Kasvisruoka pierettää aivan hillittömästi, asunnon ilma sakeana
Olen taas ahminut mitä sattuu 2-3 kk ja nyt olen muutamana päivänä syönyt taas koulun ruokalassa. Oon valtavan turvonnut näistä kasvisruoista ja pierut ovat käsittämättömän hajuisia. Pröt pröt vaan. Toivottavasti on sen arvoista tämä terveellisen elämän tavoittelu.
Kommentit (47)
Voisit noissa tilanteissa kokeilla ruoansulatusentsyymiä, esim. Nogasin jos sinulla on varaa ostaa. Ehkä pukki tuo?
Vierailija kirjoitti:
Nosto. Oon tänäänkin kasvoista ihan turvoksissa, vaikka nukuin ihan hyvät yöunet ja join paljon vettä. Milloin tää turvotus alkaa helpottaa?
Kun alat syömään niiden kasvisten lisäksi myös lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun piti nyt illalla lähteä kotoa evakkoon, äitini luo yöksi, kun mies söi päivälliseksi kaksi isoa annosta kaalilaatikkoa, tuoretta ruisleipää ja joi piimää.
Sen hanuri pärisi koko ajan, eikä sitä sakeaa sonnan lemua voinut sietää.
Mies vaan nauraa hekotteli ja päästeli paukkuja.
Joku varmaan tästä kauhistuisi, mutta mun mielestäni sun mies vaikuttaa hauskalta tyypiltä. :D
Raavas mies ei jaksa pelkällä porkkanalla tehdä töitä ja suojella isänmaatansa, naisia ja lapsia.
Ilmankos ituhipit aina haisevatkin kuin syötävät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja toi turvotus on ihan käsittämätön asia. Luulisi, että vuorokausia kestäneen vehnä-sokeri-syöpöttelyn jälkeen olisi turvoksissa, mutta mitä vielä! Joka kerta, kun yritän ns. syödä terveellisesti, pamahdan ilmapalloksi. Ahmimiskausina fyysinen olo on huomattavasti vähemmän tukalampi.
Mietipä vähän, yrität syödä "terveellisesti" ja sitten voit huonosti. Onko se ruoka sittenkään sinulle sopivaa?
Muutaman päivän jälkeen tuskin tällaista johtopäätöstä tuskin voi tehdä. Itse olen ollut 12. vuotta kasvissyöjä ja vaikka olen herkkävatsainen, vatsani on tottunut kyllä jopa papuihin.
Lainapäätöstä odotellessasi, muista hillitä itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja toi turvotus on ihan käsittämätön asia. Luulisi, että vuorokausia kestäneen vehnä-sokeri-syöpöttelyn jälkeen olisi turvoksissa, mutta mitä vielä! Joka kerta, kun yritän ns. syödä terveellisesti, pamahdan ilmapalloksi. Ahmimiskausina fyysinen olo on huomattavasti vähemmän tukalampi.
Kuulostaa sille, että koko kroppa sekaisin syömishäiriön vuoksi. Ensimmäisenä lääkäriin ja ravitsemusterapeutille. Kannattaa myös aloittaa maitohappobakteerien päivittäinen käyttö.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään ihmistä jonka kroppa ei ois kasvisruokaan tottunut, että eiköhän se helpota jossain välissä. :)
Vaikka melko provolta tää keskustelu kieltämättä kuulostaakin.
.....höpö höpö, syöppä päivittäin kourallinen puolukoita tai karpaloita niin näet ettet totu niihin ikinä. Vähän väliä pönttöön jää kellumaan puolukoita ja niitä ei saa uppoamaan muuten kuin hukuttamalla ne wc paperiin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos ituhipit aina haisevatkin kuin syötävät!
Taisi lihansyöjälle syötävän hajusta herahtaa vesi kielelle...
Olen lähes täysin kasvissyöjä ja silloin harvoin kun syön nautaa tai possua niin hyi hemmetti niitä pieruja sen jälkeen.. Tottumuskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sille, että koko kroppa sekaisin syömishäiriön vuoksi. Ensimmäisenä lääkäriin ja ravitsemusterapeutille. Kannattaa myös aloittaa maitohappobakteerien päivittäinen käyttö.
Joo, kannattaa syödä "terveellisesti" vaikka keho kuinka valittaa. Korjataan haitat sitten pillereillä :D:D
Minä syön lähinnä mäkkäriruokaa ja kehossa jatkuva tulehdustila päällä, rauta-arvot hivelevät anemian tasoja ja koko ajan on ripuli.
Olen lihonut 17kg, päänahka kuoriutuu pois. Sokerin takia väsyttää, joten olen lähinnä läppäri sylissä sängyssä.
Koska en käytä kehoani, selkään sattuu jatkuvasti, kun yrittää nukkua. Nukkumisesta ei oikein tule mitään, koska liikunnan puutteen takia ei väsytä.
Hiivasieni on toki myös.
Sokeri myös laskee mielialaa, mikä ei ole hyvästä, kun sairastaa muutenkin masennusta.
Veikkaisin, että kasvisruoka pieruineen olisi tähän verrattuna ihan järkevä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään ihmistä jonka kroppa ei ois kasvisruokaan tottunut, että eiköhän se helpota jossain välissä. :)
.....höpö höpö, syöppä päivittäin kourallinen puolukoita tai karpaloita niin näet ettet totu niihin ikinä. Vähän väliä pönttöön jää kellumaan puolukoita ja niitä ei saa uppoamaan muuten kuin hukuttamalla ne wc paperiin.
Yleensä kyllä suositellaan monipuolista ja vaihtelevaa ravintoa, ei samoja aineksia (ja vielä oireita aiheuttavia) päivästä toiseen. Tuossa marjaesimerkissähän ei ole mitään järkeä!
Esim. tein eilen tomaatti-kesäkurpitsapaistosta mutta koska tomaatti voi aiheuttaa vatsaoireita näin allergia-aikaan, en syö sitä perättäisinä päivinä eli tänään jotain muuta. Eihän siinä ole mitään järkeä rasittaa vatsaa päivästä toiseen. Siinä sitten ihmettelisin hölmönä kun on vatsa vähän löysällä kun tuota tomaattia syön päivästää toiseen mutten ymmärtäisi toimia vähän eri tavalla jotta tilanne rauhoittuu. Sama kun eilen oli ruokajuomana vichyä, no se röyhtäyttää. En juo sitä tänään, koska oli iltapäivällä työtapaamisia enkä tahtonut siellä taistella röyhtäyksiä vastaan.
Ihan maalaisjärjellä selviää, jos vaan ymmärtää mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön lähinnä mäkkäriruokaa ja kehossa jatkuva tulehdustila päällä, rauta-arvot hivelevät anemian tasoja ja koko ajan on ripuli.
Olen lihonut 17kg, päänahka kuoriutuu pois. Sokerin takia väsyttää, joten olen lähinnä läppäri sylissä sängyssä.
Koska en käytä kehoani, selkään sattuu jatkuvasti, kun yrittää nukkua. Nukkumisesta ei oikein tule mitään, koska liikunnan puutteen takia ei väsytä.
Hiivasieni on toki myös.Sokeri myös laskee mielialaa, mikä ei ole hyvästä, kun sairastaa muutenkin masennusta.
Veikkaisin, että kasvisruoka pieruineen olisi tähän verrattuna ihan järkevä vaihtoehto.
Ei kannata verrata huonoa toiseen huonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä kuullut sellaisesta toiminnosta kuin pureskelu?
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka ei ole terveellistä, huomasithan sen itsekin.
Höpsis, hölömö. Suolistomikrobit riemastuivat saadessaan ruokaa, ettei tarvitse ohutsuolen seinämää syödä. Pieretys menee ohi kun mikrobit tottuvat.
Lihanmässääjän tuleva suolistosyöpä tykkää, jatka poika valitsemallasi linjalla, istu tunti paskallaaamuisin ja kuole viisikymppisenä persesyöpään.
Itsellä oli sama pieruongelma kun aloin kasvissyöjäksi. Mutta kun jätit herneet ja pavut, niin sitten ei ilmavaivoja enää niin paljon.
Hemoglobiini tosin ollut koko ajan matala ja pitää syödä purkista rautaa kuureittain.
Onko tämä kasvissyönti sen vaivan arvoista sitten?
Jos jättää lihan kokonaan pois niin mahan happamuus pienenee, mikä taas vaikuttaa suolistobakteereihin. Parissa viikossa löytyy uusi tasapaino, happamassa ympäristössä menestyvät suolistobakteerit vaihtuvat toisiin, neutraalimmassa ympäristössä pärjääviin. Samoin jos kasvissyöjä syö yllättäin lihaa, mahan happamuus kasvaa ja neutraalimpaan ympäristöön tottuneet suolistobakteerit kuolevat -> taas pierettää ja/tai paska lentää.