ateistit vihaavat Jumalaa koska Jumala on olemassa
suhtautuvatko ateistit yhtä fanaattisesti satuolentoihin jollaiseksi myös Jumalaa väittävät
eivät
koska Jumala on olemassa
Kommentit (23)
En minä kyllä vihaa jumalaa. Käsittämätön ajatuskin. Mitä vihaamista tuollaisessa käsitteessä voisi olla...
Ateistit vihaavat ajatustakin Jumalasta, koska eivät halua että olisi jotain sellaista absoluuttia olemassa joka heidät tulee tuomitsemaan.
Niin, miksei ateistit ole yhtä aggressiivisena kieltämässä vaikka joulupukkia tai saunatonttua? Koska he tietävät sydämessään että Jumala on rakkaus ja heidän omasta sydämestään puuttuu rakkaus sillä sen on korvannut viha.
En mä kyllä vihaa jumalaa kun en sellaiseen usko :D suhtaudun kyllä ihan yhtä neutraalisti joulutonttuihin ja jeesukseen :D uskontoja kohtaan tunnen jonkunasteista inhoa, koska ne pilaa niin monen elämän.
Miksi ihmeessä käyttäisin turhaan energiaa jonkun olemattoman asian vihaamiseen?
En tiedä, olen agnostikko :) eli en usko jumalaan tai mihinkään uskontoihin, mutta en myöskään kiellä niiden olemassaoloa tai fanaattisesti vastusta mitään - ihan vain siksi, koska en jaksa jankuttaa kaltaistesi tyhjäpäiden kanssa asiasta :)
Miksi jotkut uskovaiset ei voi vaan käsittää sitä, että kaikki ei jaksa uskoa johonkin tollaseen tyyppiin, jota ei voi nähdä, haistaa, maistaa, tuntea, kuulla tai koskettaa? Ja että se tyyppi jotenkin muka antais armoa ja antais myös synnit anteeksi? Kuka jaksaa oikeesti uskoa johonkin sellaiseen satukirjaan kuin Raamattu? Anteeks vaan, mutta sä oot ap mun mielestä ihan yhtä pihalla kuin sä varmaan kelaat mun olevan.
En vaan tajua miks jotkut uskovaiset on niin rikki siitä jos joku muu ei usko Jumalaan? Mitä se on teiltä pois? Ettekö voi vaan hiljaa toivoa, että me ateistit tullaan joskus rukouksienne mukaan järkiimme ja aletaan uskoa tohon samaan kuin tekin? Syyllistäminen on melko syntistä touhua, joten muista ap pyytää iltarukouksessasi anteeksi.
Ainoa, joka täällä on fanaattinen on Petri "Peba" Paavola, joka tuomitsee elävät ja kuolleet sekä kaikki muut uskonlahkot paitsi sen oman, kellarissaan kiikkustuolissa keksimänsä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksei ateistit ole yhtä aggressiivisena kieltämässä vaikka joulupukkia tai saunatonttua? Koska he tietävät sydämessään että Jumala on rakkaus ja heidän omasta sydämestään puuttuu rakkaus sillä sen on korvannut viha.
Jos Allah suo, te kristitytkin tulette vielä näkemään todellisen rakkauden ja ainoan oikean Jumalan.
Ontuva logiikka, miten voi vihata jotain joka ei ole olemassa :-D?!
Vierailija kirjoitti:
suhtautuvatko ateistit yhtä fanaattisesti satuolentoihin jollaiseksi myös Jumalaa väittävät
eivät
koska Jumala on olemassa
Tämä oli kyllä paras looginen päätelmä, jonka olen uskovaisen suusta kuullut. Tai ehkä nännien jumalallinen alkuperä menee tämänkin ohi. Koskahan joku alkaa taas postata raamatun lauseita tänne.:D
Toki Jumala on olemassa. En vain ole sen kanssa mistään samaa mieltä ja saa suksia ihan minne lystää kunhan ei tule mulle aukoon.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko tietää miksi? No siksi, ettei kukaan ole tullut tuputtamaan mulle tarinoita joulupukista tai saunatontuista. Kukaan ei ole myöskään suuttunut tai loukkaantunut jos olen sanonut, etten usko pukkiin tai tonttuihin. Siinä on vissi ero :D
Ihan samalla tavalla uskovaiset vihaavat alkuräjähdystä, evoluutiota ja dinosauruksia. Tietävät, että ne on ihan oikeita asioita, mutta eivät uskalla tunnustaa niiden osaa tässä maailmassa. Sen sijaan oman ymmärtämättömyys verhotaan johonkin keksittyyn jumalhahmoon ja vanhaan satuun. PS: En vihaa jotain, minkä olemassaolo on minulle täysin yhdentekevää. Toisen usko ei ole minulta pois, mutta monen ateistin/agnostikon maailmankatsomus näyttä kyllä olevan uskovaisille henk.koht. loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Koska aika harva edes väittää, että nuo olisivat oikeasti olemassa. Jumalaakaan ei ole olemassa, mutta kuitenkin on ihmisiä jotka näin fanaattisesti väittävät.
Enkä minä mitään agressiivisesti mitään kiellä, mutta en vain usko satuolentoihin. Ei ole mitään tarvetta.
Missä sä ap nyt olet kun voisit esittää jonkun nohevan välikommentin?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, olen agnostikko :) eli en usko jumalaan tai mihinkään uskontoihin, mutta en myöskään kiellä niiden olemassaoloa tai fanaattisesti vastusta mitään - ihan vain siksi, koska en jaksa jankuttaa kaltaistesi tyhjäpäiden kanssa asiasta :)
Niin samaa mieltä että voisi olla mun kirjoittama. Siinä mielessä olen vihainen että jos jumala on siellä jossain niin vähän voisi näyttää voimaansa niiden hyväksi kellä on huonoiten asiat. Itselleni en pyydä mitään vaan nälästä, sodasta jne. Jostain todellisesta kärsiviä jos jumalaisella voimalla autetaan niin oikein hyvä.
Vierailija kirjoitti:
eivät
koska Jumala on olemassa
Itse agnostikkona en ymmärrä kiihkoilua kumpaankaan suuntaan,mutta aika kumma ajatus aloittajalla.Sana ateisti viittaa ihmiseen,joka ei usko Jumalan olemassa oloon,joten eiköhän se "ateistit vihaavat Jumalaa" ole kiihkouskovaisten oma keksintö.Sen sijaan ateistit saattaavat hyvinkin vihata tai ainakin ärsyyntyä kiihkouskovaisista,erityisesti jos heidän kanssaan ei voi keskustella asiallisesti.Olen aina varautunut jos juttelen uskovaisen ystäväni kanssa asioista,jotka edes liippaavat läheltä uskontoa,koska en missään nimessä halua loukata ystävääni,vaikka en hänen maailmankuvaansa jaakaan.Ja hän on sentään ihan täysipäinen tyyppi,voin vain kuvitella millaista on yrittää jutella ihmisen kanssa joka julistaa suu vaahdossa uskonsa ilosanomaa vaikkapa julkisilla paikoilla tai netissä.Veikkaisin,että niitä tyyppejä ateistit vihaavat,eivät suinkaan tyyppien Jumalaa.
Minun mielestä se aggressiivisuus on enemmänkin niissä uskovaisissa, jotka väkisin yrittävät tuputtaa satujaan toisille, eivätkä suostu kuuntelemaan yhtään vastaväitettä, vaan suuttuvat järkevästi perustelluista argumenteista. Itselläänhän heillä ei ole mitään järkevää/totuudenmukaista perustelua näille väitteilleen kun "tämä on uskon asia", "koska raamattu sanoo näin" tai muita yhtä höttöisiä vastaväitteitä :D
Miten voisin vihata jotain sellaista jonka olemassaoloon en usko?
terv. ateisti