Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistutus teille, jotka valitatte kiukuttelevista teini-ikäisistänne

Vierailija
18.12.2015 |

Muistakaa, että teini ei ole päättänyt syntyä. Hän ei ole teille mitään velkaa. Hän on täällä teidän itsekkään päätöksenne takia. Kaikki kärsimys, jonka hän elämänsä aikana kokee, on suoraan teidän syytänne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäisikö syyttää isovanhempia, isoisovanhempia... 

Jokaisella on vastuu omasta käytöksestään niin teinillä kuin aikuisellakin.

Vierailija
2/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun teinini kiukuttele. Koskaan ei ole elämä lasten kanssa ollut niin helppoa kuin sen jälkeen, kun täyttivät 11-12 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun teinini kiukuttele. Koskaan ei ole elämä lasten kanssa ollut niin helppoa kuin sen jälkeen, kun täyttivät 11-12 vuotta.

Minun teinini kiuluttelee, niin kuin minäkin kiukuttelin teininä.

Vierailija
4/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin kiukuttelin, koska isäni yritti muuttaa minua ja pakottaa . Hän tosin kutsui sitä kasvattamiseksi.

Minä en käytä teineihin tätä pakkovaltaa. Kun heille antaa tietyissä osin vapautta, niin sitten he osaavat käydä kauppaa ja tulla vastaan minulle tärkeissä asioissa.

Vierailija
5/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin kiukuttelin, koska isäni yritti muuttaa minua ja pakottaa . Hän tosin kutsui sitä kasvattamiseksi.

Minä en käytä teineihin tätä pakkovaltaa. Kun heille antaa tietyissä osin vapautta, niin sitten he osaavat käydä kauppaa ja tulla vastaan minulle tärkeissä asioissa.

Muuttaa ja pakottaa?

Meillä on mm. nukkumaanmeno- ja kotiintuloajat, tietokone ja kännykkä suljetaan ennen nukkumaanmenoa ja yöllä nukutaan :)

Vierailija
6/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi saa syövän, se on sinun syytäsi. Miltä tämä ajatus tuntuu? Torjutko sen vaistomaisesti?

Vierailija
7/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä on siis täysi oikeus riistää henkensä. Ja niin kauan kun päättää elää, on turha heittäytyä "martyyriksi."

Vierailija
8/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa ja pakottaa?

Meillä on mm. nukkumaanmeno- ja kotiintuloajat, tietokone ja kännykkä suljetaan ennen nukkumaanmenoa ja yöllä nukutaan :)

Meillä ei ole nukkumaanmenoaikoja. En anna sitten yhtään sääliä, jos on aamulla väsynyt.

Kotiintuloaikoja ei ole tarvittu, kun eivät ole iltaisin myöhään poissa.

Kännykkää ei tarvitse sulkea, koska toinen monesti nukahtaa kuulokkeet korvissa.

Yöllä nukutaan - toivottavasti.

Kai se tietokone suljetaan ennen nukkumaanmenoa,,, ainakin se sitten itse kytkeytyy päälle, jos kukaan ei sulje...

Vierailija
9/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pysyttiin ydinperheissä, nykyään ollaan heittopusseja. Ei ihme että oireilevat. Viikko sinne, toinen tänne, koeviikko, kouluviikko, viikko ja viikko.

Onko aikuisten elämä nykyisin yhtä viikkoa sinne ja tänne. Omakotiviikko, lapsiviikko, nussimisviikko, lomaviikko, kaveriviikko, ulkomaanviikko, kaikkia muita viikkoja paitsi lapsiviikkoja? Lapset kiinnostaa yläkouluikäisinä kun niistä saa seuraa ja mukavaa juttukumppania, mutta ennen sitä: sulle, mulle, sulle, mulle, mun viikko, hei mun täytyy päästä paneen, nyt on mun vuoro nussia, pimppi on jokaisen kansalaisvelvollisuus, niin mut kulli myös... Ollaanko me oikeasti äiti ja isä? Miettikääpä sitä.

Vierailija
10/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi saa syövän, se on sinun syytäsi. Miltä tämä ajatus tuntuu? Torjutko sen vaistomaisesti?

Millainen taakka mahtaakaan niskassasi olla tuota menoa :)

Vierailija
11/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen pysyttiin ydinperheissä, nykyään ollaan heittopusseja. Ei ihme että oireilevat. Viikko sinne, toinen tänne, koeviikko, kouluviikko, viikko ja viikko.

Onko aikuisten elämä nykyisin yhtä viikkoa sinne ja tänne. Omakotiviikko, lapsiviikko, nussimisviikko, lomaviikko, kaveriviikko, ulkomaanviikko, kaikkia muita viikkoja paitsi lapsiviikkoja? Lapset kiinnostaa yläkouluikäisinä kun niistä saa seuraa ja mukavaa juttukumppania, mutta ennen sitä: sulle, mulle, sulle, mulle, mun viikko, hei mun täytyy päästä paneen, nyt on mun vuoro nussia, pimppi on jokaisen kansalaisvelvollisuus, niin mut kulli myös... Ollaanko me oikeasti äiti ja isä? Miettikääpä sitä.

Ehkä yhteiskunta on muuttumassa pysyvästi? Kun kaikilla on samat kuviot, ei voi vanhaan palata.

Vierailija
12/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän muistaa tän, kun mulla seuraavan kerran on huono päivä. Harmi, että faija on jo kuollut, nyt joutuu mutsi yksin kuunteleen mun kiukuttelun.

Vierailija
13/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kolme teinityttöä eivätkä kiukuttele tai paisko ovia. En ymmärrä miksi minua aikoinaan varoiteltiin. Kyllä alle kouluikäiset ovat pahempia riiviöitä.

Vierailija
14/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä yhteiskunta on muuttumassa pysyvästi? Kun kaikilla on samat kuviot, ei voi vanhaan palata.

Ei, jotkut lapset tasapainoisissa perheissään eläneenä ovat yhä edelleen tasapainoisia ja normaaleja ja haluavat pitää tämän tilanteen stabiilina. Ilmeisesti valitettavan suuri määrä kuulu tähän, noh toiseen kategoriaan.

Vierailija
15/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nykyään tasapainoinen perhe kun epävakaa kiukuttelija muutti pois eli ex-mies.

Vierailija
16/16 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on nykyään tasapainoinen perhe kun epävakaa kiukuttelija muutti pois eli ex-mies.

Hehhe :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän