Miehen edellisessä suhteessa väkivaltaa, uskallanko aloittaa suhdetta?
Olen tapaillut nyt oikein ihanaa ja mukavaa miestä, mutta varjopuolena hänessä on entisen suhteen väkivalta. Kuulemma exä kävi kimppuun mitättömistä syistä, mutta mies kyllä pisteli sitten takaisin. Juoksenko karkuun, vai annanko mahdollisuuden? Kokemuksia?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Varovaisuus on tervettä. Jos hän sittenkin oli se, jonka nyrkki heilui ensin, et tule tänne urputtamaan, kuinka mies olisi muuten ihana, mutta kun juo ja lyö...
Lähden kyllä kävelemään ensimmäisestä väkivaltasesta teosta.
Seurustelin useamman vuoden miehen kanssa, joka kertoi aiemmassa suhteessa naisen käyneen hänen kimppuun muutamia kertoja. Sanoi, ettei koskaan voisi lyödä naista. Ajastaan selvisi, että oli pettänyt vaimoaan ainakin viiden eri naisen kanssa ja nainen oli muka narsisti ja väkivaltainen. Tämän vuoksi petti.
Kun otti alkoa, laukoi aikamoisia totuuksia ympärilleen ja ainakin kerran oli lähellä nyrkkitappelu, kun oli mustasukkainen minusta. Kertoi myöhemmin isänsä olleen väkivaltainen, oli tapellut useamman kerran ja ollut tämä tapailemani mies itsekin nyrkin kohteena.
Tapasin myöhemmin ex-naisensa, erittäin asiallinen ja miellyttävä nainen.
En missään tapauksessa alkaisi enää suhdetta mieheen, jolla väkivaltaista taustaa jollain tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittäis suhteen esteeksi jo se, että toinen on seurustellut aikaisemmin väkivaltaisen puolison kanssa ensimmäistä lyöntiä pidemmälle, oli se väkivaltainen hullu sitten mies tai nainen. En ota tyhmiä kumppaneita ja tyhmyydestähän tuo kertoo, jos itsensä väkivaltaiseen suhteeseen asettaa.
Tämä asia minua häiritseekin ja yritän löytää motivaatiota miksi mies pysyi suhteessa. Ainakin miehellä on huono itsetunto, ehkä pelkäsi ettei löydä ketään muuta? Hyvä seksi? Mutta tuo tyhmyys on kyllä melkoinen turn-off tosiaan, kuinka yksinkertainen täytyy olla että käyttää väkivaltaan väkivaltaa. Väkivallan tekijä on automaattisesti hävinnyt koko riidan ja menettänyt ihmisyytensä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittäis suhteen esteeksi jo se, että toinen on seurustellut aikaisemmin väkivaltaisen puolison kanssa ensimmäistä lyöntiä pidemmälle, oli se väkivaltainen hullu sitten mies tai nainen. En ota tyhmiä kumppaneita ja tyhmyydestähän tuo kertoo, jos itsensä väkivaltaiseen suhteeseen asettaa.
Tämä asia minua häiritseekin ja yritän löytää motivaatiota miksi mies pysyi suhteessa. Ainakin miehellä on huono itsetunto, ehkä pelkäsi ettei löydä ketään muuta? Hyvä seksi? Mutta tuo tyhmyys on kyllä melkoinen turn-off tosiaan, kuinka yksinkertainen täytyy olla että käyttää väkivaltaan väkivaltaa. Väkivallan tekijä on automaattisesti hävinnyt koko riidan ja menettänyt ihmisyytensä..
On sellainen sanonta, että jos sammakon heittää kiehuvaan veteen niin se koittaa heti loikata pois, mutta jos sen laittaa kattilaan jossa on kylmää vettä ja nostaa lämpöä pikkuhiljaa, se kiehuu lopulta huomaamattaan hengiltä.
Samoin se väkivaltakin usein hiipii suhteeseen vaivihkaa ja pahentuu ajan kanssa ja jälkikäteenkin voi olla vaikea sanoa koska se oikeastaan alkoi tai mikä oli se hetki kun tuli valinneeksi väkivaltaisen suhteen.
Mies pahoinpiteli siskoni niin rajusti, että epäiltiin luiden murtumista. Keho oli laajoilla alueilla ruhjeilla ja mustelmilla ja lisäksi aivotärähdys, kun päätä oli hakattu seinään.
Mies selitti viattomalla naamalla poliisille rauhoittaneensa hysteerisesti käyttäytyvää vaimoaan, ettei tämä satuttaisi itseään. Mies-sankari siis piteli vaimostaan huolehtivasti kiinni, kun toinen riehui kuin mielipuoli. Tästä tuli ranteiden mustelmat. Muut ruhjeet sisko sai itse aikaan.
Just joo. Tämän tarinan on tainnut uskoa moni nainen, koska miehellä riittää vientiä. Mies myös julkisesti suree, kuinka katala vaimo vei häneltä niin rakkaan lapsen (=mies ei ole osoittanut mitään mielenkiintoa lasta kohtaan tapaamisoikeudesta huolimatta ja kun viimeksi ohitti hänet kaupassa, ei edes tunnistanut lastaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle mies selitti riippuvuutensa tuohon väkivaltaiseen naiseen. Kuvio oli kaikkiaan hyvin sairas jälkikäteen ajatellen.
Mm.. minäkin uskoin, että mies oli saanut ex-naiselta turpaan ja mies oli aina vaan puolustautunut. Muistin tämän uskomukseni oikein selkeästi, kun sitten eräänä päivänä makasin lattialla ja mies kuristi minua ja kun yritin karkuun niin avaimeni ja puhelimeni otettiin pois. Että kannattaa varmasti uskoa.
Tunnen miehen, jonka ex oli väkivaltainen ja se oli monella tapaa kauhean vaikeaa. Ensinnäkin, naisilta ei odota väkivaltaa, toiseksi, on miehellä monella tapaa nöyryyttävää joutua naisen hakkaamaksi, kolmanneksi naisen kimppuun ei saa käydä edes itsepuolustukseksi (näin kaverini ajattelee). Onneksi kaverini hallitsi jotain sitomistekniikoita, joten hän sai suojauduttua naisen väkivallalta aiheuttamatta naiselle vammoja.
On liian yksinkertaista ajatella nykypäivänä, että tytöt ja naiset muka eivät voi olla väkivaltaisia. Ap, jos mies on sinun mielestäsi "ihana", mutta silti epäilet hänen puheitaan hänen exänsä väkivaltaisuudesta, niin ehkä varsinkin miehelle olisi parempi että olisitte seurustelematta.