Milloin teillä koristellaan kuusi?
Meillä vasta aatonaatto iltana. Tosi monilla on nyt jo kuusi koristeltuna ja niitä kuvia on sitten fb piukassa.
Kommentit (16)
Tarkoitus oli hakea kuusi viikonloppuna ja koristella sitten, mutta koska saimme yllätyskuusen jo tänään, on se jo koristeltu.
Aattona. Joulu alkaa vasta siitä.
Meillä on sellainen vanhanaikainen meininki, jossa joulu alkaa aatosta ja jatkuu loppiaiseen. Monella muulla tuntuu olevan päinvastoin eli kuusi koristellaan jo kuun alussa ja joulu loppuu tapanipäivän iltana, jolloin alkaa ankea arki. Meillä siinä vaiheessa joulu on vasta aluillaan.
Aattoaamuna/aamupäivällä. Usein kuunnellaan samalla joulurauhan julistusta.
Tähän asti ollaan koristeltu aina vasta aattona, mutta olen huomannut, että trendi alkaa olla se, että kuusi laitetaan aikaisin ja laitetaan pois aika pian joulun jälkeen. Se on sitten ilmeisesti tarttunut minuunkin, kun piti jo tänään se lasten kanssa koristella...
Tänään haettiin kuusi ja koristeltiin myös. Mä nautin aina tästä joulun odotuksesta ja haluan kuusen ajoissa. Joulun jälkeen en kauaa jaksa katella enää joulukoristeita. Uudenvuoden jälkeen lentää kaappiin ja kuusi ulos.
Silloin kun meille vielä hankittiin joulukuusi, se koristeltiin lähes aina aattona.
Laitettiin isänpäivänä ja otetaan pois pääsiäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Laitettiin isänpäivänä ja otetaan pois pääsiäisenä.
Pidentää mukavasti joulusesonkia. Laitatteko äitienpäiväverhot samalla kun kuusi lähtee?
Aatonaattona tulee kuusi sisään ja siihen laitetaan kynttilät. Jouluaattoaamuna koristellaan.
Eikö siihen kuuseen ehdi jo kyllästyä ennen joulua, jos sen laittaa jopa viikkoja etukäteen? Meinaan että tuntuuko se enää miltään sitten aattona ja joulupäivinä?
Aatonaattona illalla tai aattona aamulla, aika nopeasti korjataan poiskin, ennen uuttavuotta jo.
Meillä koristeeltiin viime viikonloppuna. Yleensä itsenäisyyspäivän aikaan, mutta olin kipeänä nyt.