Vuokrayhtiö vitkastelee takuuvuokran suhteen

Muuttohaukka

Hei! Mitä luulette, hätiköinkö asian suhteen vai en, muutin melkein kaksi viikkoa sitten pois kaupungin vuokra-asunnosta. Takuuvuokraa ei ole vielä maksettu takaisin (jätin asunnon todellakin priimakuntoon, kunnon loppusiivous ja hyvin eletty kun olen yksin asuva nainen joten olen varma, että saan sen rahan takaisin) ja loppuviikosta soittelin, että millonka teillä on ollu tapana maksaa takuuvuokra takaisin, koska joulun pyhät lähestyvät ja tiedän, että se toimisto on kiinni jne, rahani vaan seisoisivat siellä. Sieltä mulle sanottiin, ettei asuntooni ole edes tehty tarkastusta muuttoni jälkeen. Itse ainakin käsitin niin, että kun asukas muuttaa pois, niin se tarkastetaan mahdollisimman pian koska mikäli sieltä löytyisikin jotain korjattavaa/remontoitavaa niin korjaustyöthän pitäisi tehdä nopeasti, jotta seuraava asukas pääsee muuttamaan (ja tiedän jo varmuudella, että sinne on tulossa seuraava asukas koska jouduin itse esittelemään tälle asuntoa koska vuokrayhtiö on ulkoistanut esittelyt asukkaille). Onko siis ok jos heti taas huomenna (maanantaina) soitan sinne ja kysyn, että olisiko mitenkään mahdollista että tarkistaisitte sen asunnon, jotta ehtisin saada takuuvuokrani ennen joulunpyhiä takaisin. Typerää että ne vaan siellä panttaa mun rahoja.. Ja todellakin olisi niille tarvetta, koska olen opiskelija.

Kommentit (5)

Vierailija

Mitä jos soittelun sijaan katsoisit mitä sopparisi sanoo takuuvuokrasta. Usein lukee että takuu palautetaan viimeistään vuokra-suhteen päättymisestä kuukauden päästä. Sun vuokra suhde päättyy ilmeisesti joulukuun viimeinen päivä, tuskin ennen sitä palauttavat mitään takuita.

Vierailija

Hätäilet. Takuuvuokran palautukselle ei sinänsä ole määritelty mitään määräaikaa. Kaksi viikkoa ei vielä ole vitkastelua. Heidän pitää ehtiä tarkistaa se asunto ensin.

Vierailija

Lukeeko sun vuokrasopimuksessa missä ajassa takuuvuokra on palautettava sinulle? Joissain sopimuksissa se on määritelty, mutta jos ei niin se on palautettava kohtuullisessa ajassa, mikä on yleensä noin 14 vuorokautta avainten palautuksesta.

Vierailija

Vuokrasopimuksesi siis päättyi 30.11.? Yleensä takuuvuokra palautuu noin kuukauden sisään muutosta, kun vuokranantajana on/oli jokin organisaatio. Yksityiseltä saa monesti rahansa nopeammin takaisin. 

Muuttohaukka

Okei, pitääpä tarkistaa asia ja ei auta kuin odotella. Tosin vähän ihmetytti että asuntoa ei ole vielä tarkistettu, jotenki ajattelin että se tehdään kutakuinkin välittömästi avainten palautusten jälkeen jotta asunto voidaan sitten hyvässä kunnossa antaa seuraavalle asukkaalle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat