toisesta ketjusta tuli mieleen: kahvi purkkiin pusseineen vai ilman?

Vierailija

itse laitan pussin, mutta esim. lapsuuskodissani porot vain kipattiin siihen ikivanhaan kolhiintuneeseen peltipurkkiin ! :O
ja olenpa yhden kaverinkin nähnyt samaa tekevän..

Kommentit (14)

Vierailija

Riippuu kahvin kulutuksesta. Kahvin (kuten muidenkin elintarvikkeiden) pahin vihollinen on happi, joten alkuperäisessä pakkauksessa säilyttäminen on paras vaihtoehto. Jos paketti kuluu nopeasti, esim. noin viikossa, niin merkitys on vähäinen.

Vierailija

Mä laitan pusseineen, juuri yllä kuvatusta syystä. Olen perheen ainoa kahvinjuoja, keitän vieläpä yleensä vain aamukahvit, eli kahvipaketti ei kulu kovin nopeasti.

Vierailija

Pussissa. Äitini laittaa ilman pussia, koska purkki on pyöreä. En tiedä, miksi se pitäisi sinne purkkiin kaataa, jos pusseineenkin mahtuu.

Vierailija

Se kahvi on pilalla siitä hetkestä, kun on tehtaalla jauhettu eli kuukausia. Käytännössä siis ei ole mitään väliä miten kahvin säilyttää.

Vierailija

Kahvi ostetaan papuina ja jauhetaan juuri ennen valmistusta. Valmiin kahvipurun ostaminen ja sen kippaaminen toiseen astiaan siitä pussista on pahinta mitä voit kahville tehdä. Maku kärsii todella paljon. Tuoreista pavuista tehty kahvi on huomattavasti paremman makuista. Miksi te haluatte juoda paskaa, kun vähällä vaivalla saisitte paljon parempaakin?

Vierailija

ilman . miulla on ADHD ja ilmeisesti siihen liittyen, jos jouduin kaivamaan puruja pussista niitä sinkoilee ympäriinsä :D pyöreä purkki ilman pussia siis!

Lispe

Taannoin joku suomalainen kahvin asiantuntija sanoi että kahvi on pilalla jo siinä vaiheessa kun se tehtaassa pakettiin laitetaan. Eli periaatteessa aivan sama :D Mutta jos kahvista on kiinnostunut, kannattanee asiaan perehtyä esim. ranskalaisesta ja italialaisesta näkökulmasta. Heillehän kahvi on yhä edelleen nautintoaine, ei se ainoa nesteen lähde aikuiselle ihmiselle, mikä on meillä vallalla :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilman. Meillä ei yksi pussi kauan vanhene niin on pirun paljon helpompaa.

Millä tavalla helpompaa? Eikö se siitä kahvipussista ole helpompi kopauttaa loput purut kahvinsuodattimeen kuin sieltä purkin pohjalta?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat