Miksi jotkut naiset korostavat S:ää puheessaan?
Kommentit (23)
MiSSä joku niin tekiSi? Mä en puhueSSani koroSta äSSää. AinoaStaan kirjoittaeSSani.
En tiedä miksi mut mua alkaa aina naurattamaan joidenkin mummojen viheltävä suhuässä
Sssikssi kosssska olen käärme, sssss!
Opiskelupaikassani on yhdellä ryhmäläisellä ihan kamala suhuässä. Oikein iho menee kananlihalle hänen kanssaan jutellessa, niin kamalalta se kuulostaa.
En ole kuullut kenenkään "korostavan". Puhevika on oma lukunsa.
Se kuulostaa heidän mielestään naiselliselta ja seksikkäältä.
Suhu-ässä on joidenkin mummojen mielestä hienostunutta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelupaikassani on yhdellä ryhmäläisellä ihan kamala suhuässä. Oikein iho menee kananlihalle hänen kanssaan jutellessa, niin kamalalta se kuulostaa.
Shuhuäshshä niin kuin Lishalla, Minnellilla?
Vanhusten suhahtava ässä johtuu vanhoista tekohampaista.
Nuorten suhahtava ässä johtuu kanamaisuudesta.
Mä olen 35 ja ässä suhahtaa. Lievä puhevika. En todellakaan tee sitä tahallani.
Mun entinen opiskeLukaveri korosti ÄLLää. OLi muuten aika äLLötävän kuuloista. Onneksi ei tarvitse enää kunneLLa
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen opiskeLukaveri korosti ÄLLää. OLi muuten aika äLLötävän kuuloista. Onneksi ei tarvitse enää kunneLLa
Voin kuviteLLa minkä kuuLoista se om oLLut , kiits nauruista.
Mun suhuässä johtuu avopurennasta. Kehittyi vasta aikuisena. En voi sille mitään, sori :(
Vierailija kirjoitti:
Sun elämän täytyy olla täynnä hetkiä, kun iho menee kananlihalle, niin mitättömästä asiasta saat niin ison numeron tehtyä. Toivottavasti sinun lapsille ei tule suhuässää.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Kuopiosta?
Ns. helsinkiläinen ässä, nyt jo laajalle levinnyt. Ilmiö liittyy suomalaiseen kaupunkilaiseen naisidentiteettiin, johon kuuluu mm. aktiivisempi vapaa-aika, kuluttaminen ja vapaa seksuaalisuus. 1990-luvulla syntynyt ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Ns. helsinkiläinen ässä, nyt jo laajalle levinnyt. Ilmiö liittyy suomalaiseen kaupunkilaiseen naisidentiteettiin, johon kuuluu mm. aktiivisempi vapaa-aika, kuluttaminen ja vapaa seksuaalisuus. 1990-luvulla syntynyt ilmiö.
Helsinkiläistä ässää ei ole.
http://yle.fi/uutiset/kielikello_mitaan_pissis-assaa_ei_ole_edes_olemas…
Naiset kuuntelevat liikaa Jenni Vartiaista. Siinä syy.
En ihan tajua mitä tarkoitat, mutta esim itselläni s-kirjain kuulostaa typerältä ja ehkä korostuukin jotenkin. Puhevika ollut lapsesta asti, puheterapia ei auttanut.