Ekstrovertti, miten otat introvertin huomioon?
Olisi kiva kuulla edes yhdeltä ekstrovertiltä esimerkki siitä, miten käytännössä kunnioittaa pätkän vertaa introvertin tunteita!
Kommentit (27)
Miksi te nostitte tämän häiriintyneen ketjun? Tässä ei kyse ole introverttiydestä vaan jostain ihan muusta.
Olen samaa nelosen ja kympin kanssa. Minusta ekstroverttien ei tarvitse ottaa introvertteja mitenkään erityisellä tavalla huomioon. Kaikille tulee olla ystävällinen, ja sitten kun tuntee jonkun henkilön paremmin, niin hänet voi ottaa henkilökohtaisemmin huomioon, oli hän sitten introvertti, ekstrovertti, jazzinkuuntelija tai vaikka siivooja. Eli jos tietää, ettei kaveri viihdy juhlissa, niin sitten ei jankuteta juhlakutsusta. Jos tietää, ettei kaveri mistään hinnasta haluaisi jäädä juhlista pois, niin autetaan tarvittaessa hankkimaan kimppakyyti juhlapaikalle. Sama juttu, jos tiedetään, ettei kaveri juo alkoholia, niin ei pyydetä poikkeamaan yksille, vaan juodaan mieluummin limpparia.
Introvertit eivät ole mitään outoja, eksoottisia eläimiä joihin pitää opetella oikeat hoito-ohjeet. Tai kuten aiempi sanoi, silkkihansikkain käsiteltäviä pikkulapsia. Minua itseäni harmittaa hirveästi tämä nykyaikana pinnalle ponnahtanut jalustalle nostaminen, miten netissä jaellaan jotain ihmeen "näin kohtelet introverttiä"-ohjeita, ja jopa vihaisia paasauksia ekstroverttien tunnevammaisuudesta.
T: introvertti
Nostetaanpas tämä tärkeä ketju etusivulle koska turva paikan hakkijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin puhumaan vain silloin kun on oikeasti asiaa. En keskeytä kun hän puhuu. Vältän häiritsemästä jos näen, että hän on uppoutunut sisäiseen maailmaansa.
Miksi menet puhumaan ollenkaan? Miksi "vältät häiritsemästä"? Mikset pysty olemaan häiritsemättä lainkaan?
Haista paska!
Tuntuisi oudolta olla puhumatta koskaan ihmiselle, jota näen päivittäin ja joka viettää usein aikaa parhaan ystäväni kanssa.
Eli et kunnioita häntä lainkaan, vaan teet miten itse haluat koska muuten "tuntuisi oudolta"?
Haista sinä kuule pitkä vittu!
Vastaan nyt vanhaan viestiin, mutta en ymmärrä tätä.
Väitätkö, että introvertti ei halua ikinä jutella mistään kenenkään kanssa?
Tylsää tämä ainanen jankkaaminen, miten otat huomioon.
Aina voi pyrkiä ottamaan huomioon, mutta ajatuksia ei kukaan osaa lukea. Kannattaa kysyä henkilöltä itseltään, koska kaikki introvertit eivät ole veistetty samasta puusta.
Ap vaikuttaa häiriintyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin puhumaan vain silloin kun on oikeasti asiaa. En keskeytä kun hän puhuu. Vältän häiritsemästä jos näen, että hän on uppoutunut sisäiseen maailmaansa.
Miksi menet puhumaan ollenkaan? Miksi "vältät häiritsemästä"? Mikset pysty olemaan häiritsemättä lainkaan?
Haista paska!
Tuntuisi oudolta olla puhumatta koskaan ihmiselle, jota näen päivittäin ja joka viettää usein aikaa parhaan ystäväni kanssa.
Eli et kunnioita häntä lainkaan, vaan teet miten itse haluat koska muuten "tuntuisi oudolta"?
Haista sinä kuule pitkä vittu!
Kunnioittaako introvertti ekstroverttia kun olla möllöttää ihan hiljaa? Ei puhu eikä pukahda vaikka toinen haluaisi jutella? Tekeekö introvertti vaan miten itse haluaa koska muuten "tuntuisi oudolta" vai miksi hän on hiljaa? Eikö introvertin tarvi ottaa lainkaan muita huomioon eikä kunnioittaa muita? Miksi vain ektroverttien pitää huomioida muut?
paska paska ketju
tässä ei ole tieteellistä asiaa nimeksikääm