A-Studiossa 'köyhä'
Oma talo, Oma kesämökki, koira, sauna.
Hieman eri kuin asua ilman mitään omaisuuttaa vuokrayksiössä
Kommentit (30)
Minä olen varmaan sitten keppikerjäläinen. Ei ole omaa asuntoa, kesämökkiä eikä koiraa. Sauna sentään on taloyhtiön puolesta.
Oikeesti? Tuollainen ihminen ei kyllä ole edes suhteellisesti köyhä.
Yleisradiossa ei tiedetä mitä köyhyys tarkoittaa. Punavihreä kupla sumentaa.
Samaa kuuntelin. Mietin, että jos on niin kauhean köyhää niin möisi vaikka sen mökin eikä itkisi miten on niin tiukkaa. Tietysti se mökki on rakas paikka, mutta jos oikeasti on tiukkaa niin pitää luopua.
Niin että köyhä voi olla vasta sitten kun hassaa ne rahansa ja mahdollisen ehkä arvottoman perintömökin?
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys on niin suhteellista. Oikeasti en sanoisi ihmistä jolla on pääosin velaton omistusasunto, köyhäksi. Taloudellisesti voi tietysti olla käyttövarat tiukilla, mutta köyhyyttä se ei ole.
Kyllä minä sanoisin, jos se asunto on jossain syrjäkylillä sijaitseva kurja luukku, johon pitäisi teettää kohta putki- ja ikkunaremontit eikä omistusasumiseen saa oikein mitään tukiakaan. A-studion keissi kuulostaa toki hämärältä, mutta tämä näin sivuhuomautuksena. Omistusasunto voi olla myös kivi nilkassa, jos se sijaitsee alueella, jossa asunnot menettävät valtavasti arvoaan eivätkä kelpaa kenellekään edes jollain 25 000 eurolla. Sellaisiakin Suomesta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Niin että köyhä voi olla vasta sitten kun hassaa ne rahansa ja mahdollisen ehkä arvottoman perintömökin?
Perintömökki josta on velkaa? Ja kyllä, köyhä on ihminen jolla ei ole omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuuntelin. Mietin, että jos on niin kauhean köyhää niin möisi vaikka sen mökin eikä itkisi miten on niin tiukkaa. Tietysti se mökki on rakas paikka, mutta jos oikeasti on tiukkaa niin pitää luopua.
Mökkejä ei vaan kukaan osta, ellei ole järvenrannalla ja varustettu sähköillä ja juoksevalla vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys on niin suhteellista. Oikeasti en sanoisi ihmistä jolla on pääosin velaton omistusasunto, köyhäksi. Taloudellisesti voi tietysti olla käyttövarat tiukilla, mutta köyhyyttä se ei ole.
Kyllä minä sanoisin, jos se asunto on jossain syrjäkylillä sijaitseva kurja luukku, johon pitäisi teettää kohta putki- ja ikkunaremontit eikä omistusasumiseen saa oikein mitään tukiakaan. A-studion keissi kuulostaa toki hämärältä, mutta tämä näin sivuhuomautuksena. Omistusasunto voi olla myös kivi nilkassa, jos se sijaitsee alueella, jossa asunnot menettävät valtavasti arvoaan eivätkä kelpaa kenellekään edes jollain 25 000 eurolla. Sellaisiakin Suomesta löytyy.
A-studion rouvallao li kyllä aika idyllinenen mökki, hyväkuntoinen oli. Tuollaisesta moni voi vaan haaveilla hesassa
Tunnen minäkin itseni köyhäksi. Autoon ja moottoripyörään pitää ostaa keväällä renkaita 1200€ arvosta ja se tarkoittaa sitä, että en lähde keväällä ulkomaille, koska minun on tasapainoitettava talouttaan.
Joudun rajoittamaan elämääni rahapulan takia, eli köyhyys estää minua lähtemästä Italiaan. Joudun valitsemaan.
Köyhyys on suhteellinen käsite.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen minäkin itseni köyhäksi. Autoon ja moottoripyörään pitää ostaa keväällä renkaita 1200€ arvosta ja se tarkoittaa sitä, että en lähde keväällä ulkomaille, koska minun on tasapainoitettava talouttaan.
Joudun rajoittamaan elämääni rahapulan takia, eli köyhyys estää minua lähtemästä Italiaan. Joudun valitsemaan.Köyhyys on suhteellinen käsite.
Sama täällä. Mulla on melko pienet tulot ja jouduin kituuttamaan vuoden päivät kun säästin kaikki liikenevät rahat uuteen asuntoon. Kampaajaan ei ollut varaa kuin kahdesti vuoden aikana (mulla on lyhyet hiukset joten kyllä kirpaisi) ulkomaanreissuista puhumattakaan. Kesälomalla käytiin lasten kanssa ruotsinlaivalla. Rahat olivat loppu aina ennen seuraavaa tilipäivää. Pakko oli säästää kun muuten ei olisi saanut pankista lainaa tai jos olisi saanut, marginaali olisi ollut korkeampi, mikä taas olisi kuormittanut talouttani seuraavat 20 vuotta. Tuntuu että kaikilla tuttavillani on enemmän rahaa arjessa käytössä esim. ulkomaan matkoihin, kampaajaan, kotimaan reissuihin, ulkona syömiseen, kalliisiin merkkivaatteisiin. Itse joudun yksinhuoltajana tyytymään vähempään. Olo on köyhä (mutta ei onneton!).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun rajoittamaan elämääni rahapulan takia, eli köyhyys estää minua lähtemästä Italiaan. Joudun valitsemaan.Köyhyys on suhteellinen käsite.
Sama täällä. Mulla on melko pienet tulot ja jouduin kituuttamaan vuoden päivät kun säästin kaikki liikenevät rahat uuteen asuntoon. Kampaajaan ei ollut varaa kuin kahdesti vuoden aikana (mulla on lyhyet hiukset joten kyllä kirpaisi) ulkomaanreissuista puhumattakaan. Kesälomalla käytiin lasten kanssa ruotsinlaivalla. Rahat olivat loppu aina ennen seuraavaa tilipäivää. Pakko oli säästää kun muuten ei olisi saanut pankista lainaa tai jos olisi saanut, marginaali olisi ollut korkeampi, mikä taas olisi kuormittanut talouttani seuraavat 20 vuotta. Tuntuu että kaikilla tuttavillani on enemmän rahaa arjessa käytössä esim. ulkomaan matkoihin, kampaajaan, kotimaan reissuihin, ulkona syömiseen, kalliisiin merkkivaatteisiin. Itse joudun yksinhuoltajana tyytymään vähempään. Olo on köyhä (mutta ei onneton!).
Paljonko sait säästöön vuodessa?
Missä sanottiin, että köyhä? Hän oli esimerkki ihmisestä, joka oli irtisanottu 58v iässä ja jonka eläke tulee olemaan takuueläkkeen luokkaa. Perheellä oli velkainen koti ja mökki, mies vielä töissä. Naisen tulot osin osatyökyvyttömyyseläkkeestä, osin työttömyysetuutta.
Harmi, että eivät laittaneet graafa siitä, miten naisen eläkekertymä olisi karttunut, jos hän olisi ollut töissä vielä 5 vuotta.
Köyhiä ovat ne jotka ovat karenssoitu -40% ja sossusta tulee n. 280€kk. He ovat köyhiä ja heitä todella paljon.
Olen sitten keppikerjäläinen. Yh, jolla ei varaa edes autoon. Vuokraluukussa korkeakoukutettuna mutta pätkätyöllistettynä. Jos lidliin menee joku päivä 15e se on hirveä summa rahaa.
Jaa, mä joudun jokapäiväisessä elämässä miettimään esim. ruokakaupassa, viitsinkö ostaa sekä kurkkua että tomaattia leivän päälle. Vai ostaisinko sen leivän. Kaikkea ei voi saada. En omista mitään. Opiskelen.
Minä olen ilmeisesti rikas kun ei tarvitse omaisuutta tai rahaa pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Se on tuloköyhyyttä. Miksi pitäisi myydä asunto ja sijoittaa rahat vuoranmaksuun? Ei asunto ole mikään tuottava sijoitus vaan käyttö omaisuutta josta on vain kuluja. Keskiluokankin omaisuus on suurimmaksi osaksi tuota arvotonta käyttöomaisuutta. Asuntoja, autoja, mökkejä, veneitä, moottoripyöriä...
Kokoomus-kanttura yritti feministisillä aivopieruillaan pelastaa itsensä, mutta dosentti (nainen) ei oikein lämmennyt, vaan sanoi, että on niitä köyhiä miehissäkin.
Mikä helvetti tuollaisia naisia (kokkari) oikeasti vaivaa? Luulevat että kaikki miehet sitten on jotain Räikkösiä :D