Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhille muistutus, lapsilisät tulee ennen joulua.

Vierailija
16.12.2015 |

Sillä saatte ainakin jouluruokaa hommattua jos siitä ei lahjoihin riitä. Muistakaa tämä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta lapsilisästäni vähennetään jotain vitun ylimääräisiä opintotukia vuodelta 2012 joten sitä tulee vain 50€ ei sillä paljon jouluruokia ostella. Meillä ei oo kinkkua tänäjpuluna eikä lahjoja :(

 

käy nostaa tili tyhjäksi yöllä tai aikasin aamulla niin pankki ei ehdi ottaa mitään lainanlyhennyksiä. Maksat ne sitten myöhemmin

Taitaa kela ottaa suoraan lapsilisistä. Mun mielestä lapsilisät saisi olla koskemattomia.

pitääkö paikkansa??

Vierailija
22/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokran antajan kanssa voi varmasti neuvotella, että maksaa vuokran vähän myöhemmin! Voi käyttää sitten sen asumistuen elämiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi %&%¤%#%¤%/(/)(=()(&&, jee sehän pelastaa koko saakelin joulun jippikajei! 99 euroa, wuuuuhuuuu! Sori, mutta itse olen OIKEASTI köyhä, ja tuota yhtä lapsilisää ei kyllä ole pistää kokonaan mihinkään jouluun toisin kuin sinä (ilmeisesti et koskaan köyhyyttä nähnytkään....) luulet. Kyllä sillä mennään ihan kokonaiset kolme viikkoa. Onneksi edes laatikot on halpoja ruokia. Anteeksi jos kilahdin turhasta mutta huhhuh, ei auta oikeasti köyhiä sekään ajatus että lapsilisä tulee ennen joulua... Miettisit vähän ennen kuin kirjoitat yhtään mitään muka viisasta vaikka et pystyisikään köyhyyteen samaistumaan! Että ihmiset on naiveja eikä ymmärrä että enää nykyään mitä se oikea köyhyys edes on!

Itselleni tuli myös mieleen, että oikeasti köyhä kyllä tietää, milloin lapsilisät tulevat ja se on kalenteriin punakynällä merkitty :)

Vierailija
24/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi %&%¤%#%¤%/(/)(=()(&&, jee sehän pelastaa koko saakelin joulun jippikajei! 99 euroa, wuuuuhuuuu! Sori, mutta itse olen OIKEASTI köyhä, ja tuota yhtä lapsilisää ei kyllä ole pistää kokonaan mihinkään jouluun toisin kuin sinä (ilmeisesti et koskaan köyhyyttä nähnytkään....) luulet. Kyllä sillä mennään ihan kokonaiset kolme viikkoa. Onneksi edes laatikot on halpoja ruokia. Anteeksi jos kilahdin turhasta mutta huhhuh, ei auta oikeasti köyhiä sekään ajatus että lapsilisä tulee ennen joulua... Miettisit vähän ennen kuin kirjoitat yhtään mitään muka viisasta vaikka et pystyisikään köyhyyteen samaistumaan! Että ihmiset on naiveja eikä ymmärrä että enää nykyään mitä se oikea köyhyys edes on!

Köyhää ei auta se että satanen tulee tilille?

Jos kaapissa ei ole mitään ja kohta on joulu, ja satku kilahtaa tilille, luulisi köyhänkin menevän ruokakauppaan!

Kai olet jo jouluapua keräyksen saavana osapuolena?

Vierailija
25/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi %&%¤%#%¤%/(/)(=()(&&, jee sehän pelastaa koko saakelin joulun jippikajei! 99 euroa, wuuuuhuuuu! Sori, mutta itse olen OIKEASTI köyhä, ja tuota yhtä lapsilisää ei kyllä ole pistää kokonaan mihinkään jouluun toisin kuin sinä (ilmeisesti et koskaan köyhyyttä nähnytkään....) luulet. Kyllä sillä mennään ihan kokonaiset kolme viikkoa. Onneksi edes laatikot on halpoja ruokia. Anteeksi jos kilahdin turhasta mutta huhhuh, ei auta oikeasti köyhiä sekään ajatus että lapsilisä tulee ennen joulua... Miettisit vähän ennen kuin kirjoitat yhtään mitään muka viisasta vaikka et pystyisikään köyhyyteen samaistumaan! Että ihmiset on naiveja eikä ymmärrä että enää nykyään mitä se oikea köyhyys edes on!

Lähes 80% nykyköyhyydestä johtuu holtittomasta rahan käytöstä! Tässä ei ole mitään naivia vaan se on ihan tutkimustulos!

Vierailija
26/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta lapsilisästäni vähennetään jotain vitun ylimääräisiä opintotukia vuodelta 2012 joten sitä tulee vain 50€ ei sillä paljon jouluruokia ostella. Meillä ei oo kinkkua tänäjpuluna eikä lahjoja :(

 

käy nostaa tili tyhjäksi yöllä tai aikasin aamulla niin pankki ei ehdi ottaa mitään lainanlyhennyksiä. Maksat ne sitten myöhemmin

Ei meillä oo mitään lainoja. Kela vähentää lapsilisästä ennen kuin edes laittaa rahat tililleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
28/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkosta eroamalla säästää ensi vuonnakin jokaikinen kuukausi. Vielä kerkeää senkin tekemään.

Me saadaan luultavasti osa kirkollisveroistamme takaisin, kun käydään diakonissalla juttelemassa. Saadaan sieltä lapsiperheenä jouluavustus kuponkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta lapsilisästäni vähennetään jotain vitun ylimääräisiä opintotukia vuodelta 2012 joten sitä tulee vain 50€ ei sillä paljon jouluruokia ostella. Meillä ei oo kinkkua tänäjpuluna eikä lahjoja :(

Teillä on toisenne, se on tärkeintä!

No niin toivottavasti (ei nyt miehen kanssa niin hyvin mee) ja onneksi vauva ei vielä osaa pettyä siihen että ei saa meiltä lahjoja.

Vierailija
30/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi %&%¤%#%¤%/(/)(=()(&&, jee sehän pelastaa koko saakelin joulun jippikajei! 99 euroa, wuuuuhuuuu! Sori, mutta itse olen OIKEASTI köyhä, ja tuota yhtä lapsilisää ei kyllä ole pistää kokonaan mihinkään jouluun toisin kuin sinä (ilmeisesti et koskaan köyhyyttä nähnytkään....) luulet. Kyllä sillä mennään ihan kokonaiset kolme viikkoa. Onneksi edes laatikot on halpoja ruokia. Anteeksi jos kilahdin turhasta mutta huhhuh, ei auta oikeasti köyhiä sekään ajatus että lapsilisä tulee ennen joulua... Miettisit vähän ennen kuin kirjoitat yhtään mitään muka viisasta vaikka et pystyisikään köyhyyteen samaistumaan! Että ihmiset on naiveja eikä ymmärrä että enää nykyään mitä se oikea köyhyys edes on!

 

kolme viikkoa lapsilisällä? Itse köyhänä pitää kyllä vähän ihmetellä. Se tarkottaisi, että ette saisi mitään tuloja ennen 14.1.2016

Kyllähän tuota ennen tulee asumistukea, työttömyyskorvausta, mahdollista sossutukea, mahdollista opintotukea... 

Asumistuki toki tulee ja siinä se olikin, eihän sillä eletä vaan se menee asumiseen? Sossun asiakkaaksi ollaan vasta joutumassa niin siinäpä ihmettelet sitten. Näin se vaan täällä menee että saattaa olla ihmiset jopa kuukauden tai kaksi ilman juuri mitään ja käymään siellä leipäjonossa sen aikaa ennen kuin saa oikeutuksen yhtään mihinkään, oliko helvetti yllätys tämäkin? :) terveisin kaiken menettänyt kun juuri ja juuri alkuun vasta pääsikin! Mieskin lomautuksena ja nekin tuet tulee joskus ja jouluna kaiken veivaamisen ja vatvomisen jälkeen ja tämä on tosi. 

Ja tämäkö kaikki tuli teille yllätyksenä? Ette olleet mitenkään varautuneet siihen, että tulonne saattavat tippua tai loppua kokonaankin kun suhteutitte menonne tuloihin. Pidittekö te hyviä aikoja ikuiseksi ajoiksi ansaituksi?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta lapsilisästäni vähennetään jotain vitun ylimääräisiä opintotukia vuodelta 2012 joten sitä tulee vain 50€ ei sillä paljon jouluruokia ostella. Meillä ei oo kinkkua tänäjpuluna eikä lahjoja :(

 

käy nostaa tili tyhjäksi yöllä tai aikasin aamulla niin pankki ei ehdi ottaa mitään lainanlyhennyksiä. Maksat ne sitten myöhemmin

Taitaa kela ottaa suoraan lapsilisistä. Mun mielestä lapsilisät saisi olla koskemattomia.

pitääkö paikkansa??

Kyllä ne ottaa suoraan, kun näin jouduin sopimaan, ei ollut parempaakaan vaihtoehtoa.

Vierailija
32/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokran antajan kanssa voi varmasti neuvotella, että maksaa vuokran vähän myöhemmin! Voi käyttää sitten sen asumistuen elämiseen. 

Ei voi neuvotella vuokrafirman kanssa. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän jokainen oikeasti köyhä tiedä tarkalleen milloin esim lapsilisät tulevat tilille. Jos sulla on kuukaudessa tuloja joku muutama hassu satanen, niin kyllä sitä yleensä tietää milloin nämä tilille kilahtavat.

Vierailija
34/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaa ostaa joululahjoja, niin ostaisin kirpparilta vauvalle vaatteita, kun sillä ei oo enää kun kaks sopivaa bodya ja ehkä yhdet potkuhousut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuokran antajan kanssa voi varmasti neuvotella, että maksaa vuokran vähän myöhemmin! Voi käyttää sitten sen asumistuen elämiseen. 

Ei voi neuvotella vuokrafirman kanssa. :(

Kyllä niitä pirun huonoja tekosyitä köyhällä riittää.

Vierailija
36/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuokran antajan kanssa voi varmasti neuvotella, että maksaa vuokran vähän myöhemmin! Voi käyttää sitten sen asumistuen elämiseen. 

Ei voi neuvotella vuokrafirman kanssa. :(

Höpö höpö kaikkien laskuttajien kanssa voi aina neuvotella. Kerro vuokrafirma niin soitan heti ja kysyn.

Vierailija
37/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi rahaa ostaa joululahjoja, niin ostaisin kirpparilta vauvalle vaatteita, kun sillä ei oo enää kun kaks sopivaa bodya ja ehkä yhdet potkuhousut.

Köyhät käy kisaa kuka on köyhin...olisiko lastensuolejuilmoitus mitään ihan lapsesi tähden?!

Vierailija
38/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi rahaa ostaa joululahjoja, niin ostaisin kirpparilta vauvalle vaatteita, kun sillä ei oo enää kun kaks sopivaa bodya ja ehkä yhdet potkuhousut.[/quote

Miksi tehdä edes lasta ku ei ole varaa edes vaatteisiin.. myöhemmin menot kasvaa

Vierailija
39/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi rahaa ostaa joululahjoja, niin ostaisin kirpparilta vauvalle vaatteita, kun sillä ei oo enää kun kaks sopivaa bodya ja ehkä yhdet potkuhousut.

Mikä on sun sposti? Laitan sille viestiä. Mulla paljon 62-68 vaatteita. Pojalle,osa neutraaleja. Voin lähettää niitä sulle. On siistejä!

Vierailija
40/40 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi rahaa ostaa joululahjoja, niin ostaisin kirpparilta vauvalle vaatteita, kun sillä ei oo enää kun kaks sopivaa bodya ja ehkä yhdet potkuhousut.

Mikä on sun sposti? Laitan sille viestiä. Mulla paljon 62-68 vaatteita. Pojalle,osa neutraaleja. Voin lähettää niitä sulle. On siistejä!

Ja olen siis ihan tosissani! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi