Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13v ja ei halua isalleen tanaan vaan vasta huomenna?

Vierailija
18.12.2015 |

Mies on sita mielta, etta teinilla ei ole sanavaltaa ja hanen pitaa tehda niinkuin aikuiset sanoo. Olen eri mielta. Tausta on se, etta lapsi on isallaan joka toinen viikonloppu lauantai aamusta sunnuntai iltaan (tosi vahan, tiedan kylla). Ja joskus tapaavat keskiviikkoisin (kun miehelle sopii jos ei ole matkoilla tai yks viikko oli vaan kaverinsa kanssa illallisella ni ei tullut). Nyt mies on sita mielta, etta KUN HANELLE SOPII, han voisi ottaa lapsen perjantai iltana, kuten esim tanaan. Lapsi sanoi heti, ettei mene. Tiedan, ettei lapsi haluaisi edes tuota la- su vierailua jos saisi valita, mutta on tyytynyt kohtaloonsa sen suhteen. Mita mielta kaverit?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lasta voi pakottaa. Yli 12-v saa kai itse päättää?

Vierailija
2/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13- vuotialla on jo oikeus sanoa mielipiteensä asiassa ja sitä pitäisi  myös kunnioittaa. Miehelläsi ei sitten taas vastaavasti ole sananvaltaa asiassa millään tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lasta voi pakottaa. Yli 12-v saa kai itse päättää?

Ei saa päättää vaan häntä tulee kuulla. Täysikäisyyden raja on edelleen 18v. ja siihen asti lapsen tahto on siellä isän ja äidin taskussa ja he päättävät mikä on lapsen etu.

Kuka tämä mies on? Sinun miehesi vai lapsen isä?

Vierailija
4/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä maassa asut mutta suomessa tuon ikäinen saa jo itse paataa

Vierailija
5/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tassa. Ex-mies, lapsen isa. Kiitos vastauksista. Asiassa arsyttaa eniten se, etta han aivan mielivaltaisesti haluaa jarjestaa naita extra paivia, kun hanelle sopii! Kaytti juuri sanoja 'when I can'. Toiseksi arsyttaa se, etta han, johtavassa asemassa oleva ihminen, jatkaa pomotusta yksityiselamassaan. Ero tuli kun han paatti lahtea, muutti pois. 

Vierailija
6/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä maassa asut mutta suomessa tuon ikäinen saa jo itse paataa

Lapsen mielipidettä on kuultava häntä koskevissa  asioissa, mutta ei hän mitään päättää saa. Hän tarvitsee edelleen vanhemmat jotka luovat raamit tapaamisille eikä mennä niin kuin itselleen milloinkin sattuu sopimaan ja huvittamaan.

Vierailija
7/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 12 vuotta katsotaan iäksi, jossa käytännössä lapsi saa tuon asian päättää. Ihan on kokemusta, ja lastenvalvojan sanat takana.

En siis pakottaisi. Jos lapsi ei halua isälleen, niin siihen on oikeat syynsä. 

Vierailija
8/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tassa. Ex-mies, lapsen isa. Kiitos vastauksista. Asiassa arsyttaa eniten se, etta han aivan mielivaltaisesti haluaa jarjestaa naita extra paivia, kun hanelle sopii! Kaytti juuri sanoja 'when I can'. Toiseksi arsyttaa se, etta han, johtavassa asemassa oleva ihminen, jatkaa pomotusta yksityiselamassaan. Ero tuli kun han paatti lahtea, muutti pois. 

Koska sinua ärsyttää rakas entinen puolisiso niin sinä et ponnistele sen eteen, että isällä ja lapsella säilyy edelleen suhde, johon molemmilla on oikeus.

Lapsen kanssa asuvana vanhempana sinulla on velvollisuus tukea isää tässä asiassa ja kannustaa (älä lue pakottaa) lasta tapaamisiin vaikka isän käytös ärsyttäisi sinua. 

Vierailija
9/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä lastensuojelusta sanottu, että jos 12 vuotias ei halua mennä, niin ei sitten. En minä ketään rupea kyllä köysissä isälleen raahaamaan, joku roti tässäkin.

Vierailija
10/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n**keri?

Vierailija
11/11 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille isälle että keskustelemalla saa helpommin asioita tapahtumaan kuin käskemällä. Kysy miksi lapsesi ei halua isänsä luo onko taustalla jotain? Kysy myös lapselta että jos isä haluaa tavata niin miksi se ei sinulle käy. Sano myös mitä mieltä olet itse tilanteesta lapsellesi ja exälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme