Joudut lähtemään äitisi kanssa Prismaan ostoksille. Kummalla menee hermo ensin?
Itsellä. Äitini aina jää hipelöimään esim. vaatteita ostaessa. Miettii tarkkaan kumpi olisi parempi eikä silti osaa päättää.
Joudun kerta jos toinenkin hoputtmaan "hei nyt mennään jo".
Kommentit (35)
Ei kummallakaan pala hermot. Käyn joka viikko äidin kanssa kaupassa, mm. Prismassa. Yhteistuumin sovitaan mitä katsellaan ja miten kauan kulutetaan aikaa ostoksilla. :)
En usko, että kummallaan menisi tai ainakin se olisi harvinaista. Käyn äidin kanssa usein shoppailemassa ja huomenna ollaan taas menossa. Äsken kävin sekä äidin että isän kanssa ruokakaupassa ja syömässä, eikä nytkään tullut mitään riitoja, vaikka joka paikassa olikin kova tungos. Jos jollain menee hermot niin isällä :D Olen nyt joululoman vietossa vanhempien luona kotipaikkakunnallani.
Vierailija kirjoitti:
Minulla. Menis jo siinä vatuloinnissa, että mikäs ilta ja monelta ja kenen autolla mennään. Sitten se jäisi arpomaan, että kori vai kärri ja mistäs sen kärrin saa ja olikos niitä kolikkoja eiku minähän sain naapurilta sen poletin missäs se nyt on. Sitten vielä se hemmetin hehtaari -Prisma ja katsopas kun on pipoja tarjouksessa tarvitkos sinä no entäs lapset jne jne.
Ei ei ei. Meni hermot jo kuvitellessa :-D
* kärry varmaankin, vai mikä on kärri?
Mulla. Äiti on saanut pienenä kaiken vakavan sairauden takia ja se näkyy edelleen ostoskäyttäytymisessä. Ostamalla ostetaan hyvää oloa. Äitillä olisi ihan ok rahatilanne, jos osaisi käyttää rahansa oikein, mutta EI. Ostaa kaikkea turhaa ja kallista, sitten valittaa kun rahaa ei ole. Mitään en voi kommentoida, kun se on arvostelua ja ilkeyttä. Meillä on nää roolit ns. toisin päin.
Ei varmaan kummallakaan mut mun äiti on kuollut jo. Lapset taas hermostuu helposti jos ei jäädä katsomaan leluja tai muuta.
Mulla, kun roolini olisi toimia ukkosenjohdattimena.
Olen varma, että äitini ilmoittaisi juuri sopivan kuuluvalla äänellä minulle, että "kohta potkaisen tuota edessä hidastelevaa mätiskää. Tuommoinen läski ja ostaa makkaraa" .
Ja kun edessä oleva kääntyisi katsomaan, mistä ääni tuli, olisi äitini jo hävinnyt ja liihotellut jonnekin seuraavaan hyllyväliin.
Huoh. Parin päivän takuumigreeni olisi taattu.
Mulla. Menisi jo ennen lähtöä. Eukko on niin hidas. Ja tekee niin, että jos tulee este, ei soita ettei lähdekään. Tai jos siskoni soitti hänelle, niin sano, että tulkaa vaan käymään. Ja minä odottelen himassa kengät jalassa, että missä se kuppaa.
Ja kaupassa menisi uudelleen, kun sillä on aina pää kipee, pahaolo jne. ja lähtee autoon istumaan sanomatta mitään. Sitten soittaa sieltä, että ootko tulossa jo. Joo en, kun olen päässyt näistä sadasta osastosta vasta toiselle.
No, onneksi ei tarviikaan enää, kun katkaisin välit kokonaan.
Äitillä :)
Mä kierrän ja meen just sitä siksakkia ja kassalla vielä muistan että jotain jäi!
Äitikin tykkää kierrellä kaupoilla mutta silti kuulen välillä huokailua ja hoputtamista.
Mulla, mutta se johtuu siitä, että äiti haukkuu minua.
Hmm.. Tää on vaikee kysymys koska äitini on kuollut, eikä käyty paljoa kaupoilla kahdestaan sillon kun hän eli. Vastaan kuitenkin että minulla, vaikka pitkän pinnan omistankin. En vain ole sitä tyyppiä, joka jää ihastelemaan kaikkea kaupassa olevaa. Haluan hoitaa ostokset nopeasti, koska muutenkin vapaa-aika vähissä runsaan työmäärän takia.
Minulla. Kierrän muutenkin isot kaupat kaukaa ja tilaan ruokani kotiovelle. Saa allergikkona paljon helpommin käytyä tuoteselosteet läpi ja hinnat vartailtua rauhassa.
En usko, että kummallakaan. Oletuksena on, että aikaa on mittaamattomasti ja päästään kahville samantien, kun on kassalla maksettu. Tosin noin 30 minuuttia lienee maksimi, mikä meillä siellä aikaa kuluisi, ollaan kumpikin aika lailla ei-heräteostoksia tekeviä.
Vierailija kirjoitti:
KÄRRY ei kärri.
Niin niin! Ymmärrät varmasti viimeistään nyt, miksi mulla menee hermot. Kyllähän MÄ tiedän, että kärry, mutta äiti sanoo kärri! Että silleen. Hermot menee :-)
Minulla, mutta asia ei liity ollenkaan äitiini vaan Prismaan. Hermostun niihin asiakkaisiin ja varsinkin niihin kassoihin, jotka tuntuvat aina olevan järjettömän hitaita tai sitten omalle kohdalleni Prismassa sellainen aina vain osuu.
Cittariin jos mentäis niin meillä olis todennäkösesti mukava reissu, koska kyllä niissä on asiakkaiskunnassaeroa ja siellä mulla on parempi tuuri eikä kassat ole niin hitaita.