Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni mies hyväksikäytti minua – siskoni ei välitä

Vierailija
14.12.2015 |

Siskoni poikaystävä käytti minua seksuaalisesti hyväkseen. Kovin pitkälle hän ei mennyt (moni puhuisi 'hyväksikäytön' sijaan varmaankin vain 'häirinnästä') mutta minä koin ja koen tilanteen todella ahdistavana. Siskoni tietää tämän. Ensin hän jopa sanoi, että miehen käytös on anteeksiantamatonta. Silloin luulin, että heille tulisi ero (vai onko kovinkin yleistä seurustella ihmisen kanssa, jolle kantaa jatkuvaa kaunaa...?) Myöhemmin kävi kuitenkin ilmi, että he ovat jatkuvasti yhdessä. "Kavereita tässä vain ollaan – ja niin kauan ollaankin, kunnes olet antanut hänelle anteeksi! Menkööt vaikka sata vuotta", puolusteli siskoni. Uskoin häntä, mikä oli selvästi typerää: jo seuraavana yönä siskoni meni miehen luokse – ILMAN, että olin antanut anteeksi yhtään mitään. Nyt he olivat yhteisellä ulkomaanmatkalla. Facebookissa kuulemma lukee "parisuhteessa" (itse en sivustoa käytä). Erityisen ahdistavan tästä kaikesta tekee se, että siskoni toistelee jatkuvasti, kuinka minä olen hänelle "rakkaampi kuin kukaan muu" ja kuinka "sisko menee kaikkien miesten edelle". Vaikuttaa siis siltä, että siskoni haluaa pitää elämässään sekä 1. minut että 2. miehen – eikä löydä muuta ratkaisua kuin valheellisuuden (mikä minulle näyttäytyy epäjohdonmukaisuutena).

Varsinainen kysymys: miltä tilanne teistä, ulkopuolisista, vaikuttaa? Onko liioittelua, jos tämän kaiken (hyväksikäytöstä piittaamattomuus, epäjohdonmukaisuus, olemattomaan (?) rakkauteen vetoaminen) seurauksena pistän välit poikki siskoni kanssa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
2/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro poliisille, älä siskollesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi elämä. Miten joku haluaa olla ihmisen kanssa, joka on ahdistellut, saati omaa siskoa! En olisi missään tekemisissä tuollaisen siskon kanssa. Sairasta.

Vierailija
4/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sisko on paha ihminen, ja sulle on annettu mahdollisuus päästä siitä eroon ennen kuin se tekee sulle jotain pahempaa.

Joten katkaise siihen välit sun oman hyvinvoinnin takia.

Vierailija
5/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän varmaan sekin vaikuttaa siihen, onko liioittelua, mitä tämä mies oikein teki.

Entä jos et pistäisi välejä poikki siskosi kanssa kokonaan? Tapaa siskoasi, mutta älä silloin kun mies on mukana. Ehkä siskosi tulee järkiinsä jossain vaiheessa ja jättää miehen. 

Vierailija
6/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Olen parikymppinen, siskoni kolmekymppinen. Mies kolmen- ja neljänkympin välistä.

Vierailija
7/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kauheeta se mies teki? Puristi sua hartioista vai läimäytti takamukselle? Jotain tosi anteeksiantamatonta siis varmaan kuitenkin...

Mitäköhän niin provosoivaa aloituksessani oli, että näinkin tökerö kommentti tänne kirjoitettiin? Vai itseään viihdyttävä trolliko vaan... No, tarkennan nyt sitten tapausta vähän (jottei koko keskustelu menisi sinänsä ihan oleellisten yksityiskohtien penäämiseksi). Mies otti käsistäni kiinni ja piteli niitä selkäni takana, jotten voisi estellä. Tämän tehtyään alkoi hän kosketella ja haistella (kyllä...) alapäätäni. Kuten sanoin: kovin pitkälle hän ei mennyt. Mutta ei voi ainakaan omasta mielestäni pistää vahingon tai pienen flirtin piikkiin...

ap

Vierailija
8/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kauheeta se mies teki? Puristi sua hartioista vai läimäytti takamukselle? Jotain tosi anteeksiantamatonta siis varmaan kuitenkin...

Mitäköhän niin provosoivaa aloituksessani oli, että näinkin tökerö kommentti tänne kirjoitettiin? Vai itseään viihdyttävä trolliko vaan... No, tarkennan nyt sitten tapausta vähän (jottei koko keskustelu menisi sinänsä ihan oleellisten yksityiskohtien penäämiseksi). Mies otti käsistäni kiinni ja piteli niitä selkäni takana, jotten voisi estellä. Tämän tehtyään alkoi hän kosketella ja haistella (kyllä...) alapäätäni. Kuten sanoin: kovin pitkälle hän ei mennyt. Mutta ei voi ainakaan omasta mielestäni pistää vahingon tai pienen flirtin piikkiin...

ap

Tarkisti onko hiivaa. On selvästi huolissaan sun terveydestä.

Vierailija
9/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis ahdisteli seksuaalisesti, vähän eri asia kuin hyväksikäyttö. Mutta tuomittavaa kuitenkin. Itse en olisi miehen enkä siskonkaan kanssa tekemisissä tällaisen jälkeen.

Vierailija
10/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Eikö siskoni saa kummempaa miestä?

Vierailija
11/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen todella siskosi käytöstä... Olen ollut aika vastaavanlaisessa tilanteessa, jossa isosiskon silloinen miesystävä kähmi minua pariinkin otteeseen, kun olimme kahden kesken. Kun vihdoin uskalsin mainita asiasta siskolleni, hän raivostui ja lemppasi tuon ukon samantien. En todellakaan käskenyt heitä eroamaan, vaan siskoni teki päätöksen heti itse. Silloin tajusin, miten paljon siskoni oikeasti rakastaa minua.

Vierailija
12/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin erikoislaatuiselta suhteelta kuulostaa kaiken kaikkiaan myös sisarusten välit... todennäköisesti ottaisin ainakin etäisyyttä sisareen.

Vierailija
13/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskun kanssa ei tule olla tekemisissä. Siskosi suhteen joudut tekemään päätöksen itse.

Vierailija
14/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen todella siskosi käytöstä... Olen ollut aika vastaavanlaisessa tilanteessa, jossa isosiskon silloinen miesystävä kähmi minua pariinkin otteeseen, kun olimme kahden kesken. Kun vihdoin uskalsin mainita asiasta siskolleni, hän raivostui ja lemppasi tuon ukon samantien. En todellakaan käskenyt heitä eroamaan, vaan siskoni teki päätöksen heti itse. Silloin tajusin, miten paljon siskoni oikeasti rakastaa minua.

Ja itseään. Pitää nimittäin olla aika hullu masokisti, jos seurustelee sellaisen miehen kanssa, joka kähmii muita naisia, saati sitten omaa siskoa.

Vierailija
15/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita poliisille. Kukaan ei saisi käydä toiseen väkisin kiinni, saatikka ahdistella seksuaalisesti. Jokaisella on oikeus koskemattomuuteen. Ja jos tämä mies on kerran tehnyt tuon, se ei varmasti Ole viimeinen. Uhreja voi tulla lisää, jos se ei jää teosta kiinni.

Vierailija
16/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tällain ulkopuolisena vaikuttaa siltä, että mies on psykopaatti ja siskosi on myös psykopaatti. Lisäksi sinä olet ehkä psykopaatti, koska et tehnyt ahdistelusta rikosilmoitusta.

Jos lähetät miehen nimen mulle sähköpostina, niin voin tappaa miehen ja hävittää ruumiin. Niin saadaan minimoitua vahingot

Tämän jälkeen miehen vanhemmat tulisi kivittää hengiltä ja siskosi polttaa elävältä rangaistuksena saatananpalvonnasta.

Vierailija
17/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä aikuisena ihmisenä ymmärrät, että siskosi on kajahtanut, eikä tule koskaan suhtautumaan asiaan järkevästi. Mitä hiton tekemistä sun anteeksiantamisillasi on miehen teon hyväksyttävyyden kanssa?!!!

Ota etäisyytä molempiin. Tuosta miehestä ei tule siskolle olemaan koskaan muuta kuin harmia, mutta siskosi on niin hänen peräänsä, että ei ajattele järkevästi.

Jos et katko välejä, raiskaus on seuraava askel. Mies on jo huomannut, että sisko katsoo sormiensa lävitse mitä tahansa. Aika tiukka otepa hänellä onkin siskostasi. Onko siskosi mieleltään ihan tasapainossa, kun on tuolla lailla manipuloitavissa?

Vierailija
18/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita poliisille. Kukaan ei saisi käydä toiseen väkisin kiinni, saatikka ahdistella seksuaalisesti. Jokaisella on oikeus koskemattomuuteen. Ja jos tämä mies on kerran tehnyt tuon, se ei varmasti Ole viimeinen. Uhreja voi tulla lisää, jos se ei jää teosta kiinni.

Ap:n aika mahdoton todistaa mitään. Teosta on aikaa, jälkiä ei jäänyt, todistajia ei ole. Voihan sitä tehdä ilmoituksen, mutta tutkinta loppuu aika lyhyeen.

Vierailija
19/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siis ahdisteli seksuaalisesti, vähän eri asia kuin hyväksikäyttö. Mutta tuomittavaa kuitenkin. Itse en olisi miehen enkä siskonkaan kanssa tekemisissä tällaisen jälkeen.

Kerroinkin aloituksessa, että kyse taitaa olla enemmänkin häirinnästä. Tosin näistä termeistä löytyy vähän ristiriitaista tietoa. MLL:n mukaan hyväksikäyttöä on sekin, kun joku "koskettelee sinua ilman lupaasi". Laissa taidetaan kuitenkin korostaa sekä osapuolten välistä asetelmaa että uhrin kykyä käsitellä asiaa. No, eipä sillä määritelmällä väliä, kun en asiaa virkavallalle asti viemässä (enkä siitä edes vauvapalstan ulkopuolella puhumassa). Kiitos kommentista :)

Vierailija
20/21 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun siskoni mies yritti käyttää minua hyväksi ollessani lapsi. Myöhemmin aikuistuttuani hän vielä yritti saada minut sänkyyn. Ei onnistunut. Ällöttää koko ukko. En juurikaan aikuistuttuani ole ollut heidän kanssaan tekemisissä muuten kuin pakosta. Harmittaa kuitenkin siskoni puolesta, että hänellä on tuollainen pukki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme