Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan ollut perintöjen perässä, mutta kurjalta tuntuu

Vierailija
14.12.2015 |

miehen puolesta kun kuuli että omat vanhempansa ovat mokanneet omat raha-asiansa ja joutuneet ottamaan käänteistä asuntolainaa niin, että jos asunto joskus myydään niin suurin osa rahoista menee pankille.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan nyt juuri suositellaan. Käänteinen asuntolaina on fiksu tapa - säästät asunnon työvuosinasi. Eläkkeellä voit "pantata" asunnon ja elää turvallisesti omassa kodissasi käyttäen pääomaa.

Ei todellakaan ole mitään fiksua. Pankin tapa kusettaa ihmisiltä alihintaan koko elämän aikana kerätty varallisuus ja pistää se lihoiksi. Eli sun mielestä ok käydä töissä se elämä ja olla vanhana tilanteessa jossa koko elämänpituisesta urasta ei jää mitään käteen. Suurimmalla osalla asunto on suurin ja ainoa varallisuus.  En edes tajua miten tankero täytyy olla että pitää tätä fiksuna.

Eipä taida arkussa haitata, jos ei ole mitään kädessä.

Vierailija
42/44 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on käänteinen asuntolaina. Mutta maksan sen pois isovanhemman perinnöllä. Sitten odotan oman vanhempani perintöä velattomana ja paan elämän risaseks ;) Enkä oo varsinaisesti mokannut mitään, vaan päättänyt vain elää ;)

Tota mitä nää keissit on mistä tälläkin palstalla aina kerrotaan, että isovanhemmat ovat skipanneet yhden sukupolven ja lahjoittaneet perinnön suoraan lapsenlapsille? Mitä ihmeen kroisoksia kaikkien mummit ja ukit oikein on, ja miksi he eivät omille lapsilleen laita sitä perintöä?

Miksi laittaa omille jo keski-ikäisille lapsille joilla kaiken järjen mukaan pitäisi olla jo omaakin rahaa? Tällä menettelyllä jää välistä yhdet perintöverot. 

No, mun yli ei kyllä perintöä pompsauteta lapsenlapsille. Isäni hakkasi, haukkui, halveksi ja vittuili mulle koko lapsuuteni ja nuoruuteni, joten vaadin lakiosuuteni siinä tapauksessa ihan korvauksena henkisistä ja fyysisistä kivuista ja säryistä. Omillani olen tullut toimeen jo yli 30 vuotta, joten tuo olisi viimeinen vittuilu, johon aion puuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehen puolesta kun kuuli että omat vanhempansa ovat mokanneet omat raha-asiansa ja joutuneet ottamaan käänteistä asuntolainaa niin, että jos asunto joskus myydään niin suurin osa rahoista menee pankille.

Siis täh? Ei kai tuo yleensä liity raha-asioiden mokaamiseen, vaan siihen, että halutaan käyttövaroja esim. matkustamista varten.

Mä toivon, että mun vanhemmat tekevät noin, että saavat nauttia elämästä vanhoilla päivillään. Sitäpaitsi saisin perintöä ehkä kun olisin n. 60-vuotias (toivottavasti en ainakaan kovin paljon aiemmin, koska mieluummin pidän vanhempani), olisi aika kurjaa jos raha-asiat eivät olisi siinä iässä niin hyvällä tolalla, että voi tehdä ihan omilla rahoillaan mitän haluaa.

Vierailija
44/44 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on nimenomaan perinnön perässä olemista. Kuvittelet, että miehelläsi olisi jotenkin oikeus vanhempiensa varoihin. Ei ole. Hänen vanhempansa voivat käyttää omat varansa mielensä mukaan.