Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kumpa eutanasia salittaisiin.t.ammattivalittaja

Vierailija
18.12.2015 |

Aikanaan en halua äitini tavoin elää tajuamatta mitään vuodesta toiseen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian kannattajat ovat periaatteessa oikeassa, mutta eivät valitettavasti ymmärrä, ettei se ole niin yksinkertaista kuin "valita eutanasian omasta tahdosta". Eutanasiaan liittyy suuri väärinkäyttöriski: esim. joku mielenvikainen kokoomuslainen, joka laskee ihmisten arvon pelkästään euroissa, saattaa alkaa kirjoittamaan eutanasia-lähetteitä vammaisille y. muille ihmisille, joilla ei ole sen hullun kokoomuslaisen maailmassa rahallista tai muutakaan arvoa.

Jotta eutanasia toimisi oikein, siihen pitäisi vaatia useita käyntejä useilla eri psykiatreilla ja sen lisäksi virallinen päätös pitäisi tehdä niin perkeleen monen ammatillisesti pätevän todistajan läsnäollessa, ettei eutanasian väärinkäyttöön jää mitään mahdollisuuksia.

eihän se helppo ratkaisu ole, mutta kenenkään ei pitäisi joutua kärsimään. Terminaalivaihe on kamalaa sairaalle, omaisille ja myös sen parissa työtätekevälle.

Vierailija
22/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tulisi sallia ainakin tiettyjen sairauksien yhteydessä (etenkin niiden yhteydessä, joissa on lihas- tai hermorappeumaa niin paljon ettei pysty itse fyysisesti tappamaan itseään vaikka haluaisikin). Mieleen tulee ainakin pitkälle edenneet ALS ja MS ja mahdollisesti jotkut sen tapaiset sairaudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kuolla, voi tehdä itsarin.

Vierailija
24/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos makaat neliraajahalvaantuneena?

Vierailija
25/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmisten annetaan kitua,jos joka tapauksessa tekee kuolemaa.Lopetetaanhan kärsivät eläimetkin.

Vierailija
26/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäkunniakasta... Lisäksi jos on vielä ihminen perintöineen ja vakuutuksineen.

Ja nimenomaan sekin vielä, ettei vaan pysty. Vaikkei olisi edes neliraajahalvaantunut, niin monikaan ei pysty liikkumaan loppuvaiheessa mitään.. Sen takia armokuolema ois hyvä olla jos joku oikeasti kärsii niin paljon että haluaa kuolla mut ei voi sitä itse tehdä

Vierailija
27/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahatut jeesustelkoot minkä tahtovat, mutta jokainen joka on nähnyt syövän tai muun sairauden terminaalivaiheessa tietää miten kamalaa se on.

Vierailija
28/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin oman mummoni kitumis kuolemaa. Useamman kuukauden tiedettiin mitä tulee tapahtumaan, joka kerta kun puhelin soi sitä otti puhelimen käteen ajatuksella "olisi jo päässyt pois"¨. Jos oikeasti joutuu toivomaan että toinen kuolisi niin olisihan se armollista.

Toivoisin että siinä vaiheessa jos ja kun itse on siinä tilanteessa että elinaika mitataan viikoissa, niin pääsisi pois ilman omaisten kiduttamista siinä samalla. Ja kyllä itselläni on jo näin 30-vuotiaana hoitotestamentti, jotta minua koskevia vaikeita päätöksiä ei tarvisi omaisteni tehdä...

Vierailija
29/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ei tule päättää päivistään. Jumala antaa elämän ja päättää ihmisen päivien määrän.

Kuolema on usein kivulias ja tuskallinen. Se on luonnollista ja kuuluu elämään. Lääkkeillä pystytään paljolti helpottamaan kipuja. Vaikka kipuja ja tuskaa ei saataisi poistettua, se ei mielestäni ole peruste sille, että ihminen saisi itse päättää elinpäiviensä määrästä.

Koko keskustelussa unohdetaan se, että ihminen on iankaikkisuusolento. Ihmisten olisi syytä olla enemmän huolissaan siitä, mitä heille tapahtuu kuoleman jälkeen, kuin siitä, millaiset heidän viimeiset hetkensä ovat.

Vierailija
30/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallolla on ainakin puolet liikaa ihmisiä, länsimaista hurskastelua se että kuolevalle ei saa antaa apua kuolemaan, vaan pitää kalliilla koneilla ja lääkkeillä ja henkilökunnalla ylläpitää kidutusta.

Minä olen aina sanonut että minä en halua kitua sairaalapedissä. En toivo sitä pahimmalle vihamiehellenikään.

Siitä kauheasta kitumisesta ei kukaan opi yhtään mitään, ja eutanasiahan olisi yksilön itsensä päätettävissä, ei niin että sukulaiset tai lääkärit vaan yhtäkkiä päättäisivät että tuo potilas saa nyt kuolla, ei muuta kuin neula suoneen.

Siinä että kuolemaa pitkitetään kaikin keinoin, ei ole mitään luonnollista, vaan ihminen leikkii jumalaa, ihmisen päivät ovat olleet luetut jo jopa vuosia, mutta ihminen suuressa viisaudessaan pitää kärsiviä koneilla hengissä.

Miksi ihmisiä kidutetaan, kun ei eläimiäkään?

Vierailija
31/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi salli eutanasia halukkaille. Valtion ei pidä rahoittaa ihmisten kidutusta.

Vierailija
32/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallia pitäisi omasta vapaasta tahdosta.

Vierailija
33/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passiivinen eutanasia on sallittu. Kiellä, ettei äidillesi saa antaa antibiootteja, kun tulee infektio, vaikka keuhkokuume.

aika julmaa :-o

Vierailija
34/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmisen ei pidä päättää kuka saa kuolla jakuka ei koska olemme jumalanluonnoksia ja herra päättää sen koska kenenkin aika koittaa astua tuonpuoleiseen

Vierailija
35/39 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
36/39 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihmisen ei pidä päättää kuka saa kuolla jakuka ei koska olemme jumalanluonnoksia ja herra päättää sen koska kenenkin aika koittaa astua tuonpuoleiseen

olen eri mieltä

Vierailija
37/39 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa me palstalaiset saatetaan olla yhtä mieltä sun kanssa, hyvä ajatus!

Sitten aikanaan jos dementoidun pahasti. Jon onni käy palstailen vielä mummonakin.ap

HAH, mummohan sinä jo oletkin (oikeassa elämässä)!

Vierailija
38/39 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan huomanneet, että kuolinavun laillistamista puoltavaan kansalaisaloitteeseen kerätään taas allekirjoituksia osoitteessa https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1713

Eduskunnan käsittelyyn lakialoite menee, jos sen allekirjoittaa 50 000 Suomen kansalaista.

Aloitteen keskeisiä periaatteita ovat:

-jokainen voi tehdä vain itseään koskevan eutanasiapäätöksen 

-eutanasian saaminen edellyttää parantumatonta sairautta

-päätös eutanasiasta edellyttää lääkärin tutkimusta ja toteuttaminen lääkärin läsnäoloa

Vierailija
39/39 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi