä, kerran aikasemmin yli 20v sitten. Mist voi johtua että alkaa yhtäkkiä ja nyt siis kaksi muutaman kuukauden sisällä. Miten sitä voisi ehkäistä? Kun oireet alkoi, join yhtämittaa pari päivää karpalomehua ym. mutta ei auttanut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siis tullut yhdynnän jälkeen?

Mulla vaiva pöllähti aina seksin jälkeen. Alettiin käyttää liukkarina kookosöljyä miehen kanssa (kookosöljy on antibakteerista! Ehkäisee hammaskariestakin, kannattaa googlaa oil pulling! ;)), ja heti seksin jälkeen pissalle niin sillä saanut pidettyä tulehdukset poissa. Olen ottanut joka päiväiseen arkeen myös tyrnishotit, eli kylmäpuristettua tyrnimehua shottilasillinen. Ylipäänsä happamia ruokia, maustamatonta jugurttia puolukkasurvoksella, vesilasiin tuoreen sitruunan mehua puristettuna. Karkit ja muu sokeri käytännössä kokonaan pois ruokavaliosta. Maitohappokapselit lisäksi.

Tsemppiä ap! Todella kurja vaiva :( Itsekin kärsin kolmet tulehdukset ja ab-kuurit ennen kun sain kierteen katkaistua.

Vierailija
2/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös joskus tulehduksia tosi monta peräkkäin. Mun erittäin hyväksi ja helpoksi havaitut ja vuosia käytetyt konstit on:

- juo tarpeeksi vettä joka päivä (muutenkin tärkeää)

- pissalle ja pesu aina seksin jälkeen (vaikka tuntuu välillä rasittavalta)

- jos tulee vähänkin oireita ota pari c-vitamiinia ja runsaasti vettä, niin että joutuu käymään vähän väliä vessassa ja virtsaputki saa kunnon huuhtelut.

- pahimpana tulehduskierteen aikana käytin Urisan karpalokapseleita joita löytyi ainakin silloin esim. Prismasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liittyy yhdyntöihin, niin itsellä auttoi 1 g c-vitamiinin juominen aina jälkikäteen. Ja vessassaynti.

Vierailija
4/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista ja vinkeistä. Ei mielestäni ole kyllä ollut yhteyttä yhdyntöihin, mutta mistä sen tietää, voi ollakin.

Vierailija
5/5 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut vessassakäynti aina ennen ja jälkeen petipuuhien ja paikkojen pesu heti jälkeenpäin. Ja vettä tulee juotua paljon.. saattaa siitäkin olla apua :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan