Muita joilla yksinäinen joulu?
Toinen yksinäinen joulu tulossa, lapset isällään. Tulee olemaan ahdistavaa.
Kommentit (29)
Mä kysyisin niin päin, että "muita jotka kaipaa yksinäistä joulua?". Meille on tulossa sisareni perheineen ulkomailta, vanhempani, veljeni puolisoineen, mieheni aikuiset lapset puolisoineen... jne. Osa on pidempään pienessä asunnossamme (jonne majoittaa kyllä 2+vauva, mutta joudumme majoittamaan 4+vauva kun eivät halua hotelliin, grrr) ja osa käy päiväseltään joko aattona tai joulupäivänä.
Olemme jo sopineet mieheni kanssa, että ensi joulun olemme kahdestaan. Tosin kun hän haluaa viettää sen kotona, niin vaarana on, että lapsiaan puolisoineen tulee kuitenkin meille (onneksi asuvat lähellä ja heillä on monta muutakin paikkaa missä käydä, joten käyvät meillä vaan päiväseltään ja ovat tietysti aina tervetulleita halutessaan viettää joulun meillä).
Vierailija kirjoitti:
Teille joille olisi pakotettuna tulossa yksinäinen joulu: oletteko miettineet joulun viettämistä laivalla tai jossain hotellissa/kylpylässä tai laskettelukeskuksessa? Onhan nuo hintavia, parisataa aatosta tapaninpäivään.
Olen eikä ole rahasta kiinni. Olen mielummin yksin kotona, käyn hautausmaalla, luen kirjaa, poltan kynttilöitä jne. kuin olisin yksin hotellissa.
Mä olen noin kymmenen vuotta nyt viettänyt joulun yksin, omasta tahdostani tosin. Vietän joulua ihan oikeasti, teen hyvää ruokaa, laitan tunnelmavalaistuksen, joulumusiikit soimaan jne. Joulu on ihana juhla yksinkin vietettynä. Älkää hyvät ihmiset ahdistuko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä viettänyt yksin joulua (ikää 35), ja tuntuu kurjalta niiden puolesta, jotka viettävät tahtomattaan joulun yksin. Minulle se on aina ollut perhejuhla, saman katon alla useampi sukupolvi. Viime aikoina tuo porukka vaan on kutistunut, kun isovanhempia on mennyt nopeammin kuin sukuun syntynyt uusia jäseniä. On meitä silti tänä jouluna 8 ihmistä viettämässä joulua meillä.
No toi on kuin minun suustani. Paitsi että meillä se porukka on lähtötilanteessaan ollut kymmenkunta. Nyt kun olen nelikymppinen, olen enää yksin jäljellä =(
Kamalaa :( Tuliko välirikkoja?
Kaikki kuolivat.
Eli ilmeisesti tuli :D
En vietä joulua. Olen yksin ja nautin siitä, en kaipaa ketään. Asun kaupungin keskustassa. Saatan käväistä
kapakassa jouluaattona.
Vietän joulun akan ja lapsen kanssa, vituttaa jo etukäteen katsoa akkaa joka on naamanorsunvitulla 24/7 kiukuttelee ja on muutenkin vittumainen, ehkä olisi parempi olla yksin ja jos olisin tiennyt millaiseksi elämä muuttuu olisi lapsi jäänyt tekemättä ja akka pistetty pellolle.
M40v
Vierailija kirjoitti:
Vietän joulun akan ja lapsen kanssa, vituttaa jo etukäteen katsoa akkaa joka on naamanorsunvitulla 24/7 kiukuttelee ja on muutenkin vittumainen, ehkä olisi parempi olla yksin ja jos olisin tiennyt millaiseksi elämä muuttuu olisi lapsi jäänyt tekemättä ja akka pistetty pellolle.
M40v
Ihan kovin leppoisalta ja hurmaavalta herrasmieheltä et kuulosta sinäkään.
Vietin tänään jo joulun lasten kanssa :). Mun puolesta se on siis ohi jo. Vapaaehtoistyömahdollisuudet oli jo menneet. Se oli hyvä idea kyllä.
-ap
Teille joille olisi pakotettuna tulossa yksinäinen joulu: oletteko miettineet joulun viettämistä laivalla tai jossain hotellissa/kylpylässä tai laskettelukeskuksessa? Onhan nuo hintavia, parisataa aatosta tapaninpäivään.