hyviä lastenkirjoja!
Meille tulee eskari-ikäinen poika kylään viikoksi, ja ajattelin jotain hänelle kirjastosta lainata. Vinkkejä?
Kommentit (16)
Jos on joku erityinen kiinnostuksen kohde (laivat, lentokoneet,...), niin tietokirjat siitä aiheesta.
Tatu ja Patu -kirjat, lapsille suunnatut tietokirjat.
Mahdollisimman monipuolisia vaihtoehtoja kannattaa aina suosia lapsillekin. Kaupasta saa kyllä etsimällä muutakin kuin Tatua ja Patua.
Tatut ja Patut ovat tosiaan hyviä, samoin Maukka ja Väykkä ja Ella-kirjat. Uusimmat Risto Räppääjät ovat minusta huonompia kuin ensimmäiset.
Osaako jo itse lukea vai onko ajatus, että sinä luet ääneen? Jos aiot itse lukea ääneen, valitse ennen kaikkea sellaisia kirjoja, joita jaksat itse lukea ilman että alkaa tympiä. Tietysti ikätason huomioiden, eli ei liian pelottavia kirjoja! Kirjastostakin voinee kysyä neuvoa.
Mestaritontun seikkailut.
Roald Dahlin kirjat, tuossa iässä minun suosikkini oli "Me salamestarit" (jonka nimi uudemmassa painoksessa on jostain käsittämättömästä syystä "Iskä ja Danny maailmanmestari". Kuulostaa karsealta, mutta kirja on itsessään ihan loistava!).
Roald Dahlin kirjat, kuten Matilda.
Minä luen, koska lapsi ei vielä osaa. Ajattelin huomenna käydä kirjastossa. Risto Räppääjä voisi olla hyvä, samoin maukka ja väykkä.
Vierailija kirjoitti:
Minä luen, koska lapsi ei vielä osaa. Ajattelin huomenna käydä kirjastossa. Risto Räppääjä voisi olla hyvä, samoin maukka ja väykkä.
Onko nykylapset jotenkin vajakkeja kun niille pitää lukea jotain Risto Räppääjää sun muuta MaukkaVäykkää kunnollisen lastenkirjallisuuden sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nykylapset jotenkin vajakkeja kun niille pitää lukea jotain Risto Räppääjää sun muuta MaukkaVäykkää kunnollisen lastenkirjallisuuden sijaan?
Oliko sulla niitä ehdotuksia kunnollisesta lastenkirjallisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietääkseni, mutta mitä vikaa kyseisissä kirjoissa on?
Meidän eskari-ikäistä viehättää Risto Räppääjä sarja. Ella ja kaverit -sarja myös.