Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuoliset tulijat tottuneet, että kotityöt tekee palvelija tai nainen

Vierailija
18.12.2015 |

Hyvään ovat tottuneet. Eilen Ylen uutislähetuksessä asiasta kerrottiin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla melkoinen muutos edessä heidän elämässään. Vai onko? 

Vierailija
2/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan on kuule moni suomalainenkin mies tottunut, jos nyt ei ihan palvelija, niin nainen ainakin. Ei mitään uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on tottunut moni suomalainenkin mies. Noloa tunnustaa, että myös meidän perheessä.

Vierailija
4/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta siis hyvä, että palvelija tai nainen tekee kotityöt?

Vierailija
5/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaahan palstan miesasiamiehet ajavat täällä joka päivä. Sen lisäksi pitäisi ottaa suihin ja tarkota temppurataseksiä aina ilman vihjausta.

Vierailija
6/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Tosin miespuoliset opiskelijat ainakin opettelevat kokkaamaan itse ja pitämään huolta itsestään kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Tiedän kyllä tapauksia, jotka ovat palanneet takaisin kotiin kun Suomi ei ole miellyttänyt. Tosin osa vielä vuosienkin jälkeen kiroilee kun täällä ei ole tapana käyttää halpaa kotiapua, pyykkäyspalvelua ja siivoajia, joihin kotona on totuttu.  Noista keskuksista ei saisi tehdä mitään täydenpalvelun laitoksia, vaan laittaa asujaimisto itse siivoamaan.

Vierailija
7/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkö ratkaisu työttömyyteen. Entisaikain piiat ja rengit tulijoita palvelemaan. Ho ho ho

Vierailija
8/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa kerrottiin, että miehet ovat ensimmäistä kertaa elämässään joutuneet tarttumaan tiskirättiin Suomessa.

Vierailija
9/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että Irakissa riittää lukutaidottoman lammaspaimenenkin tulot palvelijoihin.

Vierailija
10/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan siis että ovat tottuneet hyvälle, kun ei itse tarvitse tehdä.

Vierailija
11/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mikään muutu: jo rajalla varusmiehet kantavat herrakansan pakaaseja, taksi tuo ja vie ilmaiseksi, vastaanottokeskuksissa on järeä palvelukoneisto odottamassa, ja jos turvapaikka heltiää, toinen koneisto alkaa asuttaa herroja kasvukeskuksiin jonon ohi eikä ole muuta huolta huomisesta kuin se, kuinka nopeasti palvelukoneisto tuo herrojen perheet ja sukulaiset nauttimaan samasta onnesta. Paitsi että naispuoliset sukulaiset tietysti tuodaan palvelemaan ja kaikin puolin käyttöesineiksi, kun valtio niin haluaa säilyttää kulttuurin kaikki kivat piirteet, sanoi laki sitten mitä tahansa - lehtiin pääsee viikkokausiksi, kun huutaa naama punaisena, että ruoka ei kelpaa, eikä yksikään toimittaja puutu siihen, että herrojen mielestä ruoka ei kelpaa miehelle eikä koirillekaan, vaan on naisten ruokaa.

Vierailija
12/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti voi palkata itselleen kotiapua, jos siltä tuntuu ja rahaa riittää. Ei kai sitä kukaan pahalla katso. Niin minäkin teen, vaikka olen suomalainen nainen. 

Vierailija
13/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että Irakissa riittää lukutaidottoman lammaspaimenenkin tulot palvelijoihin.

Palvelijat, kokit jne. ovat aika pitkälle siellä ihan keskiluokkaisten hommaa.  Intialaisella kaverillani oli kokoaikainen palvelija kotonaan ja lisäksi kokki. Olivat ylempää keskiluokkaa. Kolmella melko pienituloisella intialaiskaverilla oli intiassa itse palkattu kokoaikainen kokki opiskelija-asunnossaan, jonka jakoivat.  Samoin muutamalla keskiluokkaisella afghanistanilaisella perheellä (ei ylempää) on siivooja ja kokki, joka tulee muutamaksi tunniksi joka päivä siistimään ja laittamaan ruuat.

Palveluiden ostaminen on ihan keskiluokan juttu. Ainakin osa intialaisista on ihan yllättyneitä, että täällä pitää tehdä kaikki itse ja elämä on niin vaikeaa kotona kun saa olla jatkuvasti pyykkäämässä ja kokkaamassa.

Vierailija
14/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paatuneimpien kiintiöfemakoiden mielestä näitä pitäisi ottaa tänne miljoona. Tätähän te halusitte, nauttikaa nyt rikkaammasta kulttuurista.

Itse ainakin uskon ettei noiden elämä mitään kovin yltäkylläistä ole ollut. Minkä ihmeen takia millä tahansa mittarilla rikkaat ihmiset lähtisivät turvallisesta maasta etsimään parempaa? Kyllä rikas irakilainen ymmärtää olevansa rikas eikä kuvittele täältä löytyvän jotain vielä paljon parempaa.

En tiedä mistä setelinippuja levittelevät taksien ja baarien uudet kanta-asiakkaat ovat rahansa kaivaneet mutta en edelleenkään usko että miljonäärit pakenevat Irakista Suomeen ja luulevat saavansa vielä enemmän.

Työttömiä ja naisettomia, perheettömiä opportunisteja sieltä tulee. Vaikka Irakissa miehellä olisikin perheessä naista enemmän valtaa, suurella osalla tulijoista ei ole koskaan ketään käskytettävää ollut. Nyt he luulevat sen täältä saavansa ja pettymys on valtava kun se osoittautuu vielä omaakin kotimaata vaikeammaksi.

Vierailija
15/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tottunut, vaikka olen ihan supisuomalainen mies. Meillä käy siivooja kerran viikossa ja ruokaa laitan silloin kuin on sellainen fiilis. Miksi hukata kallisarvoista vapaa-aikaa johonkin niin turhaan ja vastenmieliseen kuin kotityöt?

Vierailija
16/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paatuneimpien kiintiöfemakoiden mielestä näitä pitäisi ottaa tänne miljoona. Tätähän te halusitte, nauttikaa nyt rikkaammasta kulttuurista.

Itse ainakin uskon ettei noiden elämä mitään kovin yltäkylläistä ole ollut. Minkä ihmeen takia millä tahansa mittarilla rikkaat ihmiset lähtisivät turvallisesta maasta etsimään parempaa? Kyllä rikas irakilainen ymmärtää olevansa rikas eikä kuvittele täältä löytyvän jotain vielä paljon parempaa.

En tiedä mistä setelinippuja levittelevät taksien ja baarien uudet kanta-asiakkaat ovat rahansa kaivaneet mutta en edelleenkään usko että miljonäärit pakenevat Irakista Suomeen ja luulevat saavansa vielä enemmän.

Työttömiä ja naisettomia, perheettömiä opportunisteja sieltä tulee. Vaikka Irakissa miehellä olisikin perheessä naista enemmän valtaa, suurella osalla tulijoista ei ole koskaan ketään käskytettävää ollut. Nyt he luulevat sen täältä saavansa ja pettymys on valtava kun se osoittautuu vielä omaakin kotimaata vaikeammaksi.

Se on ihan tavallista että EU:n kuvitellaan olevan vielä jotain paljon rikkaampaa ja vauraampaa, koska se on yksi taloudellisesti vauraimmista alueista. Ota huomioon että muualla siivoojat tms. ovat paljon halvempia, koska ihmisille rahat eivät lähi-idässä ja aasiassa tipu sossusta muutamaa teollistunutta valtiota lukuunottamatta vaan jokaisen lantin eteen joutuu alaluokkainenkin ihminen tekemään työtä. Tämä työ sitten voi olla sitä kehnomminkin palkattua keskiluokan palvelemista kuten kokkausta tai kotien siivousta. Samaa tekisivät Suomenkin köyhät jos kaikki tuet ja julkiset tulonsiirrot laitettaisiin jäihin.

Vierailija
17/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei olisi "hyvä"?

Vierailija
18/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tottunut, vaikka olen ihan supisuomalainen mies. Meillä käy siivooja kerran viikossa ja ruokaa laitan silloin kuin on sellainen fiilis. Miksi hukata kallisarvoista vapaa-aikaa johonkin niin turhaan ja vastenmieliseen kuin kotityöt?

Mikäs siinä - jokainen saa käyttää omat ITSE ansaitut rahansa mihin haluaa, mutta kun nämä odottavat saavansa palvelut ilmaiseksi, meidän työtätekevien verorahoista kustannettuna.

Koko ongelman ydin on nimenomaan tuon kulttuurin epätasa-arvo miesten ja naisten välillä. Nainen ei opiskele tai ainakaan pääse töihin lastenhankinnaltaan, kotitöiltään ja huivikerroksineen - eikä laiskuuttaan tai tottumuksesta edes halua. Mies yksin ei riitä elättämään suurperhettä, ja Suomen työtätekevät raatavat tuolla veroeuroja tämän perheen tukien maksuun.

Jos sekä nainen että mies perheestä alunperinkin pyrkisi olemaan työelämässä, he pystyisivät elättämään itse itsensä. Ja aikaa ja energiaa silkkaan sikiämiseen ei riittäisi niin paljon...

Vierailija
19/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla melkoinen muutos edessä heidän elämässään. Vai onko? 

kyllähän suomessa työttömiä riittää että ei muuta kuin kaikki työttömät orjiksi noille.. ainiin eiku saahan siitä sen 9€ kulukorvauksen :D

Vierailija
20/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä - jokainen saa käyttää omat ITSE ansaitut rahansa mihin haluaa, mutta kun nämä odottavat saavansa palvelut ilmaiseksi, meidän työtätekevien verorahoista kustannettuna.

Koko ongelman ydin on nimenomaan tuon kulttuurin epätasa-arvo miesten ja naisten välillä. Nainen ei opiskele tai ainakaan pääse töihin lastenhankinnaltaan, kotitöiltään ja huivikerroksineen - eikä laiskuuttaan tai tottumuksesta edes halua. Mies yksin ei riitä elättämään suurperhettä, ja Suomen työtätekevät raatavat tuolla veroeuroja tämän perheen tukien maksuun.

Jos sekä nainen että mies perheestä alunperinkin pyrkisi olemaan työelämässä, he pystyisivät elättämään itse itsensä. Ja aikaa ja energiaa silkkaan sikiämiseen ei riittäisi niin paljon...

Tuskin tänne kukaan keskiluokkainen ulkomaalainen tulisi jos olettaisivat päätyvänsä tämän yhteiskunnan halpatyövoimaksi. Luultavasti monella on erittäin suuret kuvitelmat tulevaisuuden tulotasostaan Euroopassa, jotka usein eivät toteutu kieli- ja koulutusvaatimusten vuoksi. EU:n ulkopuoliset tutkinnot eivät oikein hyvin täällä kelpaa jos eivät ole tietyistä maista ja tietyistä opinahjoista. Varmaan ei ole vielä tulijoille selvinnyt että heistä kaavaillaan bussikuskeja, siivoojia ja lähihoitajia, joten olettavat paikallisen työväenluokan siivoavan sotkunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi