Kun olit 12-vuotias, mitkä olivat joululahjatoiveesi?
Minulla:
Piirrä ja arvaa-lautapeli (en muista oliko silloin vielä tuolla nimellä)
Pari Disneyn elokuvaa
Viininpunaiset pussilakanat
Tuntuu hullulta kun lukee oman tytön listaa.
Toivoo jopon, ei ole varaa, kånkenin (sen saa) ja meikkejä + koruja.
Kommentit (37)
Toivoin vielä 12-vuotiaana synttäri- ja joululahjaksi aina uusimman Harry Potter -kirjan. Muita lahjatoiveita tuon ikäisenä taisi olla CD-levyt ja pari uutta kivaa paitaa. Nyt 22-vuotiaana toivon joululahjaksi rauhallista aattoiltaa ja pelikortteja.
En muista tarkalleen toivetta, mutta todennäköisesti sain joululahjaksi Nintendon pelin (jonka olin saanut itse valita), Disneyn leffan, Barbin, uuden paidan ja karkkia. Ja taatusti olin tyytyväinen.
Kirjoja, kirjepapereita erilaisia ja tarroja, kiiltokuvia jne.
Nintendo
Karkkia
Suklaata, muistaakseni Verraton -konvehdit, Vihervaaran Anna, Pikku naisia, Runotyttö - sarjojen kirjoja, vaatteita, villasukkia jne. Olen 60 vuotias, joten aikaa on noista ajoista vierähtänyt. Ihania muistoja, äitini on jo kuollut, isäni on vanha ja sairas, sisarukset pyrähtäneet mikä minnekin, mutta muistot ovat kirkkaana mielessä... ja kyyneleet sain silmiini.
Joulurauhaa teille kaikille!
Minä olen vuonna 1998 syntynyt, joten olen ollut 12v vuonna 2010. Mä toivoin tyyliin niitä sylvanian families hahmoja, sukkahousuja (kun ne menivät aina heti rikki) ja stockan lahjakorttia, jolla taisin ostaa leffoja.
En todellakaan meikannut sen ikäisenä, ja mun mielestä se on harmi, että nykyään jo 11-12v pikkutyttöjen "pitää" muka meikata ja olla niin teinejä....
En nyt muista tarkkaan, mutta hevosia rakastin ja melko varmasti hevoslakanat ja pyyhe oli tuon joulun toive.
En saanut mitään vaikka olisin toivonutkin jotain. Lahjojen saaminen loppui 9-10 vuotiaana kun ei vanhemmilla ollut varaa ostaa kaikille 16 lapselle.
Lestaperheessä olen siis kasvanut ja nykyään siitä lahkosta eronnut.
En varmaan toivonut mitään, koska isä oli tainnut sanoa, että lahjoja ei osta. Sain kuitenkin uudet luistimet ja sukset, koska ne tarvi koulun liikkatunneille.
16, onnittelen, sinulla on teini jolla on aivot! Huvittavia nuo pelle-jopot ja kånkenit ovatkin.
Olin tuohon aikaan angstinen vegaanianarkisti, ja kirjoittelin huoneessani runoja yhteiskunnan rappiosta ja halveksuin materiaa. En toivonut lahjaksi mitään, enkä onneksi saanutkaan. :)
Toivoin lahjaksi omaa lusikkaa, jotta ei aina olisi tarvinnut siskon kanssa syödä vuorotellen. En sitä silloin vielä saanut, mutta seuraavana jouluna.
Luistimet, harrastin taitoluistelua. Bryan Adamsin ja Jon Bon Jovin levyt. Lankoja, tykkäsin kutoa. Joo, olen vanha...
Toivoin että silloinen kanini vietäisiin eläinlääkäriin, mutta ei, liian kallista ja kani kuoli syliini aivokalvontulehdukseen. Olin paikalla kun tämä tapahtui, kani istui sylissäni kun kuoli.
T: aloittaja ja nyt tämän voisi jättää tähän.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset voi muistaa? Vai oletteko parikymppisiä? Listat tallessa?
N43v
Peesi
45v.
Toivoin cd-soitinta sekä flanellipaitaa. Cd-soitinta en tosin saanut, mutta sentään kaksidekkisen mankan :) Kestotoiveena minullakin aina kirjoja.