Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka paljon joululahjoja lapsenne saavat?

Vierailija
18.12.2015 |

Monta pakettia per lapsi? Itse haluaisin pysyä kohtuudessa mutta sukulaisemme eivät... Laskeskelin että kolme lasta saavat jokainen lähes 20 pakettia per pää joka on kyllä ihan liikaa. Itse ostetaan noin neljä jokaiselle josta ainakin yksi paketti on vaate ja yksi joku jolle tarve kuten isoimmalle uusi puhelin ja nuoremmille luistimet. Sitten pari toivelahjaa pyritään toteuttamaan, tänä vuonna ostimme mm. Legoja, frozen nuken ja lautapelin.

Miten muilla? Tuntuu että lapset saavat vähän liikaakin...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin pysyä kohtuudessa, joten 5-vuotiaalle olen ostanut 2 pakettia (vaatteit ja kirjan), 3 kk saa yhden vaatepaketin. Isältään saavat muutaman lahjan tuohon päälle lisää. Isovanhemmat ja kummit tuovat tuohon oman lisänsä, joten vanhempi lapsi ainakin tulee saamaan noin 20 pakettia (joista ainakin 10 anopilta. En aina ymmärrä minkä takia niitö lahjoja täytyykin ostaa niiiiiiiin paljon).

Vertauksena vielä, että itse sain lapsena 4 tai 5 pakettia yhteensä per joulu. Yleensä yksi kalliimpi juttu ja sitten esim sukkia tms. Tähän määrään laskettu siis vanhemmilta ja kummeilta saadut lahjat.

Vierailija
22/26 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monta.

Suuri osa paketeista on sellaisia jotka olisi hankittu joka tapauksessa jossakin vaiheessa, kuten luistimet, hiusharja, kylpyvaahtoa, kalsareita, sukkia, lämmin pusakka, pyjama, villasukat, kylpytakki, pipo, talveksi paksuja hanskoja, karkkia..

Lisäksi on lasten omia ei-välttämättömiä toiveita; esim. 7v tyttö saa lukollisen päiväkirjan ja Lego friends-pakkauksen vanhemmiltaan, liikkuvan/haukkuvan koiran isovanhemmilta, Monster High-nuken toisilta isovanhemmilta, Ken-barbienuken sukulaiselta. Kummilta ja kahdelta muulta tärkeältä aikuiselta on tulossa lisäksi jotakin.

Meillä lapset eivät saa pitkin vuotta leluja, eikä uusia tarvikkeitakaan muuta kuin tarpeeseen. Isovanhemmat saattavat ostaa jotain silloin tällöin, mutta vanhemmat eivät. Ei kun saihan lapsi markkinarahaa 5e kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakettien lukumäärä pitää laskea? Eihän se kerro lahjamäärästä mitään. Samaan pakettiin voi kääriä iPadin ja iPhonen ja panna villasukat pehmusteeksi ja surkutella, että meidän wilho sai vain yhden paketin tänä jouluna.

Tuo on hyvä pointti. Meillä on kaksi teiniä ja ekaluokkalainen. Isompien lahjat ovat arvokkaampia, mutta paketteja on vähän. Nuorimmaiselle taas melkeinpä tärkeintä on, että paketteja on paljon. Siispä teineille laitetaan esim. kirja, pörrösukat, suklaata ja pari leffalippua samaan pakettiin, ja lisäksi kumpikin saa eri paketissa jonkun arvokkaamman lahjan. Nuorimmaiselle laitetaan kaksi kirjaa, pörrösukat, suklaata, pari legopakettia ym. jokainen eri pakettiin. Ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
24/26 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 5 pakettia per lapsi, 5 lasta + sukulaisilta tulevat.

Tuo nyt ei kerro mitään. Mistä me tiedetään montako pakettia teidän lapset saavat sukulaisilta. Kerro se kokonaismäärä.

Vierailija
25/26 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, molemmat saavat 11 lahjaa. Tuossa on meidän lahjat ja kummien antamat. Isovanhemmat antoivat rahana ja minä ostin niillä lapsille. Molemmat saavat potkulaudat (toinen lumipotkulaudan, toinen halusi tavallisen kesäksi), pelit, kirjat, vaatteita, Minecraft-valot, Minecraft-hahmot. Lisäksi joitakin lahjoja tuli sitten kummeilta, en edes tiedä mitä niissä on. Paljastuu jouluaattona.

Vierailija
26/26 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan laitettu itse 5-7 pakettia/lapsi. Yhdessä paketissa on esim. yksi lelu, legopaketti tai kirja, tai useampi edullinen pikkutavara (esim. askartelutarvikkeita). Lisäksi isovanhemmilta on tullut 2-3 pakettia/lapsi, niissä on ollut yleensä yksi lelu sen lisäksi jotain käyttötavaraa, kuten pieniä vaatteita (sukkia, pipo, hanskat tmv.), suihkugeeliä, karkkia, värityskirja, käsipyyhe tmv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi