Suositelkaa minulle joululahjaksi joku kirja
Ei fantasiaa, ei scifiä. Tykkään eniten dekkareista. Mietin että minkähanlainen ois Maigret: Kootut kertomukset. On nimittäin tuo Maigret ihan tuntematon salapoliisi. Tai minkahanlaisia ois nuo Kuin surmaisi satakielen tai Kaikki taivaan linnut? Onko mielestäsi lukemisen arvoisia?
Sitten tykkään esim. Tuija Lehtisestä, Sophia Kinsellasta jne. Pidän myös hyödyllisistä opuksista niin kuin esim. sienikirjat, lintukirjat jne.
Lahjan antaja käy nimittäin ostamassa Suomalaisesta kirjakaupasta lahjoja ja pitää ilmoittaa jotain vaihtoehtoja. Auttakaa ja antakaa vinkkejä kirjoista joita olette lukeneet!
Kommentit (16)
Laitan tuon Nesbon korvan taakse. Nesbo on nimenä tuttu, mutta en ole lukenut. Eikä haittaa vaikkei ole lukenut, ei ole mikään kirjasarja kyseessä?
Robin Cookin kirjat on jänniä, sairaalamaailmaan sijoittuvia. Itse olen viihtynyt niiden parissa oikein hyvin.
Tässä ei ole sarjasta kyse. Kun innostut tästä, voit googlettaa ja aloittaa alusta Nesbon Harry Hole- dekkarit:).
Mut tämä tosiaan yksittäinen tarina. Tuo Nesbo= Nesbö, eli se norjalainen Ö. Kivoja lukuhetkiä:).
Tämä ei kylläkään ole dekkari, vaan fantastisen hauska huumorikirja:
Jonas Jonasson, "Lukutaidoton joka osasi laskea".
http://cdon.fi/kirjat/jonasson%2c_jonas/lukutaidoton_joka_osasi_laskea-…
Kuin surmaisi satakielen on kyllä huippu, mutta kuvailemasi perusteella ei ehkä just sun top5. Mary Higgins Clark (vanha salainen paheeni) on minustakin hyvä ehdotus. Niistä olen tykännyt jo noin 30 vuotta... Uusin on näköjään yhdessä jonkun muun kanssa kirjoitettu, eikä ihme, sen verran iäkäs mummeli Mary jo on!
Tuo Lukutaidoton on kyllä hyvä myös, t. 7
Suosittelen Rebecca Stott: Veden muisti . Ei ole uutus. Itse olen miettinyt niitä Piiraan maku makea -dekkareita, onkohan kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Rebecca Stott: Veden muisti . Ei ole uutus. Itse olen miettinyt niitä Piiraan maku makea -dekkareita, onkohan kivoja.
Minusta aika tylsiä, tai siis yhtä olen yrittänyt lukea. Toisaalta en ole mikään suuri dekkarifani.
Antti Tuomaisen Kaivos. Se on uusin. Muutkin sen kirjat hyviä, ja mikä parasta, ei oo sarja, voi lukee missä järjestyksessä vaan.
Jos saa olla romantiikkaa ja historiaa, niin Ksye Mortonin romaanit on ihania, niihin oikein uppoutuu. Ei dekkareita, mutta arvoituksellisuutta.
Kiitos paljon ehdotuksista. Lukutaidoton joka osasi laskea, hmm... Mistä se kertoo? Kun avasin tuon linkin, niin siitä ei ainakaan löytynyt mitäänjuonta.
Mary Higgings Clark on tuttu, ja tosi hyvä vaihtoehto. Minulla on hänen kirjojaan jo ennestään niin senkin puolesta on ideaa. Tykkään siis että ei tule niin hajakirjoja, koska kuitenkin vievät tilaa.
Olen lukenut Piiraan maku makea. Ihan ok, mutta ei mikään huippu.
Robin Cookeja voisin lukea, mutta ehkä ensin kirjastosta. En ole varmaan tätäkään lukenut. Luen eniten suomalaisia dekkareita (Sipilä, Jokinen, Lius, Soininvaara.....)
Ulla-Lena Lundbergin Finlandiavoittaja muutaman vuoden takaa: JÄÄ. Tai viime vuoden Finlandivoittaja Jussi Valtonen: He eivät tiedä mitä tekevät.
Aivan käsittämättömän mahtavia kirjoja molemmat.
Myös Peter Hoegin vähän vanhemmasta kirjasta ja läpimurrosta LUMEN TAJU tykkäsin valtavasti. Erinomainen ja erilainen dekkari.
14 jatkaa:
Herman Kochin kirjat LÄÄKÄRI ja ILLALLINEN. Jälkimmäisen luin yhdeltä istumalta kun piti niin otteessaan.
Robert Galbraithin dekkarit. Tää kirjailija on Potterin kirjoittaja 'salanimellä'.
Jo Nesbo, Isänsä poika. huikean hyvä norjalaisen huikean hyvän kirjailijan kirja (dekkari).
En suosittele Sofi Oksasen Normaa. Olin pettynyt, muista hänen kirjoistaan olen tykännyt.