Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuroottisuus ja huolestuneisuus

Vierailija
17.12.2015 |

Mikä teillä on auttanut ylettömään murehtimiseen ja asioiden vatvomiseen? Lääkitys? Mikä? Kertokaa. Kaikki energiani menee turhien asioiden vatvomiseen. Aloitin juuri venlafaxin-lääkkeen ja odottelen jos se auttaisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet siihen parhaiten auttaa.

Vierailija
2/8 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia. Itse en koskisi pitkällä tikullakaan noihin lääkkeisiin.

Vierailija
4/8 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Vierailija
5/8 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki ja sanojen kuuntelu. Tietty sellanen, joka ei muistuta huolista. Välillä kun tulee ahdistus, niin olen kuunnellut hevisaurusta😁

Vierailija
6/8 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditaatio ja mindfulness, silloin kun olen malttanut niitä tehdä. Lääkkeitä olen syönyt repullisen, mutta lääkkeet ovat kuin moukari ja vievät mukanaan myös kaiken muun hyvän. Meditaation tehoavuudesta kuvaamasi ruminaation (ruminaatio=pakonomainen tarve toistaa mielessä jotain asiaa tai tilannetta) /pakko-oireisen häiriön hoidossa on myös jo ihan tutkimustietoakin. Kahden kk meditaatio kasvatti aivoihin uusia hermoratoja ja vähenti tarvetta tehdä pakonomaisesti toistettavia tekoja ja ajatuksia.

Toinen tärkeä asia voi osalle olla oikean ravintoainetasapainon löytäminen. Googlaa "Walsh protocol" ja "Mensah medical. " Walshin mukaan suurin osa mielenterveysongelmista johtuu korjaamattomista ravinneainepuutoksistä, mikä on tietenkin aika paljon sanottu, mutta ainakin osalla syy voi hyvinkin olla yksilöllisissä ominaisuuksissa ja tarpeesta saada tiettyä ravintoainetta tavallista enemmän. Omalla kohdallani lisäravinnesinkki on ollut joskus isoksi hyödyksi.

Jungilla oli myös hyviä pointteja neurooseista. Hän ei pitänyt niitä suoranaisen haitallisina, vaan jopa hyödyllisinä osoittamaan että elämää on jollain tapaa tarve muuttaa. Muutos voi olla vain sitä, että alkaa vähän kerrassaan meditoimaan enemmän ja enemmän ja luo niin vastapainoa ruminaatioon käytetylle ajalle.

Vierailija
7/8 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan saanti, voi kohdistaa sen siihe

8/8 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se auttaa, että kesken huolissaan olemisen pysähtyy, palauttaa tietoisesti ajatukset siihen hetkeen ja tilaan, jossa on. Silloin tajuaa, että juuri tällä hetkellä mitään pahaa ei tapahdu ja huolen aihetta voi setviä pienin askelin.

Kun on huolissaan, ongelma on juuri siinä, että on ajatuksissaan tulevaisuudessa tai ylipäätään jossain muualla kuin missä on.

Tähän oivallukseen kai tuo mindfulnesskin pyrkii.