Vinkit miten siivota helpoimmin kissanhiekko loota!
Meillä laitetaan lootaan sanomalehti pohjalle ja tillkkenen jyrsijöiden pesäpurua..sitten vaan koko paska nostetaan kerran päivässä kompostiin tai roskiin..
Kommentit (11)
No meillä on ollut tuota kristallihiekkaakin..ei onnistunut kerran kuussa koska musta se haisee kuselle ihan viikon jälkeen..
Toi lemmikkipuru maksaa 2 euroo pussi ja siitä saa tosi moneen laatikolliseen kun on nii tiivisti pakattu..ihan yli 10 laatikollista saa siivottua sillä ja on ekologista!
^ Ei varmasti haise, jos ostat tuota Bastista ja parin päivän välein putsaat pissakohdat ja niihin kohtiin lisäät sitä. Tämän voin vaikka taata.
Mulla "itsepuhdistava" vessa: siinä vain käännetään kahvasta ja pissat ja kakat menee alapuolella olevaan säiliöön, jossa roskapussi.
Tosi helppoa!
Voin vain kuvitella, miten haisee, jos kissan vessassa on vain litra purua, eikä muuta (kanienkin vessassa käytän enemmän matskua)
Puru myös kulkeutuu helposti tassuissa, eikä maadu mitenkään kauhean hyvin. Jos taas käyttää vessassa enemmän purua kuin vain litran (eikä heitä kompostiin) niin saa olla aika iso roskis... Ehkä sille on syynsä, miksi purua ei yleisesti käytetä (kun on huomattavasti parempikin vaihtoehtoja)
Kun minusta purun käyttö kaneillakin on erittäin epäkäytännöllistä ja sotkevaa ja jopa kaneillakin löytyy parempia vaihtoehtoja :D
Extreme Classic hajustamaton mikrohiekka
+EI haise (no kun ei vaan haise)
+Helppo putsata
-Kalliimpaa kuin noi puupelletit ja purut
-jos päätyy lattialle ja kastuu niin sulaa "liejuksi", joka on ällöä
En itse suostuisi enää ostamaan kissalle mitään muuta. Mukaan sellanen tiheäsiiviläinen lapio. Kestää sama hiekka hyvänä jopa kuukausia kun poistelet kikkareet sekä kuset kerran päivässä ja välillä lisäät ripauksen uutta.
Minusta itsepuhdistuva kissanvessa on aivan paras! Hajut pysyvät poissa varsinkin kun käyttää myös laadukasta hiekkaa. MInä ostin Trixien automaattisen kissanvessan täältä: https://rasykissat.fi/itsepuhdistuva-kissanvessa/
Ei kannata pelleillä oman rakkaan lemmikin terveydellä siksi kun itse on laiska. Kissalla pitää olla hiekkaa se kusilaari, tai ennenpitkää tulee ongelmia. Jos ette usko, niin odottakaahan vain, kyllä ne virtsaongelmat sieltä tulevat muutaman vuoden päästä.
Ei haittaa kissalootan siivous. Käytän paakkuntuvaa hiekkaa ja kuvittelen olevani aarrejahdissa. Välillä ovat tehneet sydämenmuotoisia pissapaakkuja, ne aina lämmittää mieltä:)
Mikä kissanhiekkalaatikon siivoamisessa on vaikeaa tai raskasta? Helpoin ja kivoin kotitaloustyö minulle. Palvelen kattia mielelläni tältäkin osin kuten parhaalle kaverille kuuluu.
Tulee kalliiksi... Kristallihiekka on helppoa siten, että keräät vain kakat, ja "helmet" vaihdetaan kokonaan kerran kuussa, jos yksi kissa.
Itsepuhdistuvat kissanvessat on kans käteviä. Paakkuuntuvaa hiekkaa, tyhjennys helppoa.
Tuossa yleinen malli.
http://www.zooplus.fi/shop/kissat/hoitotarvikkeet/kannelliset/design/33…