Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsen kanssa mennä Alkoon

Vierailija
18.12.2015 |

Lapsi on jo kouluikäinen eli periaatteessa pärjäisi sen hetken omillaan vaikka kahviossa mutta tuntuisi vähän turhalta. Auttaisikohan se jos menisi niiden ostoskärryjen kanssa sinne Alkoon niin näkisivät että tilanne on se, että on jouduttu viikonlopun kauppareissulle poikkeuksellisesti kokoonpanolla jossa on vain yksi aikuinen?

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittakaaa!!! kirjoitti:

Teen lastensuojeluilmoituksen rutiinisti aina, kun näen lapsia edes Alkon läheisyydessä. Samoin ruokakaupan oluthyllyjen suhteen.

Kukkahattu.

Jätätkö ystävällisesti nimesi ja osoitteesi, niin teen lastensuojeluilmoituksen sinusta. Kiitos

Vierailija
102/201 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinas kirjoitti:

Voi mennä. Itse ainakin olin pienenä äitin mukana viinakaupassa. Oli kiehtovaa katsella erinäköisiä ja mallisia pulloja hyllyissä.

Monesti ne pullot on värikkäitä ja kaikkea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni käy eli voi kyllä käydä

Vierailija
104/201 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä voisin hyvin mennä Alkoon meidän 6v kanssa, mutta 13v kanssa en menisi. Ymmärrän hyvin ettei myyjä silloin voisi varmaksi tietää kenelle vaikka viinin ostan.

Hämmästyin kyllä itse todella muutama vuosi sitten kun vanhin lapseni oli 11v ja olimme laivalla. Ostin lapsille baarista cokikset ja itselleni jonkun drinkin. Baarimikko kysyi moneen kertaan onko juoma varmasti minulle eikä sille 11 vuotiaalle. Kai siellä sitten voi joku yrittää ostaa juomia senkin ikäisille, olin itse aivan hölmistynyt.

Vierailija
105/201 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä :)

Vierailija
106/201 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkon omien ohjeiden mukaan ei voi mennä (linkki tuossa ylempänä). Se on ihan hullua, mutta sellaiset on säännöt. Kannattaa mennä ensin kassalle, ja kysyä että voinko poikkeuksellisesti tulla alaikäisen kanssa asioimaan. Jos he sanovat että ei voi, niin sitten lapsi pitänee jättää kassalle odottamaan. Tosin siinähän voi sitten seuraavaksi tulla se eteen etteivät he enää myy sinulle, kun epäilevät että välität.

Aika sairasta on tämä meininki Suomen maassa..

Niin on. Varsinkin kun tuossa alkon ohjeessa EI sanota, etteikö lapsi voisi olla Alkossa mukana. Opettele ymmärtämään lukemaasi.

Vierailija
107/201 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kehitysvammaisen poikani kanssa Alkosta hakemassa minulle ja miehelleni viiniä sekä muutamaa vahvempaa olutta. Poikani on 15v. Hän ei aina osaa käyttäytyä ”normien” mukaan ja usein on kovaääninen. Tuolloin hän ihasteli erilaisia pulloja ja huuteli kuuluvasti ”osta tuo minulle, osta” sanoin monta kertaa, että nämä pullot ovat vain aikuisille ja hänelle on ostettu jo kaupasta smurffi- sekä muumilimua.

Kassalla minulle sanottiin, että eivät myy koska selvästi olen ostamassa alaikäiselle alkoholia.

Yritin siinä selittää, että en todellakaan ole pojalleni ostamassa mitään mutta myymäläpäällikkö käski poistua ja paikalle tuli vartija joka vahti että varmasti lähden.

Sen jälkeen olemme ostaneet ulkomailta kerran vuodessa niin ison määrän juomia, että ei tarvitse alkossa käydä. Meillä on vuodeksi 3x24 olutta ja 3 kuuden pullon punaviinilaatikkoa. Jääpä valtiolla niistäkin verot saamatta.

Vierailija
108/201 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
109/201 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain jos haluat.

Vierailija
110/201 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mummille konjakkipulloa ostettua, kun oli perheen teini matkassa. Huvittavinta tässä on se, että perheessämme on kaksi absolutistia. Minä ja se teini. Teini sai riparilla jonkun vinkauksen päähänsä ja teki absolutismilupauksen ja ei ole ainakaan vielä rikkonut sitä. Minä siksi, kun olen oman kiintiöni juhlinut nuorena ja olin jo silloin kurkkuani myöten täynnä, koko juomista.

Mutta siis mummille menimme ostamaan konjakkipulloa, kun tykkää joskus ottaa sormustimellisen iltatömpsyksi. Emme saaneet pulloa ostettua, kun myyjä epäili, että ostan sen teinipojalleni :)

No, onneksi oli toinenkin alko lähellä ja jätin pojan autoon ja kävin yksin hakemassa sieltä sen pullon, niin sai mummo iltalääkkeensä.

Vierailija
111/201 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hyvä kun tämä ketju oli täällä.

Siitä muistinkin että on lähdettävä Alkoon ja 3v tyttäreni lähtee mukaan, en viitti sitä yksinkään kotiin jättää. Suurempi haloo kai siitä tulis?

Vierailija
112/201 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei myyty edes veikkauspisteessä raaputusarpaa, kun mukana olleella täysi-ikäisellä lapsella ei ollut henkkareita mukana. Myyjä oli muutenkin todella tyly ja epäkohtelias.  Siihen loppui minun arpojen ostelut.  Alkossa en käy, koska en juurikaan juo alkoholia. Arpatapauksesta oppineena en ehkä uskaltaisi ottaa teiniä mukaan. On tämäkin holhousyhteiskunta.

Vierailija
113/201 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn monta kertaa kuukaudessa uhmaikäisen kanssa Alkossa. Joskus on jätetty pulkka siihen oven viereen :D Tavallinen kauppa muiden joukossa. Ostan kylläkin aina joko viiniä tai kuohuvaa. Mitään kirkasta viinaa en ehkä kuitenkaan ostaisi yksistään. Vaan eipä sitä tule ostettua muutenkaan.

Pulkka Alkon oven edessä! ITKEN! XD

Vierailija
114/201 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
115/201 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa nykyään varsinkin.

Vierailija
116/201 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun ei vie alaikäisiä alkoon.

Aikoinaan kaverini 17v oli 5 kymppisen mutsinsa kanssa alkossa ostamassa 2 pulloa punaviiniä.

Ei myyty, kun epäilivät että toinen menee tälle kaverille.

Olisi kyllä ollut sosiaalinen itsemurha jos 90 luvun lopussa maalaiskylässä olisi 17v amiskundi ilmestynyt ryyppypaikalle punkkupullon kanssa...

Ehkä myyjä oli joku hesalainen hipsteri.

Vierailija
117/201 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olis yhtään ihmeissäni jos poliisit noutaisi teidät pois tai huostaanottoväki tulee perään. Sen verran ahistava ilmapiiri suomessa on nykyhetkillä 

Tämä on niin totta vaikka terve järki sotii kovasti vastaan. Ihan hulluksi on tämä lasten "suojeleminen" mennyt...

Vierailija
118/201 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi...

Vierailija
119/201 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ellei ole ammatiltaan opettaja tai päiväkodissa töissä. Ja jos on nainen.

Vierailija
120/201 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kenellekään voi tulla edes mieleen miettiä voiko!

Näin sitä opitaankin niitä eurooppalaisia juomatapoja,joita tänne niin kovasti toivotaan.

Minä hain vähän yli 10 vuotiaana (60- luvulla) Italiassa useampaan kertaan pari litraa viiniä lähikaupasta vanhemmilleni.Ei minusta alkoholistia tullut eikä tullut lapsestanikaan vaikka lukemattomat kerrat oli Alkossa mukana.

Tuo teini +Alko oli mulle uutta,ei tullut mieleen eikä ole tarvinnut käytännössä testata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi