MAANANTAITA JOULUMAMIT!
eilen meillä olo tietokoneeton päivä=),miehen ehdotus kylläkin mutta teki hyvää kun tyttökin illalla jo kinus koneelle :mä haluun omille sivuille!!!olin että voi ei,ei kait silläkin ole tietokoneriippuvuus(mullahan ei ole heh heh).
katsoin eilistä pinoa ja meillä Juho viihtyy lattialla selällään mutta toi mahallaan olo ei oikein kiinnosta...päätä nostaa mahallaan välillä mutta aika pian itku alkaa ja aivan tuskaisena vääntelehtii..joskus viihtyy kyllä.päätä nostaa muuten kyllä mutta mahallaan pitäminen hankalaa...
Juho ei ole aikoihin enää kyljellään pysynyt,nukkuu aina selällään,masullaan ei nuku.
kivoja nimiä taas vauvoilla!No,toi Katrihan on hyvä(heh heh oma lehmä ojassa).mutta toi ehdotus kolme nimeä on mustakin hyvä.
Juholla edelleen yskä ja vähän nuha ja mulla kans...tänään vien kävellen tytön muskariin kun mies menee iltavuoroon...oli riitoja meillä vk.loppuna mutta eiköhän tää taas tästä.
mäkin odotan maaliskuuta,bilettään!!!!ehkä 25.3...
äitiliini ja Juho 11 viikkoa!!
Kommentit (14)
Aluksi heti etten unohda; on pitänyt kysymäni sinulta tyttö 9910, moneltako teidän pikkuinen Milja uudenvuoden aattona syntyi. Meidän Rambollahan on sama syntymäpäivä ja ihan mielenkiinnosta kyselen kun on kohtalontovereita. Ihan ei saatu syntymälle ilotulitusta, mutta lähelle meni, poika nimittäin syntyi 21.54.
Ja sitten äidin tuuletusta: meillä nukuttiin ensimmäinen kokonainen yö!!!! Nukkumaan mentiin 23 ja heräsin itse säpsähtäen klo 5.59. Poika vielä veteli sikeitä;) Ajatelkaa 7h putkeen. En ole sellaista rupeamaan nukkunut viimeiseen puoleen vuoteen. Vaikka ihan oikeasti, en saa valittaa. Poika on alusta lähtien ymmärtänyt että yöllä nukutaan ja nukahtanut saman tien uudelleen syötön jälkeen.
Meilläkin viihdytään hienosti lattialla, jumppaa on aivan ilo katsella. Lattiatuokiot kestävät sen verran kuinka kauan poika siellä viihtyy. Mahallaan oloa on ruvettu harjoittelemaan, mutta ei ole ilmeisesti kovinkaan miellyttävä asento puhinasta päätellen.
Nyt on suun nappaseminen sen kovan kuuloista, että maitobaaria tarvitaan. Voikaa kaikki hyvin!
ter. Niina ja Rambo 6vko 2pv.
ps. tää jokapäiväinen pino on tosi hyvä juttu!!!!
Taas uusi viikko edessä...Kovasti jännään tuleeko pikkuneidille flunsaa, kun isommilla siskoilla on ja tuo pienin isosisko 1v9kk ei malta olla pussaamatta Ronjaa ja tietysti oikeen suulle muiskauttaa kun silmä välttää. Yhden räkätaudin Ronja on jo pitänyt joten uutta ei nyt heti kaipailtaisi....Ronja on alkanut kans nukkua pitempiä pätkiä. Synnäriltä päästyämme hän nukkui 3-4 tuntia ja söi, mutta nyt saattaa mennä 6 tuntia kerran jopa 7, kun alkoi evästä kaipailemaan. Yöllä tyttö nukkuu 5-7 tuntia putkeen. Ronja on lattialla mielellään, mutta masullaan hän ei kyllä viihdy, kun tuo pään nostelu taitaa olla vielä niin työlästä.Ja meillä on varsin vaarallista laittaa tyttöä lattialle, kun on tätä porukkaa ja ahtaat tilat, ni pelottaa että joku jyrää koko mimmin.
Käytin muuten tyttöä eilen vaa' alla ja näytti, että hän painais jo 7600g eli hurjaa on tuo painon nousu, kun likka on vasta 2kk. Ehkäpä tuo jossain vaiheessa tasottuu tai menee jo seuraavasta ohi : )
Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
Tintti ja Ronja 2kk
Koitan kans pikaseen jotain kirjotella, poika ähistelee sängyssään siihen malliin, että kohta herää. Tytön vein tänään päiväkotiin, oli taas niin kiukkua täynnä viikonloppu, että pakko saada tauko. Kamala uhma tytöllä päällä, ja vielä kun nukkuu yöt huonosti, että on väsykin, huhhuh.
Meillä Niklas vihtyy tosi hyvin lattialla, toissapäivänä kääntyi jo masulleen, ja siitä takaisin. Jumppalelua tykkää katsella ja huitoa, tai sitten harjoitella kääntymisiä. Kädetkin on alkaneet kovasti kiinnostaa, niillä vaan on tapana motata nenään tai otsaan aina kun niistä oikein innostuu, kamalat kapistukset!
Tänään menen katsomaan kaverin 2-viikkoista tyttöä, lapset vien siksi aikaa isille töihin häiriköimään. Enpä muistakaan koska olisin ollut viimeksi yksin kyläilemässä, taitaa olla ennen esikoisen syntymää, hui!
Nyt poju jo heräsikin, täytynee mennä viihdyttämään.
T: Emppu & Niklas 8vko+1pv (kai)
Me käytiin Jaakon kanssa heti aamusta kaupungilla shoppailemassa :) Tässä kuussa äitiyspäiväraha vaihtuu työantajan maksamasta " palkasta" Kelan rahalle, joten taitaa sit shoppailut joutaa tauolle... ;) Kävin ostamassa Sokokselta Reimatec-haalarin Jaakolle ensi talveksi, kun oli puoleen hintaan. Juujuu, aikaista on, mutta mulla on niin paljon turvallisempi olo, kun tiedän ettei poikasta palele ensi talvena ;D Ihan vähän muutakin tarttui matkaan, mutta ei kerrota siitä mun miehelle... treffattiin hänetkin kaupungilla kun tuli meidän kanssa käymään kahvilla kesken työpäivän :) Ihan kuin deiteillä oltaisiin oltu :)
Rölli-peikko: Kiva saada sinut ja tytötkin mukaan Tampere-tapaamiseen. Ihan joskus iltaisin, kun Jaakko huutaa väsyneenä masun nipistyksiä, ajattelen varovasti, että miten ihmeessä selviäisin, jos vauvoja olisi kaksi... kaksi kun ei mene siinä kuin yksikin... Ihailen siis valtavasti iloista asennettasi tyttöstenne kanssa!
Lattialla viihtymisestä vielä: Jaakko jaksaa olla selällään jumppalelun alla tai sit sitterissä leluja huitoen (ei kyllä vielä hoksaa, että niitä omin käsinsä liikuttelee...), mutta vatsallaan jaksaa olla vain jotain minuutteja hirmuisen tsemppauksen avulla.
Ai niin, meillä oli kahdessa Liberon vaippa-paketissa paljon virheellisiä vaippoja (jotka kuitenkin pystyi käyttämään). Tänään tuli Liberolta hyvityksenä neljä seuraavan koon vaippapakettia! Hieno homma :) Pakkauskoneessa oli ollut jotain vikaa...
Nyt itkuhälytin räpisee - täytynee mennä hakemaan poitsu vaunuista. MOIMOI!
t. Vanu ja Jaakko
että meillä kun viihtyy lattialla niin on jumppalelun alla ja ympärilläkin leluja ja sisko joskus viihdyttää=)
huitoo niitä jumppalelun leluja käsillään,helistin pysynyt jo 6-viikkoisesta kädessä(sellainen ohut helistin joka vuoden 01 äitiyspakkauksessa).mutta haluaa jo kovasti koskea leluihin eikä vaan katsoa niitä.
nyt tuli mulle kurja olo=( kun pitäis lypsää mutta koitan pantata vielä jotta maidontulo ehtyisi,voi itku...tekis mieli tissiä vielä tarjota mutta ei se kannata kun se ei kelpaa niin se ei kelpaa...tahtoo hyvän sähköpumpun...
Olen kovasti nyt koittanut ryhdistäytyä ja koittanut kirjoittaa lähes päivittäin.Hyvä minä!! Aluksi pitää minunkin hehkuttaa, että typykkä nukkui meilläkin viimeyönä todella hyvin. Noin kympiltä laitoin tutimaan ja kitisemään rupesi 5.50 aamulla. Piti oikein silmiä hieraista. Ihanaa! Ylennsäkin iltaisin noin 9.30-22 on se aika kun koitan neitoa saada nukahtamaan. Usein se kyllä venyy 23 asti, kun hän ottaa vähän torkkua mutta herää sitten kuitenkin uudelleen.
Milläköhän saisin itseni oikein kuriin? Avasin eilen piparipussin ja nyt syön niitä kuin leipää. Piti oikein keittää lisää kahviakin, että saisin hyvän syyn napostella. Kaikki raskauden kilot olen kyllä imetyksellä saanut häviämään,mutta tämä mussuttelu tahti ei kyllä hyvää tiedä...
Odotan innolla keskiviikon neuvolaa, jos nyt olisi painokin lapsella vähän noussut. Viimeksi 7viikkoisena sitä oli 4330g, mutta pituutta kuitenkin 58,5cm. Nyt sitten vähän seurataan tilannetta. Minä imetän ja toivoisin tilanteen jatkuvan samana edelleen ilman mitään lisämaitoja...
Mutta annetaampa muillekkin suunvuoro!
Tähti ja typy 9vko
Milja syntyi jo " hyvissä ajoin" uudenvuodenaattona eli klo 6.16 aamulla. Etukäteen aattelin, että toivottavasti se ei nyt vaan juuri vuoden viimeisenä päivänä mene syntymään. Synnytys kuitenki kesti niin kauan (varsinaisesti 11h, mutta ite lasken 32h, kun niin kauan tuli kipeitä suppareita n. 15min välein), että siinä vaiheessa syntymäpäivällä ei ollu mitään merkitystä. =) Vitsaillaan miehen kanssa, että vuoden viimeinen päivä on ihan hyvä syntymäpäivä, kun joka vuosi järjestetään ilotulitus!!! ;)
Äkkiä tulin lukemaan teitin viestit ja jos vaikka ehtis vähän kirjottamaankin:)
Just oltiin ulkona tunti ja nyt vilma nukkuu vielä ulkona ja Aada nukkuu sisällä puoli pukeissa eli villahaalari on viel päällä ettei tarvii pukemiseen herättää. Se on kumma kun vaunuissa on hirvee kitinä ja kun tuo sisälle niin jatkaakin unia:/
Tyttö9910: Tuo onkin hyvä idea, nyt mulla on muistillappu;) Joskus kun kirjotan pitkät litaniat niin mä kopioin tekstin ennen lähetystä niin jos katoo niin voi vaan liittää uudestaan;)
Vanuke: Kiitos ihanista sanoista;) Ja toivottavasti päästään näkemään joskus;)
Meillä tytöt menee nukkumaan tällä hetkellä n.klo22, olisin tyytyväinen jos menis aikasemmin, mut ei nuo mene! Hirvee huuto alkaa tai sit torkkuu hetken ja aletaan huutamaan. Oon sit mielummin vienyt sit vasta sänkyyn kun tiedän että nukkuvat jo yöunia;) Eilen illalla sain molemmat hyvissä ajoin sänkyyn n.klo 21.30, mut vuoron perään heräilivät huutelemaan. Ja sitä se olikin sit melkeein koko yö et parin tunnin välein piti jotain syöttää.
Lattialla tytöt viihtyy puolisen tuntia, ja siitä puolet yleensä masullaan.
Nyt vanuissa huudetaan pitää mennä, Moi!
r-p ja tytöt 2kk huomenna
kiitos kun vastasin tyttö9910!
Meillä meni poika tosiaan 16 päivää yli lasketun ajan, joten sinne viimeiselle päivälle se sitten napsahti:) Tosin taitaa poika äitiään kiitellä varsinkin vanhempana kun on koko luokkansa nuorin ja saa ajokortit yms. viimeisenä. Mutta ei tullut aiemmin, vaikka kaikkeni yritin...
Onkos teillä muilla suvussa synttäripareja? Meillä nimittäin menee niin hassusti, että jokaisella on syntymäpäivänään toinen sankari suvusta. Jos pari ei ole verisukulainen, on se sitten sukuun naitu/seurustelukumppani yms. Minun isoäitini (synt 31.12) oli pitkään ilman paria ja kun sain tietää olevan raskaana, ajattelin että harmi kun laskettuaika (15.12) on niin ajoissa joulukuuta, ettei vauva ole mahassa niin pitkään, että saataisiin mummolle pari. Kuitenkin vauva sinnitteli sinne loppukuuhun ja tuli vasta käynnistyksellä... olisikohan ollut jotain johdatusta?
Huomisiin Muorit!
Tyttö on taas päiväunillaan ulkona, huudettuaan ensin aamusella melkein tunnin putkeen!! Olin ihan äimänä että hemmetti mistä nyt tuulee.. Kun ei kelvannut tissi, ei syli, ei sitteri ja normaalisti vaipanvaihto on tosi ihanaa ja naurattaa niin nyt ei sekään ollut hyvä.. :(( Joten mä aloin jo itekin oleen ihan vetuuntunut että mitä mä oikein teen. Viimesenä keinona sitten vain puin sen ulos, ja heti simahti. En oikein tiä et oliko se nyt sit vain niin yliväsynyt vai missä vika. Ja oletin että se herää tosi aikasin sieltä, kun ei syönyt ennen unille menoa. Vaan väärässä olin, nukkuu ihan normaalipituista päikkäriä. On tää melkosta. Yleensä tissi on ollut varma keino jos ei tiä mitä muutakaan tehdä, niin nyt ei siihenkään rauhottunut. *huokaus* toivottavasti on herättyään oma aurinkoinen ittensä.. Ehkä se stressaantu kun eilen lähdettiin ysiltä illalla syömään heseen koko porukka ja siellä meni sit aikaa vähän pidempään ku oli tarkotus. Että semmosta täällä. :P Ja viime yökin olit yhtä jatkuvaa kitinää. Nukahti sit 11, mut jo 1 oli taas kitisemässä.. aamulla tuntu niinku ei olis nukkunut ollenkaan!
Joku pohdiskeli eilisessä pinossa laittaako katri vai sofia toiseksi nimeksi (en nyt muista kuka) mut mä oon myös samaa mieltä kuin moni muukin, että laittaa molemmat. :))
Katselin tuossa yhtä toista pinoa missä kyseltiin heräämisaikoja. Kyllä alko lievästi hävettämään kun me laiskimukset noustaan sängystä vasta 9-11 välillä.. :) Tyttö menee nukkuun yleensä 10 maissa, joskus aikasemmin joskus myöhemmin, ja mä sit muutama tunti siitä. Ei nimittäin millään malta mennä nukkuun yhtä aikaa tytön kans kun kerrankin saa viettää aikaa itekseen.
Jep mutta surffaus jatkuu. :) Kohta se tytski herää ja pitää sit siirtyä taas äidin rooliin. ;)
Quarra ja Kiia
Meillä on sairasteltu oikein urakalla, onneksi ei kuitenkaan vauva vaan me muut. Mulla tuli ensin korkea kuume useaksi päiväksi ja ripuli oli vuorokauden. Sitten esikoinen 5 vee aloitti viime keskiviikkona oksentelun ja ripuloinnin. Tänäänkin on vielä oksentanut mutta kakka oli jo sentään kiinteämpää. Ja mies jäi sairaslomalle kun on niin kauhea flunssa. Poika meillä ripuloi yhtenäkin yönä 3 kertaa housuihinsa kun ei ehtinyt vessaan. Että silleen kivasti on mennyt, no jospa tämä tästä. Mulla epäilivät rintatulehdusta kun oli kova kuume ja crp koholla, imettäessä kävi välillä kipeää nänneihin mutta muuta rintakipua ei kyllä ollut. Mutta kuulemma vois olla rintatulehdus ilman kipuakin meinasi meidän lääkäri, tiedäppä häntä.
Meillä oli eilen sitten vihdoinkin ristiäiset, oli oikein mukavat ja hyvin meni vaikka aamulla ajattelin kauhulla " mies räkä poskella ja poika paskat housuissa" mutta hyvin selvittiin ja piika sai nimekseen VIIVI SOFIA ANNIKA. Sofia on mummoni toinen nimi ja Annika on minun toinen nimi ja Viivi oli se työnimi ja vaikeapa sitä ois ollu ruveta vaihtaan ja hyvinhän se sopii velipojalle Villelle.
Meillä tyttö jokeltelee, hymyilee ja ottaa katse kontaktia kovasti. Ei kääntyile vielä paitsi kerran sängyssä vahingossa kun vietti patja vähän alaspäin ja hamus tissiä niin kiepsahti mahalleen. Leluihin joita on lelukaaressa niin kovasti koittaa ottaa niitä kiinni lattialla maatessaan.
Meillä ei vielä ole mitään selkeää rytmiä muutako nukahtaa yö unilleen 23-00 yleensä ja heräilee 03-05 välisenä aikana syömään ja onneksi nukahtaa yleensä helposti uudelleen. Viime yönä esim. nukkui 23-03 ja 04-08 ja sitten vielä nukahti mun ja esikoisen kans puol kymmenen ja herättiin koko porukka vasta 12.15. Joten voimia on vieny esikoiseltakin tuo tauti kun nukkua posottaa niin hyvin.
Nyt lopetan höpöttämisen, laitoin muuten kuvan Kastetut.fi sivuille jos haluatte käydä kurkaamassa meidän neitiä. HArmikseni ei tullut otettua Viivistä hyvää kuvaa missä ois ollut yksin ja näkynyt kastemekko kokonaan.
Liili & Viivi (huomenna 10vkoa)
Jaakko on nyt huutanut iltaisin ihan hysteeristä kipuitkua jo joitakin päiviä. Tänään huuto kesti 45min ja poika pulautti, pierutteli ja röyhtäili samalla. Surffailin netissä niin ongelmana taitaa olla sekä se, että olen syöttanyt molemmista rinnoista yhdellä syöttökerralla ja se, että multa tulee niin vuolaasti maitoa, että J tikahtuu siihen ja haukkoo ilmaa samalla. Voi hitsi. Yritän nyt saada tilanteen haltuun, jos raasua vähän helpottaisi :(
Rauhottuvatko teidän toisten vaavit itkultaan isänkin syliin? Meillä ei.
Meidänkin tyttöjen kuva on nyt syntyneet.fi sivuilla kastetuissa:)
r-p
Uusi viikko, uudet kujeet! Hyvin alkoi meillä tämä viikko. Milja nukkui ensimmäistä kertaa koko yön. Ja koko yöllä tarkoitan nukahtamista uudelleen syötön jälkeen. Sen kans on ollut ongelmia alusta asti. Viime aikoina keskellä yötä valvominen on jääny, mutta Miljan aamu on ollu viideltä. Eilen Milja nukahti illalla puoli ysin jälkeen ja söi seuraavan kerran vasta 3.30!!! En ollu uskoa silmiäni kun katoin kelloa. Olipa ihanaa nukkua kunnon pätkä. Sen jälkeen Milja söi viiden jälkeen uudestaan, mutta nukahti vielä ja heräsi vasta 8.30. Eli se nukkui syöttöjä lukuun ottamatta koko yön. Nyt kun oikein hehkutan, niin tämä oli tietenkin vain joku poikkeus ja kohta taas valvoskellaan ainakin aamuyöllä... No, olen joka tapauksessa iloinen tästäkin. =)
Mihin aikaan te muut mammat laitatte illalla nukkumaan? Ite olen laittanut alusta asti ja laitan edelleen (mikäli Miljaa ei juuri silloin pidä syöttää tai kylvettää tms.) kahdeksan puoli yhdeksän aikaan. Se on tosi aikaisin, mutta minun on ollut pakko jotta jaksan sitten valvoa. Varsinkin kun olen aamuvirkku ihminen enkä osaa enää aamupäivällä nukkua. Haluaisin kyllä jo kovasti siirtää nukkumaanmenoaikaani edes tunnilla myöhempään, mutta odotan vielä jonkin aikaa. Jos Milja alkaa nukkumaan paremmin myös aamusta, sitten se onnistuu... Aikaisin nukkumaanmenosta on se hyöty, että on pirteämpi niin fyysisesti kuin henkisestikin, mutta se haitta, että kahdenkeskinen aika miehen kanssa jää aika minimiin. Mutta kuten sanottu, ei siitäkään osaa liian väsyneenä nauttia.
Milja viihtyy lattialla melko hyvin. Siellä neiti saakin köllötellä n.3-4krt päivässä. Esim. herättyään päiväunilta syötän Miljan ja laitan sen jälkeen lattialle ilman vaippaa. Enimmäkseen tyttö on selällään eikä tarvi edes kauheasti seurustelua, tykkää katella niin lamppuja, verhoja kuin telkkariakin. Olen ottanut tavaksi käyttää Miljaa myös vatsallaan vähän aikaa joka kerta. Vielä ei kauaa jaksa, mutta siitähän se harjoittelulla lähtee. Lattiallaoloa on noin 20min/krt. Sen kauempaa Milja ei oikein jaksa, joskus toki pidempäänkin. Milja viihtyy myös sitterissä jonkin verran, mutta silloin haluaa kontaktia tai kyllästyy heti. Mutta mikäs sen mukavampaa, sitteristä käsin ollaan kuultu jo pitkiäkin jokelluksia. Ja vielä sylistä: mikään kova sylivauva Milja ei ole. Varsinkin minun sylissä tuoksuu ilmeisesti liikaa maito, koska aiheuttaa levottomuutta. Isin sylissä viihtyy paremmin.
Rölli-peikko: Kirjoittaessani tänne palstalle käytän todellakin muistilistaa. Käyn kirjoituksia ensin läpi ja pistän muistisanat ylös mihin haluan vastata, esim. rytmi. Sillä lailla tulee kirjoitettua kaikki ja vähän enemmänkin :) kun ei horopää unohda kaikkea... Kirjoitan kaikki jutut Wordillä ja tallennan ne sinne päivämäärän mukaan. Siten kirjoitukset jää ikään kuin päiväkirjaksi ja muistoksi ja on kiva lukea myöhemminkin. Ja sillä tavalla estää juttujen haihtumisen. On eräänkin kerran käynyt niin että kirjoitettuani pitkän pätkän olen painanut " ok" ja juttu on hävinnyt ikuisuuteen... :)
Oiskohan tässä kaikki? Ihanan lauhaa ulkona, vain pari pakkasastetta. En vielä tiiä mennäänkö myöhemmin vaunuilemaan vai pitäiskö suunnitella kyläilyä iltapäivästä. Mies kun pääsee kolmelta töistä, sitten ehtis vaikka kavereita moikkaamaan. =)
Oikein kivaa päivää kaikille mammoille ja taaperoille!
Äippä ja Milja 6vk2pv