Tumma suomalainen mies - onko mahdollista?
Eli lyhyesti, tapasin tänään miehen, jolla oli kiharat mustat hiukset ja maitokahvinväriä hieman tummempi iho (tosin kirkkaanturkoosit silmät). Miehen etu- ja sukunimi olivat kumpikin täysin perinteiset suomalaiset. Ja kyseessä vielä sen verran vanhempi henkilö, että tuskinpa on adoptoitu mistään ulkomailta.
Mitä ajattelisitte? Voiko kantasuomalainen olla noin tumma?
Kommentit (16)
No, jos nimi on ap:n mielestä se ratkaiseva tekijä, niin mitä mieltä hän mahtaa olla Pete Parkkosen lisäksi esim. Jani Toivolasta tai näyttelijä Kaisla Löyttyjärvestä http://img.csfd.cz/files/images/creator/photos/159/470/159470605_8e937a…
Varsin suomalaisia nimiä kaikki.
Riittää että isovanhemmissa tai isoisovanhemmissa on vähän tummempaa verta, sekin voi periytyä ja vaikka hypätä sukupolven ylitse. Tai sitten toinen vanhempi on tumma?
Onko "sen verran vanhempi" 30- vai 100-vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa lähempänä kolmeakymppiä. t. ap
Voi olla mahdollista, mun miehen äiti on luonnostaan tumma ja samoin mun isä.
Molemmat noi on etelä-suomesta kotoisin, eivät näytä suomalaisilta, mutta ovat kyllä.
Kummallista kyllä me ollaan molemmat mun miehen kans vaaleita, sinisilmäisiä, vaikka molemmilla toinen vanhemmista luonnostaan mustahiuksinen ja tummasilmäinen.
Jos on lappalaista verta suonissa ja käynyt etelänlomilla, niin kyllä sitä aika eksoottiselta voi näyttää. Tai sukuun on eksynyt joskus joku ulkomaanelävä.
Nostasit nyt ap pään pensaasta, ei me kaikki suomalaiset olla sinisilmäisiä pellavapäitä.
Mikä on "kantasuomalainen"?
Me kaikki ollaan tultu muualta, viime kädessä Afrikan sarvesta. En tajua mitä haet tällä aloituksella.
Mun isällä on tummat kiharat hiukset, tummanruskeat silmät, tumman maitokahvin värinen iho, ja on supisuomalainen. Mitä olen sukupuuta katsellut, niin kaikki nimetkin supisuomalaisia. Pohjois-Suomesta hän kotoisin. Ja ei, ei ole nimien perusteella suvussa saamelaisverta, joka voisi selittää tummat värit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa lähempänä kolmeakymppiä. t. ap
On noita 70-80-luvun taitteessa adoptoituja nähty useampikin.
Voi luoja. En tiedä oletko nähnyt minut ja kaverini tänään kaverini liikenteessä... Mutta olet tai et ihan kiva, että heräsit sitten viimein ruususen unesta AP! Tervetuloa 2000 -luvulle. Mitäs muuta ihmettelet? Oletko huomannut, että lähes kaikilla suomalaisilla on kannettavat puhelimet ihmeellistä vai mitä.
Voihan sillä olla suvussa ulkomaalaista verta, kun katsoo sukupuuta muutaman pykälän taaksepäin. Silti ihan suomalainen. Ajattelepa vaikka Pete Parkkosta. Kokemuksen syvällä rintaäänellä puhelen, sillä omat lapseni ovat perineet eteläamerikkalaisen isoisänsä piirteitä.