Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rupistava Xenttu

Vierailija
15.12.2015 |

Xen on lanseerannut blogissaan mulle ihan uuden sanan "rupistus". Meneillään on viimeinen rupistus raksalla ennen lomaa. Miksi mä en ole koskaan kuullutkaan rupistamisesta? Rypistyksestä ja rutistuksesta kylläkin, tuossa merkityksessä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaa, tulee vain ja ainoastaan mieleen että olisi papanoiden ulostulokeino :D Jos tiedät mitä tarkoitan...

Vierailija
2/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

;-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten kerran onnistunut kirjoittamaan sanan myös muodossa "rutistus". Muut oli rupistuksia. Ehkä hän on jo käytännöllisesti katsottuna englanninkielinen, ei enää suomi muistu mieleen.

Vierailija
4/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö ap, että uusien sanojen keksiminen on merkki luovuudesta.

Rupiseminen ei kyllä sinällään taida olla xenian keksimä sana, hän siitä on kyllä kekseliäästi käyttänyt näköjään.

Vierailija
5/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko blogissa mitään uutta? Edelleen tikkitäti-vaatetta ja tikkitäti-asustetta, ruutuhuiveja, tanttatakkeja ja samat Kuutiot&Mössöt ruokalautasilla? Naamakuvat otetaan suppusuu-asetuksella?

Vierailija
6/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerta kaikkiaan mitään uutta.

Vierailija
7/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kukkaruukkuun. Mä taas oon ihmetellyt kun on puhunut että miehensä on töissä heidän raksalla. Siis eihän se mies siitä saa palkkaa. Miksi pitää puhua niin kuin se olisi miehen työpaikka.

Ja maalaamisurakasta puhuessa mainitsi että kyseli tarjouksia sillä joskus aika on rahaa arvokkaampaa, että jos maalaukset teettäisi ulkopuolisella niin talo saataisiin nopeammin valmiiksi ja mies pääsisi taas palaamaan töihin.

Ristiriitaista.

Vierailija
8/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupiseminen ei kyllä sinällään taida olla xenian keksimä sana, hän siitä on kyllä kekseliäästi käyttänyt näköjään.

En ole kuullut käytettävän rupista-sanaa muussa yhteydessä kuin pieruista puhuttaessa. Että sellaista luovuutta :D

T. Papana-ihmettelijä

Vierailija
9/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄh Xenttu.. Tyttö tienasi kuitenkin rupistuksillaan viimevuonnakin yli 80k, vaikka ei kenenkään pitänyt enää blogia lukea. 

Vierailija
10/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut käytettävän rupista-sanaa muussa yhteydessä kuin pieruista puhuttaessa. Että sellaista luovuutta :D

T. Papana-ihmettelijä

No jotain uutta ja ihmeellistä tämäkin päivä sinulle siis tarjosi. Kannatti herätä?

Vierailija
11/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Papana-ihmettelijä

No jotain uutta ja ihmeellistä tämäkin päivä sinulle siis tarjosi. Kannatti herätä?

Todellakin kannatti!

Vierailija
12/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄÄh Xenttu.. Tyttö tienasi kuitenkin rupistuksillaan viimevuonnakin yli 80k, vaikka ei kenenkään pitänyt enää blogia lukea. 

Kiitetään siitä niitä tiettyjä pakkomielteisiä "Xenttuhulluja", jotka mahdollistivat tuon tulotason hänelle :D

Vierailija
13/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta kukkaruukkuun. Mä taas oon ihmetellyt kun on puhunut että miehensä on töissä heidän raksalla. Siis eihän se mies siitä saa palkkaa. Miksi pitää puhua niin kuin se olisi miehen työpaikka.

Ja maalaamisurakasta puhuessa mainitsi että kyseli tarjouksia sillä joskus aika on rahaa arvokkaampaa, että jos maalaukset teettäisi ulkopuolisella niin talo saataisiin nopeammin valmiiksi ja mies pääsisi taas palaamaan töihin.

Ristiriitaista.

Ei kaikki työ ole palkkatyötä. Vaikka toisaalta oman talon itse kun rakentaa, niin saa palkaakin viimeistään siinä vaiheessa, kun talon myy.

Vierailija
14/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaista.

Saa kai siitä puhua työnä, kun puhutaan myös vapaaehtoisTYÖstä, kotiäitiys on toisen mukaan työ, leikki on lasten työ... Palkka ei vaan tule suoraan rahana.

Vierailija
15/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaista.

Kai se on työpaikka siinä mielessä, että eikös heillä ollut tarkoitus myydä tämä talo ja rakentaa sitten seuraava ja muutaman talokaupan jälkeen heillä olisi velaton koti. Eli miehen palkka saapuu vasta sitten kun talo myydään. Erittäin kunnianhimoinen suunnitelma, ja rohkea.

Vierailija
16/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko blogissa mitään uutta? Edelleen tikkitäti-vaatetta ja tikkitäti-asustetta, ruutuhuiveja, tanttatakkeja ja samat Kuutiot&Mössöt ruokalautasilla? Naamakuvat otetaan suppusuu-asetuksella?

Uutta ja innovatiivista kieltä ainakin, kun oikein kirvoitti oman keskustelunavauksen.

Vierailija
17/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko realistista ajatella että kaksi, ehkä kolme taloa rakennettuaan ovat myyntivoittojen ansiosta jo velattomia? Etenkin kun Suomen talous ei näytä lähivuosina juurikaan piristyvän ja asuntokauppa on aika tahmeaa. No, ehkä se on.

Vierailija
18/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko realistista ajatella että kaksi, ehkä kolme taloa rakennettuaan ovat myyntivoittojen ansiosta jo velattomia? Etenkin kun Suomen talous ei näytä lähivuosina juurikaan piristyvän ja asuntokauppa on aika tahmeaa. No, ehkä se on.

Juuri tuolla tavalla, että itse osaa rakentaa se voi hyvinkin olla mahdollista. Tietysti paikkakuntakin vaikuttaa olennaisesti. Porvoo on niin lähellä Helsinkiä, että sikäli turvallinen sijainti asuntojen ja kiinteistöjen hintakehitystä ajatellen.

Vierailija
19/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Kolmannen talon kohdalla verottaja lätkäisee veron myyntivoitosta ja se lienee jonkinlainen summa. Näinkään ei siis voi loputtomiin kikkailla verottajan puuttumatta asiaan.

Vierailija
20/28 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Kolmannen talon kohdalla verottaja lätkäisee veron myyntivoitosta ja se lienee jonkinlainen summa. Näinkään ei siis voi loputtomiin kikkailla verottajan puuttumatta asiaan.[/quote]

Onko faktatietoa?. Ja jos on niin kyllä Zentun lakityttönä pitäisi tietää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi